Beantwoord

Geen geluid bij Netflix op 5.1 op 4K Arris 5202 ontvanger

  • 8 September 2020
  • 3 reacties
  • 164 keer bekeken

Sinds kort gebruiker van KPN 4K ITV,

Alles wekt prima op 1 ding na, Wanneer ik de geluid instelling op de ontvanger, op "automatisch" of op "dolby" zet dan  valt het geluid alleen bij Netflix uit. Bij alle andere opties (TV, YouTube enz) werkt het wel goed. Alleen stand "Stereo” geeft geluid op Netflix.

Mijn apparaten zijn als volgt:

  • Arris 5202 4k ontvanger
  • TV Panasonic TX-40AX630E
  • Sonos Beam, Sub en 2x One (HDMI ARC gekoppeld met TV)

Kent iemand dit verschijnsel? Doe ik iets niet goed?

Zie de reacties met belangstelling tegemoet.

M.vr.gr.

Wim

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 September 2020, 12:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Wim WK11, welkom op het forum! 
Je bent niet de enige met dit probleem. Er zijn verschillende topics over dit specifieke probleem. Voor zover ik weet word er gewerkt aan een oplossing en zal dit met een update opgelost moeten worden.

Reputatie 4
Badge +3

Hallo. Ik zit nu met ditzeldde probleem. Hij moet op auto staan ivm aangesloten via onkyo receiver. Zpdra de onkyo uit staat en ik speel netflix af via de tv schakelt hij niet rerug naar stereo geluid. Dus geen geluid op tv. Wordt si5 nog opgelost?

Reputatie 1

Zelfde probleem hier. Sony TV via HDMI aangesloten op settop box. Alleen geluid bij normale 2.0 kanaal, niet bij de 5.1 geluidstrack (die Netflix standaard kiest). Hierdoor moet je bij het kijken van een serie bij iedere nieuwe aflevering het geluid op ‘Engels (origineel)’ zetten...

 

Komt er een optie om een voorkeur in te stellen o.i.d.? Dat zou fijn zijn.