Beantwoord

Geen signaal nieuwe ontvanger

  • 12 April 2021
  • 3 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb vandaag een nieuwe ontvangen gekregen en deze geeft geen enkel signaal meer door na het opstarten.

Betreft een Arris 5202 in combinatie met een Sony Bravia XF85

Hij ga bij de eerste keer opstarten heel kort de volgende melding weer “initialiseren netwerk” en daarna viel het beeld weg. Na een kwartier wachten kwam er nog steeds niks.

Ik heb daarna andere HDMI kabels geprobeerd maar nog steeds geen beeld
Toen de ontvanger gereset, maar dit haalde ook niks uit. De eerste melding van het netwerk komt zelfs niet meer in beeld.

de oude ontvanger gaf nog wel steeds beeld door, via de oude hmdi en de meegeleverde nieuwe kabel

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 15 April 2021, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Yetisan, wat apart dat de oude  tv-ontvanger het gewoon doet, maar dat de nieuwe geen beeld geeft. Ik begrijp dat je al van alles geprobeerd hebt, waaronder resetten en het testen met andere kabels. 

Ik ben nog naar één ding benieuwd: Maakt het verschil als je de HDMI kabel aansluit op de nieuwe tv-ontvanger en deze dan aansluit op een andere HDMI poort van je Sony televisie? Vergeet niet om met de ‘source’ knop je televisie ook op het andere HDMI kanaal te zetten, anders krijg je natuurlijk sowieso geen beeld :) 

even een update. Ik heb contact gehad met de chat helpdesk en die zei dat hij pas vanaf donderdag zou werken.
Vreemde hiervan vind ik dat de ontvanger tot die tijd ook geen beeld/signaal zou geven. zou je verwachten van wel toch?

@Alexandra ja deze dingen had ik zelf al geprobeerd en ook samen met de support chat nog een keer gedaan

Reputatie 7
Badge +19

@Yetisan Ah, dat klinkt of de nieuwe tv-ontvanger met een wijziging van je abonnement te maken heeft. Klopt het dat je je onlangs pakket hebt aangepast of iets toegevoegd hebt? Als je een wijziging doet, ontvang je altijd een bevestiging per e-mail. Daarin staat ook per wanneer de nieuwe opties en/of apparatuur gaat werken. In dit geval lijkt het erop dat het activeren van de nieuwe tv-ontvanger daaraan verbonden is. 

Werkt je nieuwe tv-ontvanger sinds vandaag? Zo niet of als je vragen hebt, vul dan ook even je forumprofiel in. Dan kan ik het voor je nakijken indien nodig.