Vraag

geluid niet synchroon op https://itvonline.nl/tv-kijken

  • 3 January 2019
  • 29 reacties
  • 1926 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds een paar weken is het geluid niet meer synchroon op ITVonline.nl het is niet kijkbaar..

Een opname afspelen gaat wel goed maar live tv niet.

groet Jurgen

29 reacties

Reputatie 1
Wat overigens ook erg storend is is dat dat dit probleem al zolang bestaat!!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi allemaal, het heeft lang geduurd maar we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en wijzigingen aangebracht op het platform. De technische details heb ik nog niet, maar kunnen jullie testen of het vanaf vandaag beter werkt?

Voor deze zenders is een wijziging uitgevoerd:
NPO 1, 2, 3
RTL 4, 5, 7, 8, Z
NET 5
SBS 6, 9
Veronica
24Kitchen
CNN
BBC World News

Als je nog steeds merkt dat het beeld en geluid niet synchroon loopt wil ik je vragen te melden op welke zender dat het geval is. Dan koppel ik dat weer terug.
Het probleem is er nog steeds. Het geluid begint synchroon en loop dan binnen enkele minuten meer dan een seconde uit de pas. Ik ervaar dit op NPO1, al vind ik het bizar dat de zender bepalend is voor dit probleem. Mijn hardware (PC, router) is recent en high-end. Ik gebruik Edge voor online tv kijken. Ziggo GO werkt op dezelfde hardware perfect en ondersteunt in tegenstelling tot KPN zelfs Opera. Misschien krijgt KPN hier weinig meldingen van omdat iedereen al een jaar geleden afgehaakt is met tv kijken op de PC. Eerst een Windows app die niet voldeed en vervolgens moesten PC kijkers naar een browser applicatie maar die heeft ook nooit naar behoren gefunctioneerd. Slechte zaak KPN. Ik overweeg over te stappen bij mijn volgende verhuizing.
Op de zender Ziggo sport select heb ik ook nog steeds last van een slechte synchronisatie.

Reageer