Beantwoord

Fox Sport gratis vanaf 1 augustus?

  • 29 July 2020
  • 36 reacties
  • 628 keer bekeken

Is Ziggo eredivisie ook voor kpn abonnees voorlopig gratis? Zolang Ziggo dit voor eigen klanten gratis aanbiedt?

 

icon

Beste antwoord door RickDH 29 July 2020, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Hoi @Aggie71 ,

Bij KPN is FOX Sports 1  al een tijdje gratis.

Zie artikel

Oké. Bedankt. Wist ik niet😆

Reputatie 5

Niks gratis, daar betaal je iedere maand €2,50 voor hoor!!! En blij dat Ziggo “ballen “ heeft getoond, daar kan KPN nog wat van leren!

Tuurlijk, zit dit in je abonnementskosten vanaf de basis TV abonnement.

Hier kies je uiteraard zelf voor maar er hoeft geen extra abonnement te worden aangeschaft.

Uiteindelijk betaal je voor Ziggo Sport kanalen ook in het Ziggo abonnement.

Reputatie 5

Pardon, die €2,50 is een paar jaar geleden bepaald niet vrijwillig bij iedereen in rekening gebracht, om de “echte” voetballiefhebbers minder voor FOX-sport te laten betalen. En voordat iedereen over mij heen valt met het argument dat je ook betaald voor zenders waar je niet naar kijkt, in dit geval betaal je (even afgezien van de tijdelijke doorgifte van FOX sport1) voor iets waar je niet eens naar kan kijken zonder aanvullend abo! 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@beosound100 Je gelooft vast ook dat de klanten van Ziggo niks betalen voor de tv rechten van Ziggo Sport.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Aggie71 ,

Bij KPN is FOX Sports 1  al een tijdje gratis.

Zie artikel

Nog niet bij Digitenne ! 

 

Reputatie 5

@Giant2000 

Lezen is een kunst. Dat klanten van Ziggo niets voor Ziggo Sport zouden betalen, dat geloof ik ook niet. Maaaaar, daar kan wel iedere klant met ieder abo naar kijken, i.t.t. dat mottige Fox Sport, waar ik als voetbalhater (en met mij zeer veel anderen) verplicht wordt om aan mee te betalen zonder dat ik erom gevraagd heb en nog niet kan kijken! Dat is het verschil! Laat iedereen die die voetbalmiljonairs een warm hart toedraagt, dat dan maar zelf ophoesten, maar val daar >90% van de klanten niet mee lastig.

Reputatie 7
Badge +8

Het is ook maar tot einde van dit jaar gratis bij zigoo

Tijdelijk FOX Sports 1 gratis

Omdat de stadions op dit moment niet volledig toegankelijk zijn door corona, kijk je tot het einde van dit jaar FOX Sports 1 gratis
(voor klanten met minimaal een TV Start of TV Standaard abonnement)

 

https://www.ziggo.nl/entertainment/foxsports?ecmp=ZNI59101EB&phid=RTT6P94R&cmid=4793189&BroadcastId=5038778&cbi=3&cci=RTT6P94R

Reputatie 7
Badge +16

@Giant2000

Lezen is een kunst. Dat klanten van Ziggo niets voor Ziggo Sport zouden betalen, dat geloof ik ook niet. Maaaaar, daar kan wel iedere klant met ieder abo naar kijken, i.t.t. dat mottige Fox Sport, waar ik als voetbalhater (en met mij zeer veel anderen) verplicht wordt om aan mee te betalen zonder dat ik erom gevraagd heb en nog niet kan kijken! Dat is het verschil! Laat iedereen die die voetbalmiljonairs een warm hart toedraagt, dat dan maar zelf ophoesten, maar val daar >90% van de klanten niet mee lastig.

Voetbalhater of niet, ook bij Ziggo betaal je voor “gratis” Ziggo Sport op 14 zoals Fox Sport bij KPN “gratis” op 14.

Reputatie 5

Als je bij KPN al “gratis” naar FOX sport kunt kijken, dan is dat in ieder geval tijdelijk. Bij Ziggo is dat met Ziggo sport niet het geval. En er is nog steeds niemand die mij kan verklaren/uitleggen waarom ik een “solidariteitsbijdrage” moet betalen, waar ik als niet abonnee van FOX sport niets voor terugkrijg en anderen daar wel blijkbaar een korting op hun abo geld voor krijgen (en dat is, zoals al eerder verteld, minder dan 10% van de klanten). Als een bedrijf een verdienmodel bedenkt en dat alleen maar uitkomt als iedereen daar GEDWONGEN aan moet meebetalen (en dan wil ik het nog niet over het doel van het geld hebben) dan moet je je eens achter de oren krabben.

