Beantwoord

Foutcode televisie geen zender

  • 10 October 2019
  • 9 reacties
  • 176 keer bekeken

Badge
Heb ik hier ook regelmatig. I.p.v. wachten tot de foutmelding weggaat helpt zoals aangegeven even weg/terugzappen ook.
Beetje vreemd dat er niet echt een code wordt gegeven om te bepalen waardoor het komt.
Ik heb hier een V9 modem en Motorola_VIP1853.
Test geeft aan dat niet alle pakketten zijn aangekomen. 4ms als het wel lukt.
Owja... het ligt niet aan de ontvanger want andere heeft er ook last van.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 November 2019, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +22
De Motorola 1853 is uit de tijd, deze kun je omruilen voor een nieuwere versie, klik hieronder op de link:

TV ontvanger omruilen
Badge
We hebben een tijdje geleden al 1 iptv kastje omgeruild en die geeft precies hetzelfde. Ook na een modem reboot.
De switch die er tussen zit is een redelijk nieuwe D-link.
Hoi @darkfader . Goed dat je die switch noemt.
Je switch moet zogenaamd igmp snooping ondersteunen anders krijg je onherroepelijk problemen.
Kun je het eens zonder die switch proberen? Als het probleem dan weg is weten we het zeker en kan ik je wel een switch opsturen.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Badge

Omgewisseld met de switch die wel IGMP snooping ondersteund… en nog altijd treedt het soms op. Misschien een nieuwe ethernet kabel trekken naar beneden/meterkast? (of eentje er naast apart voor TV...)
De kabeltest was wel ok en GS105Ev2 geeft ook 0 CRC errors aan.
Ik kan nog andere dingen proberen in het modem misschien. DMZ uit en/of stabiel/snelheid verhouding wat lager zetten… maar het heeft ook allemaal wel een keer probleemloos gewerkt met deze opties.

Wat gebeurt er als je het rechtstreeks op de experiabox aansluit? Als de storing dan wegblijft hebben we een indicatie dat het toch met de switch te maken heeft. 

Als de storing er ook met en directe kabel is, duik ik er graag dieper met je in. 

Badge

Vandaag gaf de modem aan geen DSL verbinding te hebben. Dat hoort normaal ook niet…

Stekkers zaten goed. Na een reset werkte het weer.

Oei. Als het vaker gebeurt, wil ik dat graag weten. Dat zou duiden op een instabiele verbinding.

Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!Â