Beantwoord

Geen iTV Online op Archos tablet

  • 21 January 2019
  • 13 reacties
  • 154 keer bekeken

Beste KPN,
Ik heb ook een Archos tablet. Deze heb ik in december 2017 gekocht om via de app TV te kunnen kijken. Het is me nog nooit gelukt om hierop TV te kunnen kijken. Ik krijg steeds een foutmelding.
Opnieuw opstarten of de app opnieuw downloaden heeft geen effect.
Hebben jullie hier een oplossing voor?
Groeten, Ellen

Admin: Bericht afgesplitst van Itv app werkt niet | KPN Community
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 January 2019, 09:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hey Ellen. Welkom op het forum!
Wat voor versie van android zit er op die archos? Het kan zijn dat de app niet ondersteund wordt.
Er zit vast een browser op je tablet. Zou je dan eens deze site kunnen bezoeken: https://www.interactievetv.nl/welkom

Ik hoop dat dit een goed alternatief is mocht je tablet de app niet aankunnen 🙂
Hoi @Ellen Terpstra . Ik heb niks meer gehoord. Heb je iets aan mijn antwoord gehad?
Hallo Edwin,
Excuus voor de late reactie. Ik was niet eerder in de gelegenheid de tablet erbij te pakken.
Op de Archos Tablet zit de versie Android 7.0. Dus dat zou ruim voldoende moeten zijn om de app te laten draaien. Daar heb ik op gelet toen ik de tablet aanschafte.
En als ik naar de website ga, dan krijg ik de optie om de app te downloaden (maar die doet het dus niet) of dat ik mijn scherm moet vergroten (maar dat werkt niet omdat het een tablet is en geen PC).
Groeten, Ellen
O ja, en als ik de app wil downloaden (dat heb ik inmiddels al diverse keren gedaan) dan krijg ik sowieso de foutmelding "deze app is mogelijk niet geoptimaliseerd voor je apparaat". Downloaden lukt daarna wel, maar afspelen van TV lukt vervolgens niet. Dan komt de melding "oeps, er ging iets mis".
Wat jammer, Ellen. Archos doet, bij mijn weten, een eigen 'sausje' over android maar pin mij er niet op vast. Kun jij mij de gegevens van het exacte type/model sturen. Dan duik ik er wat dieper in.
Fijn dat je het wilt uitzoeken Erwin!
Het is de Archos Access 101 3G V2
Met Android 7.0
Een Kernel-versie 3.18.35
Ik heb de info doorgestuurd naar een contactpersoon die de app ontwikkelt. Ik kan niks beloven maar ik laat je uiteraard direct de uitkomst weten als die binnen is.

Werkt het via de browser trouwens wel?
Bedankt vast Erwin!
Nee, via de browser werkt het ook niet omdat de browser dan herkent dat het via een tablet komt en dan krijg ik de melding dat ik het scherm moet vergroten (maar dat kan niet) of dat ik via de app moet kijken (en die werkt niet).
Ik kreeg zojuist een antwoord van de ontwikkelaars. In jouw archos zit een zogenaamde mediatek chipsset. Daar is na het lanceren van onze nieuwe app nogal wat over te doen geweest. Uiteindelijk zijn de issues voor het leeuwendeel opgelost. Helaas, zo lijkt het, nog niet voor jouw type tablet. Er wordt gewerkt aan een oplossing maar ik kan daar geen termijn bij noemen, helaas. Er is vooralsnog vergelijkbare hardware besteld, zodat ze het daar op kunnen gaan testen.
Verdorie, dat is balen!
Maar bedankt voor het uitzoeken. Dan weet ik in ieder geval dat het niet gaat werken op deze tablet.
Als ik deze tablet ga kopen, werkt het dan wel?
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_alcatel-1t-7-8-gb-wifi-blauw-1585284.html
Ik vermoed van wel maar ik zou het erg lullig vinden als je straks thuiskomt en de ellende begint opnieuw. :-)
Wat mij doet twijfelen is dat er een mediatek chipset inzit.
Chipset: MT8321

Je kunt uiteraard gewoon proberen en binnen garantie retourneren maar dan heb je er veel werk van.
Hoi Ellen. De ontwikkelaars van onze app vermoeden dat de ervaring op zo'n tablet niet optimaal is en het zou zelfs kunnen dat het net zo'n teleurstelling is als via de archos. Onze app komt toch beter tot zijn recht op wat duurdere hardware.

Ik heb misschien nog goed nieuws over je archos maar omdat er geen garanties zijn heb ik je daarover een privébericht gestuurd.
Hoi @Ellen Terpstra . Heb je mijn privéberichtje gelezen?