Beantwoord

De tv wordt over 1 minuut uitgeschakeld. Druk op OK om te blijven kijken

  • 12 January 2020
  • 26 reacties
  • 31873 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar maanden zie ik met enige regelmaat bovenstaand bericht op de Philips TV opduiken. Sinds kort heb ik glasvezel maar geen verbetering

In het verleden drukte ik dan op OK en ging het beeld gewoon verder maar dat doet hij dus niet meer, dus beeld gaat uit en ik moet de TV weer aanzetten, irritant !

Ik kijk NOOIT 8 uur  achtereen en dit volgende is door mij gedaan en herhaald vorige week door een KPN monteur: je kunt de tijd instellen onder Instellingen -> Energiegebruik instellingen -> 'Automatisch overschakelen naar stand-by bij tv-kijken' en vervolgen met < > op naar 8 uur te zetten.

Wie kan me hier aub BLIJVEND vanaf helpen aub ?

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 January 2020, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Valt de tv uit of de tv ontvanger? Heb je de ontvanger al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Hoe dat moet lees je hier.https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm 

Welke type ontvanger is het? Doe ook even deze tool. https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

Reputatie 1

 

Ik heb beide links bekeken: 

Link 1: ik had de klacht al voordat ik huidige onvanger had

bij link 2 hoort: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0011

Graag verdere uitleg op dummie nivo.

Badge +19

Is het dan geen instelling van de tv? Welke tv heb je? Graag typenummer opgeven dan kijk ik het voor je na. 

Reputatie 7
Badge +10

Dit zit in de Philips TV. Ik herken dat van mijn vorige TV. Als er wordt gekeken via een externe decoder (geldt ook voor Ziggo kastjes bijvoorbeeld) die op de HDMI poort zit lijkt de TV dit niet te herkennen als "kijken".

De functie is bedoeld voor direct TV kijken via de bron "kabel/antenne" maar dit is een onbedoelde bijwerking van Philips. Het is bedoeld om het energieverbruik te drukken door automatisch uit te gaan als er gedurende een aantal uren geen activiteit wordt herkend. Kijken via de HDMI bron (dus een externe decoder) lijkt dus niet herkend te worden als activiteit.

Ik heb nooit echt onderzocht of die functie ergens uit te schakelen valt in het TV menu dus hopelijk kan dat. Zo niet dan zal je er mee moeten leven, of een andere TV kopen.

Reputatie 1

Het is een Philips 32PFL4007H.

Nogmaals de OK knop indrukken heeft jarenlang gewerkt maar sinds een paar maanden niet meer. Ben wel deze zomer verhuisd, kan het daar ook aan liggen ?

Reputatie 7

Niet alleen Philips televisies hebben zo'n melding ook Sony televisies en als het goed is andere merken. Het automatisch in standby gaan bij "inactiviteit" is immers wettelijk verplicht.

Werken de volumeknoppen wel om die melding weg te krijgen?

Reputatie 1

Geen idee, die mogelijkheid krijg ik niet te zien, maar zal het de volgende keer uitproberen

 

Reputatie 7

Geen idee, die mogelijkheid krijg ik niet te zien, maar zal het de volgende keer uitproberen

Als het goed is werkt elke knop van de afstandsbediening waarvoor het signaal naar de televisie gestuurd wordt. De televisie ziet dan weer "activiteit" en haalt daardoor de melding weg.

Reputatie 7
Badge +24

Als je op OK drukt, dan ontvangt de hd-ontvanger dit signaal, en niet de tv. Als je het volume iets omhoog en omlaag zet, dan ontvangt de tv dit signaal wel, en daarmee word dan in de tv de timer gereset.

Ik heb ook een Philips tv, en die gaat volgens mij na 3 uur inactiviteit uit. Dat houd dus in: 3 uur lang niet de volume toetsen aangeraakt. Zappen van de ene zender naar de andere zender en dergelijke gebeurt allemaal in het kastje van KPN, daar ziet de tv niets van. En daarmee word dus ook niet die timer van 3 uur gereset.

