Beantwoord

Dual TV koppelen met D3 afstandsbediening

  • 27 January 2021
  • 23 reacties
  • 1950 keer bekeken

Heb alle 3 cijferige codes al geprobeerd om mijn tweede televisie te koppelen aan de nieuwe D3 afstandsbediening. Maar geen van de 10 codes doet het.

Op de oude afstandsbediening werkte dit prima met de code 675.

 

Merk: Dual

Type: DL-TDL32R1-00

 

Iemand hier ervaring mee of een goed werkende code ?



Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Jose_ 2 February 2021, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hallo @Vellie76 

DUAL 005 022 090 168 180 197 217 230 261 325 328 525

Reputatie 6
Badge +9

Hallo  @Vellie76 

Voor de D3 afstandsbediening is 675 de code.

JanD geeft codes door voor de afstandsbediening van de VIP5202 tv-ontvanger.

Groet Bart

Hallo @Bart_2020 , de codes zijn zowel voor IR als Bluetooth:

TV-codes voor de

• Infrarood afstandsbediening voor de HD tv-ontvangers

• Bluetooth afstandsbediening voor de VIP5202 tv-ontvanger

Bovenstaande staat bij mijn lijst bovenin.

 

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk.

JanD geeft er 12 codes Vellie76 heeft al 10 codes gebruikt, blijven er 2 over die nog kunnen werken. Onduidelijk blijft het type afstandsbediening….

De link naar: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm moet duidelijkheid geven.

 

Groet Bart

Hallo @Vellie76 

DUAL 005 022 090 168 180 197 217 230 261 325 328 525

Deze codes heb ik allemaal geprobeerd, maar helaas.

Ik heb de nieuwste afstandsbediening.…

Deze: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/

Hallo @Vellie76 

DUAL 005 022 090 168 180 197 217 230 261 325 328 525

 

@JanD 

Deze codes heb ik allemaal geprobeerd, maar helaas.

Ik heb de nieuwste afstandsbediening.…

Deze: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/

 

Duidelijk.

JanD geeft er 12 codes Vellie76 heeft al 10 codes gebruikt, blijven er 2 over die nog kunnen werken. Onduidelijk blijft het type afstandsbediening….

De link naar: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm moet duidelijkheid geven.

 

Groet Bart

@Bart_2020 

Deze codes heb ik allemaal geprobeerd, maar helaas.

Ik heb de nieuwste afstandsbediening.…

 

Deze: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Vellie76 ,

Deze infrarood afstandsbediening is speciaal ontworpen om enkele modellen tv-ontvangers van KPN Interactieve TV te bedienen. HMB2260 VIP1853 VIP1903 VIP1963 VIP2952

Welke TV ontvanger gebruikt U ?

 

Groet Bart

@Bart_2020 

Mijn ontvangers zijn beode model VIP2952.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Vellie76 ,

TV ontvanger en afstandsbediening passen bij elkaar.

Ik zag nog een mail uit 2014 dat Blokker Dual tv’s verkocht. Als genoemde codes niet werken kunnen de volgende codes het nog doen

463
360
411
148
486

344
248
426
424
395
442
397
430
747
675
506
440
429
421
246
140

 

Er is ook nog een Panasonic dual TV, misschien is dat een ander model


PANASONIC 005 027 306 328 629 759 774

 

Groet Bart

 

@Bart_2020 

Ik ga de codes proberen vandaag. Ik houd je op de hoogte 👍🏻

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Vellie76 ,

De afstandsbediening heeft een witte navigatie ring rond de OK knop ? Grijs en chroomkleurig kan ook.

Dat van die Panasonic is een model, niet het merk. Die codes zullen waarschijnlijk niet werken.

 

Groet Bart

@Bart_2020 
Ik heb inderdaad witte afstandsbediening met een wit rond gedeelte.
Alle codes die je noemde geprobeerd maar geen enkele doet het !

Die oude met het grijze gedeelte rondom werkte prima met de Blokker DUAL TV (code 675)
Hier moet ik dan maar eentje van bestellen, de oude was defect.
Maar volgens mij zijn doe nogal aan de prijs.

Deze: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/

De juiste codes voor deze ab heeft @JanD al gegeven maar voor de overzichtelijkheid:
DUAL 005 022 090 168 180 197 217 230 261 325 328 525

Voor die afst.bed.

Houdt de bron (source) knop én de ok knop samen ingedrukt totdat ledje rood brandt.

Voor de (eerste) code in en wacht totdat ledje 2 x geknipperd heeft. Druk dan op de ok knop om op te slaan!

Probeer nu de knoppen voor het televisietoestel. M.n. TV aan/standby en volume.

Werken ze dan ben je klaar. Anders bovenstaande procedure met volgende code.

 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Vellie76!

Ik zie dat je al veel hulp hebt gehad van de community! Mooi om te zien. :blush: Is het inmiddels gelukt om te koppelen?

