Beantwoord

DVS werkt niet meer optimaal, wat te doen?

  • 5 September 2019
  • 42 reacties
  • 603 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
ik heb nog 2 verbindingssets DVS200 voor tv.
nu hapert het beeld en geluid en heb met een nieuw contract.
nu is mijn vraad of ik de DVS200 om kan ruilen voor de DVS 1200??

alvast bedankt!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 6 September 2019, 15:58

Bekijk origineel

42 reacties

Badge +19
De vraag is of die geen storing geven. Ik zou ze omruilen maar dan voor een kabel.
Reputatie 3
Badge +1
Maar dat is het nou net; we willen geen kabel anders moet ie over de plint en hebben net een nieuw huis en dat willen we niet
Reputatie 7
Badge +24
Nieuw huis in de zin van net verhuist of nieuw in de zin van net nieuw laten bouwen?
Reputatie 7
Badge +24
Zit er helemaal geen aansluiting in de muur voor tv? Ook geen coax? Dat kan toch haast niet? Hoe werd er voorheen naar tv gekeken?
Reputatie 7
Hallo @Mario27, welkom op het KPN forum. Goeie vraag. Leuk dat je de community hiervoor benadert. Een Draadloze Verbindinsset (DVS) is erg handig om de tv zonder kabel aan te sluiten. Het signaal wordt via de adapter bij het modem doorgezonden via het stroomnetwerk naar de ontvangende adapter in de buurt van je tv. Het nadeel hiervan is dat er onderweg 'storingsbronnen' het signaal kunnen onderbreken, waardoor je haperingen ervaart met tv-kijken. Denk daarbij aan een dimlicht of een kapotte stroomadapter. Super irritant natuurlijk!

Je kunt proberen om het stappenplan te volgen op onze pagina: problemen met de DVS oplossen. De DVS rechtstreeks op het stopcontact aansluiten is een must. Heb je dat al gedaan? Misschien dat een software update dan nog soelaas biedt.

Heb je het stappenplan opgevolgd en nog steeds last van onderbrekingen? De tv-ontvanger aansluiten met een kabel heeft de absolute voorkeur. Ik sluit mij daarom aan bij het advies van Nick en Joep. Ik begrijp dat het even een werkje is, kabels onder de vloer leggen of in een gootje doen, maar daar krijg je dan wel een stabiele verbinding voor terug ;)

Laat je ons weten wat je gaat doen? Heb je nog vragen, stel ze dan gerust!
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor jullie reacties. Het is een nieuwbouwwoning.
hebben coaxaansluiting achter de tv kast maar waren dus al bij KPN. Utp aansluiting zit tegenover op een andere muur dus daar is niet goed bij nagedacht..😊
Reputatie 7
Utp aansluiting zit tegenover op een andere muur dus daar is niet goed bij nagedacht..😊
Ah, dat is balen!

Probeer je eerst het stappenplan via de link? Ik ben benieuwd of dat helpt. Laat je het weten? 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Die coax kun je gewoon vervangen door utp. Nieuwe wandcontactdoos heb je wel nodig. Binnenwerk met afdakkapje.
Reputatie 3
Badge +1
Oke bedankt!👍🏻 Moet ik toch op zoek naar een electriciën😀
Reputatie 7
Is het gelukt met het vinden van een elektricien, @Mario27? 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Nee nog niet op zoek geweest.
had er zelf een splitter tussen gezet zodat er ook een utp kabel de tv in kan.
gisteravond ging het prima maar ik hoorde dat het vanochtend weer haperde😓😊
Reputatie 7
Splitter? En die ondersteunt imgp snooping? Anders kun je problemen verwachten. Welke Switch gebruik je?
Reputatie 3
Badge +1
Ik durf het zo niet te zeggen maar het is een witte van tp link.. volgens mij wel een goeie
Badge +19
Het kan best een goeie zijn maar als ie geen imgp snooping ondersteunt heb je er in dit geval niets aan. Doe eens een test met een kabel direct van het modem naar de ontvanger.
Ruilen gaat niet lukken, want de DVS is jouw eigendom. Ik zou gewoon nieuwe DVS 1200 aanschaffen en uitproberen. Werkt het niet goed, dan kun je ze binnen 14 dagen retourneren.
Reputatie 3
Badge +1
Dit is ‘m! TP-Link TL-SF1005D

Reputatie 7
Badge +24
Niet eens gigabit 😵
Reputatie 3
Badge +1
Jawel hoor 😄

Reputatie 7
Badge +24
Er staat overal "10 of 100 mb".

Reputatie 3
Badge +1
Deze heb ik ook nog liggen

Reputatie 7
Badge +24
Gigabit 💪
Reputatie 7
En, ondersteunt dit model imgp snooping? @Mario27.
Reputatie 3
Badge +1
Volgens mij wel moet het dan goed zijn als ik die in de huiskamer ertussen zet? Of kan het ook in de meterkast bij de experiabox??
Reputatie 7
Als de switch imgp snooping ondersteunt, werkt het goed samen met iTV-ontvanger.
Volgens mij wel moet het dan goed zijn als ik die in de huiskamer ertussen zet? Of kan het ook in de meterkast bij de experiabox??
Wat heb je geïnstalleerd? En waar wil je apparatuur tussen zetten? Dan kunnen we je daar beter op adviseren.
Reputatie 3
Badge +1
Nog niks.. maar het is voor nu voor in de huiskamer.. is het dan beter om de switch in de huiskamer ertussen te zetten of kan dat dan ook al in de meterkast?

Reageer