Beantwoord

Glas HD?

  • 8 August 2019
  • 3 reacties
  • 948 keer bekeken

Ik ben sinds deze week overgestapt van Ziggo naar KPN. Wat me opvalt is dat er maar 10 echte HD-zenders zijn, de andere zgn HD zenders zijn beduidend minder van kwaliteit dan ik bij Ziggo gewend was. Ligt dat aan de ontvanger of heb ik een verkeerd pakket gekozen? Ik vind het in ieder geval teleurstellend. Bijvoorbeeld Fox sports was ik in echt HD gewend, nu is het iets wat tussen SD en HD in zit.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 August 2019, 15:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Het kan natuurlijk aan een instelling liggen. Ga naar op de KPN ontvanger naar menu en bekijk daar eens de instellingen.
PS: Volgens mij bestaat en niets tussen SD en HD in, het is of SD of HD of 4K, Als je Netflix hebt probeer dat eens en dan direct vanaf de TV.
Reputatie 7
De kanalen 661 tot 670 zijn de zoganaamde HD-"Glas" zenders en deze hebben streams van 12,5Mbps. De "gewone" HD zenders hebben streams van iets meer dan 7Mbps en ja, daar zit een behoorlijk verschil in.
Reputatie 7
Badge +30
Hey @Ludolf Meijer, welkom bij KPN en welkom hier op het forum! Er is inderdaad niet zoiets als tussen SD en HD in. De reguliere HD zenders en de HD-Glas zenders vanaf 661 zijn beide HD, alleen is er verschil in de bandbreedte van de stream, zoals wjb aangeeft.

Controleer, zoals Melske benoemt, of je instellingen kloppen. Vul ook je profiel in en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik hier voor de zekerheid nog even controleren of je profiel wel goed staat.