Beantwoord

Foutcode 842 op tweede tv

  • 27 July 2020
  • 10 reacties
  • 269 keer bekeken

Goedenavond. Ik heb 4 cat6 stopcontacten. 1 stopcontact gebruik ik voor binnenkomst aansluiting experiabox. Daar heb ik een vaste telefoon en een pc op aangesloten. Daarnaast gaat er een tv-snoer naar het cat6 netwerk en op mijn 2e cat6 stopcontact heb ik tv van KPN. Nu wil ik op de parterre ook tv kijken, daar heb ik ook een cat6 'stopcontact’. Daar heb ik wel internet, maar de kpn tv ontvanger geeft foutcode 842. Ik heb toen een extra cat6 kabel in de experiabox gedaan en op het cat6 netwerk aangesloten. Nog steeds krijg ik dan foutcode 842. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 5 August 2020, 11:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Heb je ergens een switch zitten?

ik doe alles met kabel

ik heb geen switch er tussen, wellicht dat de ene tv aansluiting er tussen zit ?!

Reputatie 7
Badge +19

Hi @HanKPNforum, gek dat je deze foutmelding te zien krijgt. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing!

Als ik het goed begrijp heb je twee tv-ontvangers thuis, klopt dat? Zo ja, wat gebeurt er als je de tv-ontvangers omwisselt? En werkt de tv-ontvanger wel als je deze (tijdelijk) rechtstreeks aansluit op de Experia Box? 

Hoi Alexa, fijn dat je reageert! Ik heb inderdaad twee ontvangers. De tweede ontvanger heb ik via de ‘draadloze’set van KPN (de witte DVS650 stekkers) uitgeprobeerd en daaruit bleek dat de tweede ontvanger het goed doet. Ik denk dat het iets met het cat6-netwerk is, maar dan blijft het gek dat ik wel internet via dat netwerk kan hebben. Mijn elektro-monteur is nu op vakantie, dus ik kan nu niet navragen of hij het door hem aangelegde netwerk kan testen. Maar misschien weet jij raad of heb je bruikbare tips? Altijd welkom!  

Reputatie 7
Badge +19

@HanKPNforum Geen probleem!

Goed om te weten dat de tweede tv-ontvanger het via een andere verbinding, in dit geval de Draadloze Verbindingsset, wel doet. Fout 842 geeft echt aan dat de tv-ontvanger en Experia Box geen verbinding met elkaar krijgen. Dat betekent dat het toch in het ergens in het cat6 netwerk niet goed gaat. Het kan ook veroorzaakt worden door een kabel die niet helemaal lekker aangesloten is. Het tv signaal is gevoeliger dan internet, hierdoor kan het gebeuren dat internet wel werkt, maar de tv-ontvanger via dezelfde verbinding niet. Het lijkt me daarom zeker verstandig om het netwerk even te testen. 

Kan je eventueel een plaatje of overzicht maken, van hoe het netwerk eruit ziet en welke apparatuur waar aangesloten is? Dat maakt het wat duidelijker en mogelijk makkelijker om aan te wijzen wat er mis gaat.

Dank dat je zo meedenkt. Zou inderdaad iets met het netwerk moeten zijn. Blijkt nu dat de elektriciën nog niet het land uit is, dus ik ga dat eerst met hem uitproberen. Ik houd je op de hoogte. Nogmaals dank.

Reputatie 7
Badge +19

@HanKPNforum Ik denk graag mee waar het kan, geen probleem :slight_smile:  Dat verwacht ik ook. Ah, mooi dat hij nog in Nederland is! Ik hoop dat hij snel tijd heeft, zodat jullie er samen naar kunnen kijken. Ik hoor graag hoe het afgelopen is, en/of als ik iets voor je kan doen.

Nu blijkt dat de elektricien kennelijk toch al op vakantie is. Dus we moeten nog even geduld hebben. Ik houd je op de hoogte en bericht je zodra er ontwikkelingen zijn. 

Reputatie 7
Badge +19

@HanKPNforum Niet verbazingwekkend, wel jammer! Even geduld hebben dus. Ik heb voor de duidelijkheid in dit topic het antwoord al gemarkeerd, maar hoor straks graag van je hoe het is gegaan en hoe het afgelopen is :slight_smile:  Als je vragen hebt dan weet je me hier ook te vinden.