Reputatie 7
Badge +28

Als je bij KPN al “gratis” naar FOX sport kunt kijken, dan is dat in ieder geval tijdelijk. 

Fox Sports 1 is al lange tijd (ongeveer een jaar) gratis voor alle abonnee's van KPN-iTV.

Helaas nog niet via Digitenne.  

Reputatie 7
Badge +20

Bij KPN op kanaal 14.

1 kanaal is en blijft bij KPN gratis. Fox sprot kanaal 1.

Reputatie 5

Oh ja, dat is het kanaal waar alle “belangrijke” wedstrijden op uitgezonden (zouden) worden. Niet dus.

Reputatie 7

Als je bij KPN al “gratis” naar FOX sport kunt kijken, dan is dat in ieder geval tijdelijk. 

Fox Sports 1 is al lange tijd (ongeveer een jaar) gratis voor alle abonnee's van KPN-iTV.

FOX Sports is helemaal niet gratis bij KPN we betalen daar al vier jaar allemaal zo'n €2,50 per maand voor alleen zie je dat niet omdat dat in de basisprijs van jouw abonnement is opgenomen. 

Er wordt overigens gesproken dat Ziggo tientallen miljoenen minder betaalt dan de vraagprijs van EMM en dat betekent dat ook KPN veel minder zal hoeven gaan betalen voor FOX Sports immers de NMa (voorloper van de ACM) heeft in 2012 bepaald dat EMM alle distributeurs het gelijke aanbod moet doen.

Ik maak me geen illusie dat KPN dat voordeel ook zal doorrekenen in de abonnementsprijs maar ik hoop wel KPN daar rekening mee zal houden met de inflatiecorrectie in 2021.

Reputatie 7
Badge +8

Bij KPN ben je altijd nog goedkoper uit als Ziggo.

Ziggo hanteert dezelfde prijzen nog steeds en dat is veel te veel.

Reputatie 7

Bij KPN ben je altijd nog goedkoper uit als Ziggo.

Jij wel maar ik niet. Bij Ziggo betalen abonnees die geen FOX Sports abonnement hebben niets voor FOX Sports terwijl KPN abonnees zonder FOX Sports abonnement €2,50 per maand kwijt zijn aan die club.

Weet je dat jij per maand €15,49 betaalt voor jouw FOX Sports abonnement en dat 9 andere abonnees gezamelijk nog een €22,50 bij leggen zodat jij voetbal kunt kijken.

 

Ik heb overigens vandaag opnieuw melding gedaan bij de ACM met de vraag de overeenkomst tussen EMM en VodafoneZiggo te toetsen tegen de "Informele zienswijze exploitatie uitzendrechten bij zaak 7500" (pdf) en dan met name t.a.v. de onderstaande zinsnede.

 

Mijns inziens is dat namelijk precies wat wel gebeurt. De prijs wordt afhankelijk gesteld aan het aantal abonnees van VodafoneZiggo (totaal aantal aangeslotenen van het platform) en niet aan het aantal FOX Sports abonnees.

Reputatie 7

Voetbalhater of niet, ook bij Ziggo betaal je voor “gratis” Ziggo Sport op 14 zoals Fox Sport bij KPN “gratis” op 14.

Het grote verschil is dat Ziggo niet gedwongen is om Ziggo Sport "gratis" aan te bieden terwijl KPN daar feitelijk wel toe gedwongen wordt omdat ze die eredivisiebelasting van €2,50 per maand toch een beetje goed moeten kunnen praten. Als KPN de kosten voor FOX Sports alleen zou laten dragen door de FOX Sports abonnee dan zouden er heel weinig FOX Sports abonnees overblijven immers de abonnementsprijs zou zou veel te hoog worden. KPN (en Ziggo overigens ook) kunnen dan ook niet anders dan de kosten voor FOX Sports in de basisprijs opnemen.

Reputatie 7
Badge +28

bron : totaal TV

Eredivisiebelasting

Wel herbevestigt de woordvoerster van VodafoneZiggo dat van Eredivisiebelasting bij Ziggo geen sprake is. “Alleen klanten die daadwerkelijk naar FOX Sports kijken, zullen ook betalen voor FOX Sports. Klanten die geen FOX Sports in hun pakket hebben, zullen hier ook niet voor betalen.”

 

Reputatie 7
Badge +22

bron : totaal TV

Eredivisiebelasting

Wel herbevestigt de woordvoerster van VodafoneZiggo dat van Eredivisiebelasting bij Ziggo geen sprake is. “Alleen klanten die daadwerkelijk naar FOX Sports kijken, zullen ook betalen voor FOX Sports. Klanten die geen FOX Sports in hun pakket hebben, zullen hier ook niet voor betalen.”

