Beantwoord

Doorspoelen bij programma terugkijken stokt

  • 2 July 2019
  • 14 reacties
  • 2206 keer bekeken

Wij hebben een 4K abonnement. Wanneer we de groene knop gebruiken kunnen we sinds een week maar een klein stukje doorspoelen. Verder gaan lukt niet. Dit geldt voor beide 4K ontvangers. De 3e ontvanger is niet 4K en daar lukt het vreemd genoeg wel?
Resetten van ontvanger en experiabox helpt niet!

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 July 2019, 09:49

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @KarlI
De Nederlandse commerciële zenders kun je alleen maar de eerste 5 minuten de reclame doorspoelen verder niet.
Dat het op de derde ontvanger wel kan is misschien omdat het een andere zender betreft?
Zo niet, vertel dan eens op welke zender je dit probleem ervaart?

En anders kan het ook zijn dat je even nieuwe software moet ophalen:
Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.

(De experiabox heeft geen invloed op de ontvanger)
Geldt voor alle zenders. Ik heb er vooral last mee bij Eurosport. Daar volg ik wielerkoersen. Maar ook bij studio sport. Nieuwe software ophalen helpt niet. Op de 4K ontvangers kan ik eveneens niet bij de zender pakketten. Op de 3e ontvanger wel.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @KarlI. Welkom op het forum! Wat vervelend dat je tijdens het terugkijken van programma's niet vooruit kan spoelen. Op de NPO zenders zou dit wel mogelijk moeten zijn. Goed dat je de ontvangers/Experiabox al gereset hebt en zelf het een en ander al getest hebt. Ik heb het zelf ook getest en herken het probleem. Ik heb dit daarom zojuist intern doorgezet. Mijn collega's zullen dit verder uitzoeken. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. Zolang er nog geen oplossing is zou je het programma misschien kunnen opnemen. Waarschijnlijk lukt het dan wel op vooruit te spoelen.
Reputatie 7
Badge +21
Geldt voor alle zenders. Ik heb er vooral last mee bij Eurosport. Daar volg ik wielerkoersen. Maar ook bij studio sport.

Zou je kunnen aangeven om welke programma’s het gaat (als in, tijdstip, datum, etc)?
Dag Vikash, je antwoord op deze vraag klopt niet.
Ik heb hetzelfde probleem als Karl. Als je kiest voor het terugkijken van een programma begint het terugkijkgedeelte altijd een minuut of 10 vóór de start van het programma dat je terug wilt kijken. Wij konden tot een tijdje geleden dan altijd doorspoelen naar het punt waar het gewenste terug te kijken programma begint. Sinds een aantal weken kan dat ineens niet meer. Dan kun je doorspoelen tot op 7 minuten en niet verder. Ik heb het NIET over de commerciële zenders, daar krijg je een boodschap dat doorspoelen niet toegestaan is. Het gaat gewoon om programma's op NPO enzo.
We hebben van alles geprobeerd, t/m resetten ontvangers aan toe, maar het gaat gewoon niet.
Vandaag heb ik de klantenservice hierover gebeld en nadat we een half uur met het probleem bezig zijn geweest kreeg ik te horen dat het om een policy van KPN gaat. Dat vind ik heel vreemd, dit terugkijken zit gewoon in mijn abonnement. En ineens is er 'de policy'. Ook nog eens zonder enige communicatie naar de bestaande klanten toe, een bericht hierover hebben wij niet gekregen. Kan KPN ons dat uitleggen?
Ik ervaar hetzelfde probleem.
Nog nooit klachten ondervonden maar sinds een paar weken kan ik de meeste programma's niet meer doorspoelen terwijl dat voorheen wel kon.
Ik ben hier niet blij mee.
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Willen jullie aan mij een aantal voorbeelden doorgeven? Om welke programma’s het gaat, zender, tijdstip, datum, etc)? Laat ook gelijk even je gegevens achter in het KPN Forum profiel. Ik zal dit intern doorzetten zodat dit zo snel mogelijk verholpen kan worden.
Dit was vandaag nog op npo 1 en op vice en op eurosport.
Ik heb dit voorheen nooit gehad,maar het is erg vervelend.
Ik kan 7 minuten doorspoelen daarna houd het op.
Ik wilde de wk van gister doorspoelen, en dat ging niet,ik hoop dat jullie er snel een antwoord op hebben,want dit is klote.
Reputatie 1
Badge
Ik heb hetzelfde probleem, en ook 4K ontvanger.

