Beantwoord

Draadloze verbindingsset wil niet groen worden

  • 4 June 2019
  • 12 reacties
  • 2785 keer bekeken

Ik heb de zelfde probleem! Krijg gewoon niet groene huisje en ik heb alles geprobeerd en ik ben al maanden zonder tv word erg boos want wij hebben geupdate hele internet en extra tv gekregen maar die werkt niet!!! Als ik betaald 61.50euro per maand ik verwacht een service die hoeft ik niet zelf doen! Vragen bellen forums lezen wtf? Dus hoe kan ik z.s.m een oplossing vinden want wij worden gek van!

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Marina_ 6 June 2019, 08:45

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Bij een draadloze verbindings set is het belangrijk dat die direct in het (muur)stopcontact wordt gestoken en niet via een aangesloten verlengdoos/kabel.

Ook dient met voorkeur gebruik te worden gemaakt van dezelfde elektriciteits groep in het huis, vaak worden er 3 of meer groepen toegepast, probeer de DVS kastjes dan in een en dezelfde groep te gebruiken.

Mocht die mogelijkheid er echt niet zijn maak dan gebruik van een UTP verlengkabel, zowel aan de DVS zender - en of ontvanger kant die dan op dezelfde groep zijn aangekoppeld.
Bel of chat met de helpdesk.
Laat je niet afschepen met het verhaal dat je iets moet resetten.
Ook niet dat je een kabel moet gebruiken.

Hou vol. Die mensen daar hebben ook hun protocol van opdrachten, speel het spel mee..

Op een gegeven moment bieden ze je aan om een monteur langs te sturen.

Die monteur kijkt en ziet waarschijnlijk dat hij het ook niet kan oplossen en biedt je aan een kabel te trekken.
Dat moet je betalen maar als je geen moeilijk huis hebt is dat waarschijnlijk goedkoper dan die zogenaamde draadloze verbindingset die gebruik maakt van de stroomkabel.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Alexus, Welkom op het forum. Zo te lezen krijg je de verbinding via je draadloze verbindingsadapters niet tot werkend. Welke DVS versie heb je in gebruik? Blijft het lampje van het huisje uit of is het lampje rood? Een rood lampje betekent dat de verbinding verre van optimaal is tussen de 2 adapters en heel vaak is er dan ergens in het stroomnetwerk een storingsbron. Daarvoor kun je het advies van @raceinfo2 testen. Brandt het huisje niet niet? Dan moeten de adapters opnieuw met elkaar verbonden worden. Dit kun je doen aan de hand van deze stappen;
  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter)
  2. van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.
  3. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van
  4. je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.
  5. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  6. Als de verbinding gemaakt is brandt het huisje continue op alle adapters.
Hopelijk helpt dit advies je, anders horen we graag van je!
Reputatie 7
Badge +19
@Alexus, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Marina_ Volgens my heb je mijn eerste bericht niet goed gezelen. Ik heb alles geprobeerd.. een van die twee apparaten wilt niet reseten gewoon knipperen niet na 2 minuten als ik hem probeerd als tweede apparaat reseten en doordat kan ik niks meer aan doen. Wat begrijp je niet als ik schrijf duidelijk dat ik heb alles geprobeerd????

Ik heb nog een keer geprobeerd wat u denk dat oplossing is alle twee waren aan kniperen en gebuurt helemaal niks geen groene huisje gekregen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Alexus, ''alles'' is niet concreet en daarom moet ik ergens beginnen om uit te zoeken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de adapters weer werken. Als je zegt dat je ''alles'' geprobeerd hebt, is er dus geen oplossing voor en kun je de conclusie trekken dat de betreffende adapter aan vervanging toe is. Zoals ik het lees gaat het over 1 adapter die niet gereset kan worden, één nieuwe adapter kun je bestellen op deze pagina. Mocht je toch nog willen dat we nadenken over een andere oplossing, zou je dan ''alles'' concreter willen maken en uitleggen wat je geprobeerd hebt? Op basis van die informatie kan ik (of iemand anders) je verder helpen.
Lees goed! Alles beteken alles wat jullie bieden om deze probleem oplossen! Maar toch voor minder begrijpelijke mensen ga ik concreet uitlegen.
Dus voor de hepemaal eerst keer heb ik via selfcare tool geupdate nieuw software want toen was probleem met slechte beeld en geluid dit heeft geholpen tot die dag toen jullie hebben weer iets veranderd met programas ofzo want wij hebben email ontvangen dat word iets in het systeem of programas weet ik niet meer want heb ik geen tv! Sinds die tijd had ik oranje huisje gekregen en selfcare tool nu bestaat niet meer dus ik wau reseten zoals staat in manual die heb ik mee gekregen. Toen wau ik reseten een addapter wau niet knipperen maar gisteren heb ik dat weer geprobeerd en waren allebei aan knipperen best wel lang maar toch niks. Dus volgens my ALLES heb ik geprobeerd! Nu a.u.b. kan my iemand goede antwoord geven? Nieuw addapters kopen voor 90euro vind ik geen goede antwoord als ik betaal 61.50p.m en we zijn al jaren klanten, ik verwacht gewoon dat zulke dinges worden vervangen dirrect zonder gezeik helemaal GRATIS of gewoon een monteur of iemand die word naar ons toe gestuurd die kan deze probleem oplossen. Amen
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Alexus, Fijn dat je ''alles'' hebt toegelicht. Ik lees niet terug dat je het advies van @racinfo2 al hebt geprobeerd. Wil je dit nog eens proberen?
Bij een draadloze verbindings set is het belangrijk dat die direct in het (muur)stopcontact wordt gestoken en niet via een aangesloten verlengdoos/kabel.

Ook dient met voorkeur gebruik te worden gemaakt van dezelfde elektriciteits groep in het huis, vaak worden er 3 of meer groepen toegepast, probeer de DVS kastjes dan in een en dezelfde groep te gebruiken.

Mocht die mogelijkheid er echt niet zijn maak dan gebruik van een UTP verlengkabel, zowel aan de DVS zender - en of ontvanger kant die dan op dezelfde groep zijn aangekoppeld.
Reputatie 5
Badge +3
@Alexus , ik zou er nog aan toe willen voegen dat je de set zelf (eenvoudig) kunt testen door beide kastjes te verwijderen van de plek waar ze nu zitten en vervolgens deze in dezelfde ruimte (kamer) in verschillende stopcontacten te steken.

Probeer dan de verbinding op te bouwen op de bekende, door Marina_ al beschreven manier.
  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter)
  2. van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.
  3. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van
  4. je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.
  5. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  6. Als de verbinding gemaakt is brandt het huisje continue op alle adapters.
Lukt de koppeling tussen de 2 kastjes dan wel dan heb je in de 1e plaats het bewijs dat de DSL kastjes in orde zijn en in de 2e plaats wordt dan duidelijk dat ze op de oorspronkelijke (gewenste) locatie elkaar niet zagen omdat er waarschijnlijk sprake is van verschillende elektriciteits groepen.

Reageer