 

Geloof je het zelf? :wink:  We betalen er allemaal aan mee, Fox Sports op kanaal 14 is echt niet gratis. TotaalTV praat wel vaker om dingen wat soms niet klopt, maar het blijft wel leuk om het te lezen.

Reputatie 7

bron : totaal TV

Eredivisiebelasting

Wel herbevestigt de woordvoerster van VodafoneZiggo dat van Eredivisiebelasting bij Ziggo geen sprake is. “Alleen klanten die daadwerkelijk naar FOX Sports kijken, zullen ook betalen voor FOX Sports. Klanten die geen FOX Sports in hun pakket hebben, zullen hier ook niet voor betalen.”

Nu is de vraag hoe de overeenkomst tussen VodafoneZiggo en EMM in elkaar steekt.

Is die wel op basis van een vaste vergoeding per abonnee van VodafoneZiggo ongeacht het aantal FOX Sports abonnees en hoe hoog is de prijs per VodafoneZiggo abonnee.

Op basis van de het laatste voorstel van VodafoneZiggo zouden zij bereid zijn om de distributie van FOX Sports gratis te laten zijn ofwel alle inkomsten over te willen maken aan EMM. Laten we er eens vanuit gaan dat de overeenkomst inderdaad die waarde heeft en vandaaruit terugrekenen.

Bij zo'n 300 duizend FOX Sports abonnementen betekent dat een omzet van een kleine 65 miljoen euro op jaar basis. Als je dat terugrekent naar een prijs per maand per VodafoneZiggo abonnee dan kom je op zo'n €1,35 per maand. Dat is toch beduidend minder dan de €2,50 die KPN per abonnee moet afdragen.

Reputatie 7
Badge +16

Oh ja, dat is het kanaal waar alle “belangrijke” wedstrijden op uitgezonden (zouden) worden. Niet dus.

Lezen is een kunst. 

(uw eigen woorden) 

Reputatie 7
Badge +16

Voetbalhater of niet, ook bij Ziggo betaal je voor “gratis” Ziggo Sport op 14 zoals Fox Sport bij KPN “gratis” op 14.

Het grote verschil is dat Ziggo niet gedwongen is om Ziggo Sport "gratis" aan te bieden terwijl KPN daar feitelijk wel toe gedwongen wordt omdat ze die eredivisiebelasting van €2,50 per maand toch een beetje goed moeten kunnen praten. Als KPN de kosten voor FOX Sports alleen zou laten dragen door de FOX Sports abonnee dan zouden er heel weinig FOX Sports abonnees overblijven immers de abonnementsprijs zou zou veel te hoog worden. KPN (en Ziggo overigens ook) kunnen dan ook niet anders dan de kosten voor FOX Sports in de basisprijs opnemen.

En dat is de officiële lezing. Maar reken maar dat de sporten op het gratis Ziggo Sport kanaal van Ziggo door de abonnee wordt opgehoest. Hoe kunnen ze anders de grootste voetbalcompetenties (o.a. Premier League) inkopen en de belangrijkste autosport (Formule 1) aanbieden. Vast niet door een vrijwillige miljonair. 

Reputatie 7

En dat is de officiële lezing. Maar reken maar dat de sporten op het gratis Ziggo Sport kanaal van Ziggo door de abonnee wordt opgehoest. 

Natuurlijk hoesten de Ziggo abonnees de kosten voor die kanalen op, maar het is Ziggo zelf die er voor kiest die kanalen te exploiteren. Ziggo Sport koopt zelf uitzendrechten voor sportevenementen in en zij wordt niet gedwongen door een partij om een overeenkomst aan te gaan waarbij een afdracht per huishouden plaats moet vinden. Het zijn puur die laatste woordjes waar ik een enorme aversie tegen heb. Ik vind dat alleen de overheid dergelijke modellen zou mogen opleggen en niet een commerciële partij.

Dus ja, een prijs voor een basispakket toegankelijk voor alle abonnees waarbij de overheid bepaald heeft welke en hoeveel zenders minmaal beschikbaar moeten zijn in dat basispakket. Alle andere pakketten zouden mijns inziens niet mogen leiden tot (verborgen) kosten voor abonnees die dat pakket niet afnemen.

Ik zou liever zien dat het niet zogenaamd gratis is, maar alle klanten duidelijk laten zien waar ze nu eigenlijk voor betalen. Gratis is de grootste flauwekul die er bestaat. Sommige mensen denken nog steeds blijkbaar dat alleen zij geld willen voor werken. Een geheimpje, dat wil bijvoorbeeld het personeel van KPN ook.  Net zo als de 5G consessie moet de Eredivisie consessie door KPN betaald worden. Hoe ze dat willen doorberekenen is aan hun.