Beantwoord

extra regiozender.

  • 4 January 2019
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik zit in Zeeland en ben afhankelijk van de zender Goes. Ik ontvang ook Rijnmond. Ik kan echter niet en Omroep Zeeland en Rijnmond vastleggen. Ga ik naar kanaal 21 dan wordt Goes "overschreven". Wordt dit aangepast?
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 January 2019, 10:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jaap,

Jouw wens gaat vervuld worden!

Op 12 maart 2019 wordt de zendmast van Goes overgezet naar DVB-T2. Vanaf dat moment ontvang je via kanaal 54 zowel TV Rijnmond als Omroep Zeeland. Nu is dat inderdaad nog niet mogelijk.
Reputatie 2
Badge
Is me niet duidelijk. Verandert de frequentie van Goes dan van 54 naar 21? Of komt op kanaal 54 zowel Rijnmond als Omr Zld?
Reputatie 7
Badge +28
Mijn antwoord was niet helemaal juist, zie ik nu.

Op 12 maart 2019 kan je TV Rijnmond en Omroep Zeeland allebei in HD zien via kanaal 54. (hierboven even aangepast in de tekst)

Vanaf de zomer van 2019 (juiste datum nog niet bekend) wordt de frequentie gewijzigd van kanaal 54 naar kanaal 21. De reden hiervoor is dat kanaal 54 vrijgemaakt moet worden voor mobiele telefonie.
Reputatie 7
Badge +28
Dus op 12 maart 2019 : NPO 1/2/3, TV Rijnmond en Omroep Zeeland in Goes via kanaal 54.
Vanaf de zomer van 2019 : NPO 1/2/3, TV Rijnmond en Omroep Zeeland in Goes via kanaal 21.

De zendmasten in Zuid-Holland worden pas in juli 2019 omgezet naar HD.

Reageer