Reputatie 1

Okee, dit lijkt een goede truc, ik zal tzt uitproberen en hier melden

Iedereen dank voor de inzet !

 

Die truc met het volume werkt alleen als de tekst “de tv gaat over 1 minuut uit, druk op OK...” nog niet te zien is. De OK knop die bedoelt wordt is die van de PHILIPS afstandsbediening en niet die van de KPN afst.bed. Als een Philips tv om de OK knop vraagt dan móet je die ook indrukken… op de Philips afst.bed.

Iedere keer als je het volume verandert, al is ‘t maar één tikje, gaat de tijd “na 4 uur uitschakelen” weer opnieuw in! :wink:

Je kunt bij de Philips het automatisch uitschakelen na 4 uur onbediend ook … uitschakelen. Heb nu m’n Philips niet bij de hand om het stapsgewijs uit te leggen. (i.i.g. via de Philips afst.bed.  “huisje → instellingen → … → aut. uitschakelen; dit uitschakelen)

Ik heb i.i.g. even voor je gegoogled:
https://www.google.com/search?q=automatisch+uitschakelen+philips+uitzetten

Eerst had je waarschijnlijk kabeltelevisie, waarbij je sowieso de Philips afst.bed. gebruikt. Als je die OK knop gebruikt dan blijft je tv aan. Maar dus niet met die v.d. KPN afst.bed.

Dit zit in de Philips TV. Ik herken dat van mijn vorige TV. Als er wordt gekeken via een externe decoder (geldt ook voor Ziggo kastjes bijvoorbeeld) die op de HDMI poort zit lijkt de TV dit niet te herkennen als "kijken".

De functie is bedoeld voor direct TV kijken via de bron "kabel/antenne" maar dit is een onbedoelde bijwerking van Philips. Het is bedoeld om het energieverbruik te drukken door automatisch uit te gaan als er gedurende een aantal uren geen activiteit wordt herkend. Kijken via de HDMI bron (dus een externe decoder) lijkt dus niet herkend te worden als activiteit.

 

Hoi @KPN Forum 

Misschien is dit ook een mogelijkheid.
Bij mijn Philips tv geen problemen met automatisch uitschakelen.
Ik bezit een Philips 55OLED803
Misschien is dit ook mogelijk op jou Philips tv.

Bron: gebruiksaanwijzing Philips 55OLED803

Timer voor uitschakelen van de TV instellen

Instellingen > Eco-instellingen > Timer voor uitschakelen. Druk op de pijlen  (omhoog) of  (omlaag) om de waarde aan te passen. Met de waarde 0 (Uit) schakelt u de timer voor automatisch uitschakelen uit. Als u Timer voor uitschakelen selecteert, wordt de TV automatisch uitgeschakeld om energie te besparen.

* De TV wordt uitgeschakeld als de TV wel nog een TV-signaal ontvangt, maar als er gedurende een periode van vier uur niet op een knop van de afstandsbediening wordt gedrukt.

* De TV wordt uitgeschakeld als de TV geen TV signaal ontvangt of als er gedurende tien minuten geen opdracht wordt gegeven met de afstandsbediening.

* Als u de TV als beeldscherm gebruikt of TV kijkt via een digitale ontvanger (een set-top box - STB) en u de afstandsbediening van de TV niet gebruikt, schakelt u het automatisch uitschakelen uit door de waarde in te stellen op 0.

Die @PeterG  is altijd sneller :grin:

Reputatie 7

Die truc met het volume werkt alleen als de tekst “de tv gaat over 1 minuut uit, druk op OK...”

Is dat niet precies waar dit topic over gaat? :wink:

Die truc met het volume werkt alleen als de tekst “de tv gaat over 1 minuut uit, druk op OK...”

Is dat niet precies waar dit topic over gaat? :wink:

Je was iets te snel, want net die zin had ik niet afgetypt zag ik. Nu wel (met nog niet te zien is) en nu klopt het.
Heb zelf ook een Philips (i.d. slaapkamer tegenwoordig).

