Beantwoord

Haperend beeld alleen bij terugkijken

  • 30 December 2020
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb het zelfde probleem. Enkele specificaties:

  • Het gebeurt bij alle zenders;
  • Het gebeurt alléén bij terugkijken (“gemist” of “opgenomen”) en dan met name indien bij dit terugkijken even vooruit- of terug gespoeld is.  Het beeld staat steeds even stil (het wordt een soort foto-roman) terwijl het geluid gewoon doorgaat. Dat verandert niet meer tijdens het kijken. Ook niet na even bv. even pauzeren.
    Wat je dan alleen maar kunt doen is terugkijken helemaal stoppen, en opnieuw beginnen. Vaak (?) begint de uitzending dan dáár waar je net bent gestopt.

Maar KPN, dit moet natuurlijk wel beter kunnen!!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 6 January 2021, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @av2000! Zou je eens kunnen kijken of een reset van de TV-ontvanger zoals aangegeven bij stap 2 helpt om het probleem te verhelpen? Zou je daarnaast ook kunnen aangeven hoe het gaat met de andere diensten in huis? Bijvoorbeeld de wifi? 

Ha Bram, 

Dank voor je antwoord. 
Ik verwachtte er aanvankelijk niet veel van: ik heb de boel al zó vaak ge-reset.
Maar toch nog maar weer eens gedaan, en …. klacht is voorbij.
Ik vermoed dat ik vaker zal moeten resetten :-)
Andere diensten in huis, zoals bv wifi,  gaan prima.

Bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat het is opgelost @av2000. Echter is het niet de bedoeling dat regelmatig resetten nodig zou moeten zijn. Mocht het probleem binnen een maand terug komen zou ik je willen aanraden dat hier even te laten weten en je profiel in te vullen. Dan zorgen we samen dat je gewoon lekker zorgeloos TV kan kijken. 

Ha Bram, 

Vandaag was het weer redelijk mis. Onder meer door een storing (overigens: nergens een storingsmelding te vinden) die nu heet te zijn  opgelost.

Was het maar waar!!
Ik kijk nu een opname terug, opname van NPO2 uitzending eerder vandaag, en het is weer een beeld dat regelmatig hapert/stil staat.
Ik heb wéér vandaag de router gereset, de kastjes gereset, etc. etc. 

Heeft het volgende ermee te maken?
De beloofde 60+ Mbps wordt (wederom) bij lange na niet gehaald; blijft hangen minder dan 20 Mbps.

KPN blijkt steeds minder een gelukkige keuze    :-(

Ik zal kijken waar en hoe ik een profiel moet invullen.

Groeten, 

Anne

Reputatie 7
Badge +17

Als je je profiel hebt ingevuld laat het dan hier even weten dan kan ik de snelheid voor je nakijken. Vraag is daarbij nog wel of het gaat om de snelheid van de wifi of de bekabelde verbinding. 

Ha Bram, 

 

Profiel ingevuld. Like gedaan.

Het gaat overigens om wifi. Gemeten met Speedtest. Het is nu weer prima.

Vorige week niet prima - ook gemeten met Speedtest.
Waar ik toen erg van baalde: de verbinding werkt niet. Voordat ik alles bij mij thuis ga na-lopen, resetten, etc, kijk ik eerst even op het net: Is er soms een storing bij KPN?  (dat kan immers de beste overkomen).
KPN gaf aan dat er géén storingen bekend waren. 
Een uur later laat KPN het volgende opgewekt weten:  “De storing is opgelost”.

Tsja ….

 

Groetjes, 
Anne