Zojuist geprobeerd:

EenVandaag 04-07 geen probleem
Spangas Marathon 04-07 geen probleem

Beste Vrienden Quiz 04-07 -> maar 7 minuten
Nederland Waterland 04-07 -> maar 7 minuten
Door het hart van China 02-07 -> maar 7 minuten
First Dates 02-07 -> maar 7 minuten
EenVandaag 01-07 -> maar 7 minuten

Kortom lijkt toch een breder probleem inderdaad...
Ontvanger op 1080i zetten helpt niet.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het doorgeven van deze voorbeelden. Ik heb dit zojuist intern doorgegeven. Het probleem wordt inderdaad herkent en zal d.m.v. nieuwe software opgelost worden. Onze ontwikkelaars zijn nog bezig om dit verder te onderzoeken/verhelpen. Helaas is het nog niet bekend wanneer de tv-ontvanger een software update krijgt, maar ik verwacht dat er deze maand een oplossing komt.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de update.
Bedankt voor de moeite. Er moet mij alleen wel van het hart dat ik het wel treurig vindt dat het misschien wel een maand zal duren. Het 4K abonnement is de duurste in de markt, en dat terwijl er vrijwel geen 4K content wordt aangeboden via KPN. Netflix kijk ik inmiddels via mijn tv. Ik gadan overstappen naar een abonnement zonder 4K metminder storingen. Mogelijk via XS4ALL ( ook KPN) maar dan wel met de kortingen, waar bestaande klanten niet van kunnen mee profiteren bij KPN.
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor het doorgeven van deze voorbeelden. Ik heb dit zojuist intern doorgegeven. Het probleem wordt inderdaad herkent en zal d.m.v. nieuwe software opgelost worden. Onze ontwikkelaars zijn nog bezig om dit verder te onderzoeken/verhelpen. Helaas is het nog niet bekend wanneer de tv-ontvanger een software update krijgt, maar ik verwacht dat er deze maand een oplossing komt.
@Vikash het gebeurd zelfs met Ziggo Sport, kan ik ook niet vooruit spoelen. En dit kan normaal wel. En ik heb het 4K abonnement. Wanneer wordt er weer een update verwacht voor de tv ontvangers? Want dit zou iedere maand zijn, maar dat laat ook de wensen over. Wanneer wordt het weer gewoon per maand?

uitzending: Ziggo Sport: Formule 1 Café
tijd: 22:30 uur
Hallo Vikash,
fijn dat na onderzoek blijkt dat het een softwareprobleem is en dat het probleem opgelost kan worden. Jammer dat het zo lang gaat duren, zeker omdat dit probleem al een tijdje speelt. Wordt de uitrol van een nieuwe functie/software eerst wel goed getest? Een probleem van deze aard zou er in de test/acceptatiefase uit hebben moeten komen voordat de software in productie gezet wordt!
Verder valt het me op dat de gesprekspartner die ik via de klantenservice aan de lijn heb gehad niet kon onderscheiden of iets een probleem is of dat het een policy van KPN betreft. Eerst werd meer dan een half uur lang via de telefoon van alles geprobeerd (inclusief terugzetten van mijn ontvangers naar de fabrieksinstellingen, want ja, een harde reset lost alles op......). Toen dat niet hielp werd me verteld dat het niet meer kunnen doorspoelen een policy van KPN is. En dat is erg jammer, want blijkt niet zo te zijn en je laat daarmee je klant onnodig met het probleem zitten. Dit vind ik niet klantvriendelijk.
Omdat ik niet overtuigd was, ben ik door blijven zoeken en uiteindelijk op dit forum terechtgekomen. Na daar het probleem nog een keer uitgebreid beschreven te hebben, en met voorbeelden van meer mensen met hetzelfde probleem, blijkt dat het echt een fout is en wordt nu wel een oplossing in gang gezet. Geen sterke actie van de ondersteuningsafdeling van KPN.
Wel bedankt voor jouw bemiddeling.

Reageer