Reputatie 7

Die truc met het volume werkt alleen als de tekst “de tv gaat over 1 minuut uit, druk op OK...”

Is dat niet precies waar dit topic over gaat? :wink:

Je was iets te snel, want net die zin had ik niet afgetypt zag ik. Nu wel (met nog niet te zien is) en nu klopt het.
Heb zelf ook een Philips (i.d. slaapkamer tegenwoordig).

Dus je wilt zeggen dat de volumeknoppen niet meer werken als die melding eenmaal getoond wordt? Dat is dan een behoorlijke tekortkoming in de firmware van die Philips televisies. :confounded:

wjb schreef: Dus je wilt zeggen dat de volumeknoppen niet meer werken als die melding eenmaal getoond wordt? Dat is dan een behoorlijke tekortkoming in de firmware van die Philips televisies. 

Klopt. Dat is met een Sony handiger.

Maar ik wijzig het volume altijd wel een keer binnen de 4 uur, dus krijg die melding vrijwel nooit. Met geen enkele tv. (m'n philips en samsung). Tijdens reclame is de mute knop ideaal bijvoorbeeld.

Reputatie 1

Ja….de TV vroeg daarnet weer om OK, ik had mijn oude afstandbediening en die werkte !

Dus probleem opgelost met dank aan alle schrijvers !

Reputatie 7

Ja….de TV vroeg daarnet weer om OK, ik had mijn oude afstandbediening en die werkte !

Dus probleem opgelost met dank aan alle schrijvers !

Welke knop op de afstandsbediening gebruik je dan nu?

Wat voor een afstandsbediening is die oude?

Reputatie 1

De OK knop op mijn oude Philips afstandsbediening.

 

Reputatie 7

De OK knop op mijn oude Philips afstandsbediening.

Heb je de volumeknop op de KPN afstandsbediening nog geprobeerd want om nu twee afstandsbedieningen te moeten gebruiken is mijns inziens ook niet alles. :sunglasses:

Je had dus 4 uur lang het volume niet gewijzigd. Al doe je dat steeds binnen 4 uur maar een tikje, dan zul je die melding niet eens krijgen!
Steeds als het volume iets gewijzigd is zal die 4 uur namelijk opnieuw ingaan.

De OK knop op mijn oude Philips afstandsbediening.

Dat is bij een Philips dan ind. de énige manier om hem alsnog aan te houden. Geen enkele knop op de KPN afst.bed. zal dan nog helpen.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum! Fijn om te zien dat het probleem gevonden is met hulp van de andere gebruikers. Ik ben nog wel benieuwd of je het probleem ook kunt ondervangen door, zoals Peter al benoemd, voor je melding krijgt al af en toe je geluid even kort aan te passen. Gewoon met de KPN afstandsbediening. Dan zou je de melding dus helemaal niet meer moeten krijgen.

 

Verder heb ik je weergegeven gebruikersnaam aangepast om te voorkomen dat er onbedoeld verwarring ontstaat tussen jouw account en andere, officiële, KPN accounts op dit forum. Mocht je liever een andere gebruikersnaam hebben, geef even aan wat je wilt, dan pas ik het opnieuw aan.

Reputatie 1

A: zal het uitproberen met geluid

B: Huhh ?: ‘verwarring ontstaat tussen jouw account en andere officiële KPN account op dit forum’. Leg aub eens uit ? Ik wil graag mijn eigen naam weer terug aub !

Reputatie 7
Badge +10

A: zal het uitproberen met geluid

B: Huhh ?: ‘verwarring ontstaat tussen jouw account en andere officiële KPN account op dit forum’. Leg aub eens uit ? Ik wil graag mijn eigen naam weer terug aub !

 

Je had als gebruikers naam: KPN forum. Dat lijkt me wel verwarrend. Andere mensen zouden kunnen denken dat dat een officiële KPN account is (dus van een forum moderator of zoiets).

Reputatie 1

Oh dat wist ik niet want ik weet niet beter dat ik onder mijn ‘eigen naam’ een topic had geplaatst . Graag contact per PB