Beantwoord

Geluid tv via speakers

  • 13 April 2021
  • 14 reacties
  • 370 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb onlangs een nieuwe kon tv ontvanger aangesloten, maar helaas kan het geluid nu niet meer via mijn audio speakers. Bij de vorige ontvanger zat een ingang voor (naar ik meen) tulpkabels waardoor aansluiting op de speakers mogelijk was. Die zit er bij de nieuwe helaas niet op, waardoor ik geluid alleen via de tv krijg. Dit is een blikkerig en oppervlakkig geluid. Weet iemand of en hoe ik de ontvanger wél weer aan kan sluiten op de speakers?

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 April 2021, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @EMLoenen ,

Welke ontvanger heb je dan? 

Op de ontvangers 2952, 2260,1853 en 8001 is een mini-jack audio uitgang aanwezig. Met dit type kabel kun je dan je versterker met AUX IN of TAPE IN verbinden.

Of heb je de 5202? Die heeft  alleen een optische audio uitgang. Met een versterker die geen optische ingang heeft heb je dan deze optisch naar analoog adapter nodig. (digitale ingang optisch/coax en analoge uitgang rechts/links en mini-jack)

Reputatie 7

Of heb je de 5202 of 8001? Die hebben alleen een optische audio uitgang.

De 8001 heeft ook een mini jack audio uitgang.

Reputatie 7
Badge +28

@wjb : ook hier aangepast.

 

Reputatie 6
Badge +9

@EMLoenen

Andere mogelijkheid is om de jack aansluiting van je TV te koppelen met je audio speakers :thinking:

Wat echter nog steeds een probleem geeft met deze TV ontvangers is dat als je gebruik maakt van de apps YouTube of Netflix etc etc. via deze ontvangers (dus niet de apps van je TV) dat er dan tikken in het geluid zitten. Dit wordt dan nog eens extra versterkt als je de uitgang van deze TV ontvangers gebruikt en op je versterker aansluit.

Let wel dit is alleen bij gebruik van de apps van deze TV ontvangers. Kijk je gewoon TV dan is het geluid prima zonder tikken. Maak je gebruik van de apps van je smart TV dan is het geluid ook zonder tikken.

Ik hoop dat KPN dit probleem is aanpakt 😥

Reputatie 1

Hallo @EMLoenen ,

Welke ontvanger heb je dan? 

Op de ontvangers 2952, 2260,1853 en 8001 is een mini-jack audio uitgang aanwezig. Met dit type kabel kun je dan je versterker met AUX IN of TAPE IN verbinden.

Of heb je de 5202? Die heeft  alleen een optische audio uitgang. Met een versterker die geen optische ingang heeft heb je dan deze optisch naar analoog adapter nodig. (digitale ingang optisch/coax en analoge uitgang rechts/links en mini-jack)

Hallo Noordzee,

Bedankt voor de tip! Ik heb een 2952, dus ga inderdaad zo'n kabeltje halen. Top 👍

Reputatie 1

Hallo Noordzee,

Bedankt voor de tip! Ik heb een 2952, dus ga inderdaad zo'n kabeltje halen. Top 👍

Reputatie 6
Badge +9

@EMLoenen 

Waarom gaat U zo'n kabeltje halen ?

De 2952 heeft gewoon een jack uitgang.

Dit is alles wat U nodig heeft om de ontvanger op de versterker aan te sluiten (5 Euro)

 

Reputatie 7
Badge +28

@tonymelony 

Dat is toch precies het kabeltje uit mijn link? 
En inderdaad 5 euro! 

Reputatie 1

Inderdaad, dat is precies het kabeltje uit de link ☺️

Enneh... maar 1.99 hoor !

Reputatie 6
Badge +9

@EMLoenen

Wat ???? maar 1,99 Euro ? Maar dat is geweldigggggggggggggggggggggggg

Aansluiten die handel en denk aan de buren a.u.b :joy:

@Noordzee 

Sorry ik dacht dat Loenen voor de optisch naar analoge kabel ging kijken.

Desalnietemin iedereen een prettige avond !!!

Reputatie 1

Dank jullie allebei  en een fijne avond! ☺️

Reputatie 7

Wat echter nog steeds een probleem geeft met deze TV ontvangers is dat als je gebruik maakt van de apps YouTube of Netflix etc etc. via deze ontvangers (dus niet de apps van je TV) dat er dan tikken in het geluid zitten.

Dat is heel apart, ik heb hier drie verschillende TV ontvangers staan, een 2260, een 8001 en een 5202. Op geen van allen ervaar ik tikken in het geluid bij het kijken naar Netflix. Andere apps gebruiken wij niet dus daar heb ik geen ervaring mee.

Ervaar jij dit zowel op jouw 2952 als op jouw 2260's?

Reputatie 6
Badge +9

@wjb 

Sorry voor mijn late reactie maar ik ervaar dit idd op mijn 2952 en de 2260's !!!

Gebruik ik de apps van de Smart TV dan is er niets aan de hand.

Gebruik ik de apps van de ontvangers dan heb ik dus tikken in het geluid.

Ik had eerst zelfs een VIP 2952V2 waarvan ik dacht dat het daar aan lag, KPN heeft toen een andere gestuurd (2260) het probleem bleef.

Test het maar eens als je bijvoorbeeld een track afspeelt op YouTube (goed luisteren)

 

Reputatie 1

Hoi Noordzee en Tonymelony,

Ik heb het kabeltje ondertussen ontvangen en het werkt  😄Heel fijn, dankjulliewel!