Nee, alle codes die voorbij zijn gekomen werken niet.
Het gekke is wel dat het met de oude C3 afstandsbediening wel lukte. (Code 675)
Maar daar is bijna niet meer aan te komen.

Reputatie 7
Badge +10

@Vellie76 Wat gek dat het niet lukt. De juiste codes zijn door @JanD al doorgegeven zie ik, namelijk: 005 022 090 168 180 197 217 230 261 325 328 525. En @PeterG geeft ook de juiste instructie.

Voor de zekerheid de uitgebreide instructie (van de website gekopieerd):
 


Laat je weten of het hiermee is gelukt?

Jose,

Ik heb echt alle codes geprobeerd maar geen enkele werkt.
Ik geef het op en heb een nieuwe afstandsbediening besteld en probeer het daarmee voor de laatste keer nogmaals.
Daarna zal ik ergens een oude afstandsbediening moeten optrommelen of KPN bellen dat ik 2 nieuwe Arris tv kastjes wil van het nieuwe veel kleinere model met bluetooth afstandsbediening.

of KPN bellen dat ik 2 nieuwe Arris tv kastjes wil van het nieuwe veel kleinere model met bluetooth afstandsbediening.

@Vellie76. Daar gaat het dan ook niet mee werken. Is ook dezelfde codes en zelfde merk (T4H). Alleen de bediening van de box werkt anders, voor TV niet.

Bovendien moet je dan een nieuw abo nement: Hussel mét 4k zenderpakket om als bestaande klant die boxjes te krijgen. Maar voor de TV maakt het dus niet uit.

Er zit niets anders op dan het met de Dual ab te doen om je tv aan/uit en hard/zacht te zetten.

Probeer anders deze afstandsbediening eens. Qua prijs kan je je er geen buil aan vallen.

Ik heb het alternatief maar besteld. Inderdaad voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ook heb ik een KPN Hussel abonnement met 4K en internet 500 en betaal al genoeg per maand.
Ga nog wel een keer in conclaaf met de KPN….
 

Ook heb ik een KPN Hussel abonnement met 4K

Oh, dan heb je toch al die afstandsbediening (met netflixknop en zilveren ring bij de Arris VIP5202)? Dan begrijp ik je eerdere opmerking “ of KPN bellen dat ik 2 nieuwe Arris tv kastjes wil van het nieuwe veel kleinere model met bluetooth afstandsbediening“ effe niet.

Ik heb het alternatief maar besteld.

Garanderen dat die het wel doet op een Dual tv kan ik natuurlijk niet. Maar niet geschoten...

@PeterG 
Ik word knettergek van die nieuwe afstandsbedieningen. Werkt prima op nieuwe modellen van Sony en Philips trouwens,
Dus ga ik met KPN in conclaaf om toch zo'n AB te krijgen met een zilveren ring in het midden die er origineel bij zat. Ze regelen maar wat….

Hopelijk werkt 't met dat bestelde alternatief.

Het is geen drama toch. Voor die 2 functies v.d. TV.
Zelf heb ik járen 2 ab's moeten gebruiken toen ik bij Ziggo in 2005 digitaal (nog niet HD) ging kijken.

AB te krijgen met een zilveren ring in het midden die er origineel bij zat. Ze regelen maar wat….

Die zijn er echt niet meer bij KPN; er is al zoveel om gevraagd. Dan valt er ook niks te regelen. (wil geen spelbreker zijn)

Verder vindt ik nog een D3 via een webshop die ze nog lijkt te hebben::relaxed:

https://afstandsbedieningonline.nl/assets/s2dmain.html?https://afstandsbedieningonline.nl/100000963813e7b0d/100000966b0b16001/afstandsbedieningkpninteractive.html

Dual is korte tijd bij Blokker geweest (niet echt bekend om hun fantastische electronica).

…. of er komt ééns een tv van een écht merk. En niet iets wat korte tijd bij Blokker te krijgen was en nu al jaren nergens meer te vinden in NL (web)winkels..

Aanbevolen merken: Samsung, LG, Philips, Sony, Panasonic, JVC, Finlux (zo'n beetje op volgorde meest verkocht).

Nota Bene: Samsung is écht volledig compatibel met KPN. Zowel met decoder als door de ingebouwde KPN ITV app.

Ik heb nog wel een gebruikte D3, maar die is wel wat versleten. Het bovenste pijltje van de ring voelt wat 'slapjes’ maar doet het nog wel. Dan ga ik 'gewoon’ de nieuwe ab gebruiken die ik wel al heb liggen.

Ik heb ook nog een universele afstandsbediening liggen waarmee ik meerdere apparaten. w.o. de tv en de ontvanger kan bedienen. Zal dus niet erom verlegen zitten. En Samsung ondersteunt 'm ook nog volledig met diens ab.