Vraag

Dolby atmos sonos/vip5202

  • 14 April 2021
  • 9 reacties
  • 681 keer bekeken

Hi iedereen, 

 

Ik heb mijn sonos arc aangesloten op mijn samsung connect boxenvervolgens op dat zelfde kastje mijn vip5202 aangesloten. De instellingen van het geluid staat op auto maar ik ontvang helaas nog steeds geen dolby atmos op de bekende films op Netflix. Iemand een idee? Alvast bedankt! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Probeer eens met de KPN ontvanger direct op je Sonos aan te sluiten, of je dan wel het Dolby Atmos signaal krijgt op je Sonos. Neem aan dat het via HDMI aangesloten hebt? Via optisch is er geen Atmos door gave. 

Volgens mijn doet Samsung, zeker de wat oudere modellen, geen ondersteuning van het Atmos signaal.

Probeer eens met de KPN ontvanger direct op je Sonos aan te sluiten, of je dan wel het Dolby Atmos signaal krijgt op je Sonos. Neem aan dat het via HDMI aangesloten hebt? Via optisch is er geen Atmos door gave. 

Volgens mijn doet Samsung, zeker de wat oudere modellen, geen ondersteuning van het Atmos signaal.

Hi, bedankt voor de info. Ik ga het straks eens proberen. Uit mijn hoofd zit er in de sonos arc 1 poort en ook in de vip5202 1 poort, enig idee hoe ik dan alles verbind met mijn tv?

Heb je bij Netflix wel het 4k / UHD abonnement???? PREMIUM dus.

Zie ook “details abonnement” in je Netflix-account.

Heb je bij Netflix wel het 4k / UHD abonnement???? PREMIUM dus.

Zie ook “details abonnement” in je Netflix-account.

Jazeker!

Het is mij niet geheel duidelijk hoe het aangesloten zit. Maar met ARC móet het zo:

Sluit de ontvanger met HDMI-kabel aan op een HDMI poort van je tv, maar niet op de arc poort!

Sluit je tv met HDMI-kabel, van af de arc poort (:wink: ) , aan op de HDMI out/arc poort van je audioset.

Door de cec aansturing zou het dan automatisch al moeten werken als je tv aan staat.

De 5202 HDMI audio instellen op Auto, dan geeft ie pcm, Dolby Digital én Dolby Atmos.
Want met instellen op Dolby komt er alleen Dolby of pcm uit.

Het is mij niet geheel duidelijk hoe het aangesloten zit. Maar met ARC móet het zo:

Sluit de ontvanger met HDMI-kabel aan op een HDMI poort van je tv, maar niet op de arc poort!

Sluit je tv met HDMI-kabel, van af de arc poort (:wink: ) , aan op de HDMI out/arc poort van je audioset.

Door de cec aansturing zou het dan automatisch al moeten werken als je tv aan staat.

De 5202 HDMI audio instellen op Auto, dan geeft ie pcm, Dolby Digital én Dolby Atmos.
Want met instellen op Dolby komt er alleen Dolby of pcm uit.

Bedankt voor je reactie, mijn sonos arc soundbar zit met een hdmi kabel naar mijn samsung connectbox in de arc aangesloten. Dan zit er een hdmi kabel van mijn connectbox naar mijn vip5205. Vooralsnog geen atmos op netflix. 

Staat de uitvoer van de tv zelf (connectbox) ook op Atmos?????????? !!!!! Als dat op Dolby Digital+ staat zal er ook Atmos uitvoer zijn, volgens de tv zelf.

En, 

als je een Samsung tv hebt met connectbox dan is het toch een Frame? En i.i.g. een supermoderne. Dan zou ik gewoon lekker de Netflix app van de televisie zelf gebruiken. 

Staat de uitvoer van de tv zelf (connectbox) ook op Atmos?????????? !!!!! Als dat op Dolby Digital+ staat zal er ook Atmos uitvoer zijn, volgens de tv zelf.

En, 

als je een Samsung tv hebt met connectbox dan is het toch een Frame? En i.i.g. een supermoderne. Dan zou ik gewoon lekker de Netflix app van de televisie zelf gebruiken. 

Excuses voor de late reactie! 

Het is geen frame, model uit 2016,- de Netflix app op de tv ondersteunt geen atmos. KPN geeft aan dat de 4k ontvanger atmos ondersteunt maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Erg lastig dit! 

de Netflix app op de tv ondersteunt geen atmos

Het is geen frame, model uit 2016,- 

Dan gaat het lastig worden met Dolby Atmos. Mogelijk ondersteunt de TV dan ook geen doorvoer (naar ARC) van Atmos. In 2016 bestond Atmos volgens mij nog niet (niet voor consumenten vlgs mij).

Dolby Atmos kan alleen maar via HDMI. 

De officiële aansluitroute voor Dolby Atmos is ontvanger via hdmi naar televisie; televisie via hdmi arc naar versterker (hdmi out/arc aansluiting).
Dat gaat bij jouw dus niet want…. je tv is te oud.

Dan is de énige manier in principe ontvanger via hdmi naar versterker en versterker via hdmi naar tv. Maar mogelijk dat je met die laatste route dan weer geen beeld naar de tv krijgt. Want de versterker moet wel video doorvoer met de hdcp 2.2 beveiliging ondersteunen.