Beantwoord

Foutmelding stb-nmc-400 Arris VIP 5202 en Ubiquity Edgemax Edgerouter 10X

  • 17 October 2021
  • 5 reacties
  • 143 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar dagen krijg ik op alle zenders (behalve RTL4) de foutmelding stb-nmc-400. Het probleem is te omzeilen door kort op pauze te drukken en dan weer op play. Dit is echter niet een oplossing voor de lange termijn, aangezien ik tijdens reclames graag zap naar zenders waar geen reclame is.

Mijn glasvezel abonnement heb ik sinds kort opgewaardeerd naar 1 Gb/s en ik heb 2 Arris VIP5202 TV-kastjes ontvangen. Op beide kastjes heb ik dit probleem. Voorheen had ik hier op de oude kastjes geen last van, dus aan de bekabeling kan het niet liggen.

Ik maak gebruik van een eigen router, namelijk de Ubiquity Edgemax Edgerouter 10X ingesteld zoals elders op dit forum beschreven. Dit heeft ook altijd gewerkt met de oude TV-kastjes.

De Arris VIP5202 hebben ook in het begin normaal gewerkt.

Weet iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door wjb 20 October 2021, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier.

 

Misschien ligt het toch aan de eigen router.

 

Kijk eens of het wel werkt met een vaste kabel van de KPN tv decoder 5202 rechtstreeks naar de Experiabox. 

Als het dan wel werkt, weet je meteen waar het aan ligt. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @daltongrat, ik zie dit issue nog wel eens voorbij komen met eigen router.
De foutcode zelf is eigenlijk niet veel specifieker dan dat de ontvanger geen verbinding met ons heeft. Waar het precies zit is altijd een beetje lastig te zeggen op afstand.
Kun je het ook eens met je experiabox proberen?

 

*edit: modem/router

Reputatie 7

Goedemiddag @daltongrat, ik zie dit issue nog wel eens voorbij komen met eigen modems.

@Thomas,

@daltongrat gebruikt geen eigen modem maar een eigen router.

Ik zie dit probleem veel vaker voorbij komen i.c.m. het gebruik van een Experia/KPN Box dan i.c.m. het gebruik van een eigen router.

 

@daltongrat,

Heb je op jouw EdgeRouter in de cli al eens het commando "restart igmp-proxy" uitgevoerd?

Hoe zijn jouw TV ontvangers op de EdgeRouter aangesloten?

Rechtstreeks of via een aparte switch en als via een aparte switch, welk merk en type?

Wat is het merk en type van de wifi accesspoint(s) die je gebruikt en hoeveel heb je er?

Reputatie 1

@wjb Bedankt voor je antwoord. “restart igmp-proxy” heb ik nog niet geprobeerd en zal ik vanavond als ik thuis ben proberen.

De TV-ontvangers zijn via een switch aangesloten (ondersteunen igmp snooping). Merk en type vul ik aan als ik thuis ben.

De oude TV-ontvangers werkten gewoon met deze setup. 

Ik heb TP-link accesspoints in huis (EAP225, EAP245) die aangestuurd worden door de TP-link OC200.

 

Gisteren heb ik de ARRIS op mijn slaapkamer opnieuw de software laten installeren. Het downloaden en installeren lukt, maar na het opstarten blijft het proces hangen rond de 80% met de foutcode 563 (TV-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres). Het proces blijft zich nu herhalen op dit kastje.

Reputatie 1

@wjb het herstarten van de igmp-proxy was de oplossing. Bedankt voor je hulp!