Beantwoord

DVS 650 altijd gedaan en opeens niet meer

  • 16 May 2021
  • 5 reacties
  • 268 keer bekeken

Ook ben al 100 jaar lid van KPN en meestal goed geholpen. Maar de laatste keer 3 kwartier aan de lijn gehad over het koppelen van de dvd’s 650

Al een paar jaar kijk ik ook boven tv met een dvs. Geen problemen. Tot ik beneden ging verbouwen en alles er uit ging. Enfin, alles later weer terug gezet de tv aangesloten maar de dvs deed t niet. Bellen en ik moest ze alle drie inelkaar zetten en resetten. 
gedaan en alle lichtjes deden het. Tv beneden doet het maar de tv boven niet. Foutcode 143
Van de medewerker kreeg ik een mail wat te doen, want zij kwam er niet uit.

In dit soort gevallen zou het fijn zijn als er een kpn monteur even langs kon komen als service.

Ik zit in ieder geval boven nog zonder tv wat ik zeer betreur, aangezien ik door gezondheids redenen vroeg op bed ben.

Hoop op een oplossing van de KpN

icon

Beste antwoord door Wansje 19 May 2021, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kunt u de draadloze verbindingsets beheren.  Wellicht helpt dat.

Reputatie 7
Badge +9

@Wansje Mijn ervaring is dat veel problemen met een DVS kunnen worden opgelost na het downloaden van de Devolo Cockpit: 

dLAN Cockpit-software voor devolo Powerline-adapters | devolo AG

Wat vaak helpt is met behulp van de Devolo Cockpit de DVS’en terugzetten in de staat zoals ze waren bij de eerste aflevering. Daarna de DVS’en opnieuw koppelen, en vaak is het probleem dan opgelost.

Succes!

Piet.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je toevallig bij de verbouwing ook iets met de elektra gedaan in huis? Mogelijke veranderingen hierin kunnen ook nog storing geven namelijk.

 

Mijn standaard uitspraak met DVS’en is altijd; het kan vandaag werken, het kan morgen werken, het kan over vijf jaar nog steeds perfect werken maar ze kunnen er ook over twee uur mee kappen. De reden daarvan is de grote variëteit aan elektronische apparatuur op het stroomnet, het stroomnet is namelijk een gedeeld net. Het kan altijd goed blijven werken, tot je buren besluiten om een klein vijvertje aan te legen in de tuin met een goedkope pomp van AliExpress die dusdanig veel ruis afgeeft op het stroomnet dat een DVS daardoor niet meer werkt. Mogelijk dat de verbouwing hier dus aan heeft bijgedragen. 

 

Het advies wat hiervoor genoemd werd is sowieso een goed begin, met dat programma kun je de DVS’en zien en kijken hoe de verbinding überhaupt is tussen de hoofd-unit (die met de kabel aan de Experiabox hangt) en de andere ontvangers. Als je toch in die app zit is het ook handig om gelijk een wachtwoord op je DVS’en te hangen, op die manier ben je er zeker van dat de buren niet van jouw internet gebruik maken, puur omdat zij ook een DVS gaan gebruiken.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als je toch in die app zit is het ook handig om gelijk een wachtwoord op je DVS’en te hangen, op die manier ben je er zeker van dat de buren niet van jouw internet gebruik maken, puur omdat zij ook een DVS gaan gebruiken.

 

Dank voor het plaatsen van dit bericht! Daardoor werd ik eraan herinnerd dat ik nog een wachtwoord moest instellen… :smirk:

Piet.

Inmiddels door een aardige dame van kpn telefonisch geholpen binnen 10 min. Het verbindingsset moest eerst ontkoppeld worden en dan weer gekoppeld. De meeste mensen resetten maar dat werkt dus niet! Alles doet t👍🏼