Beantwoord

Haperend en stilstaand beeld

  • 13 July 2020
  • 2 reacties
  • 475 keer bekeken

Hallo,

 

er is al veel over geklaagd, maar er is nog nergens een tevreden oplossing gevonden na het lezen van alle klachten. Ik ben sinds 1 juli abonnee bij KPN, en vanaf de eerste dag hapert ALLEEN bij het TERUGKIJKEN het TV beeld en blijft dit af en toe stil staan, en komen er af en toe blokken in voor.
Met de internetverbinding en WiFi is er niets aan de hand en functioneert zoals gewenst. Ook het normale TV- en opnames bekijken gaat goed. Problemen doen zich dus alleen voor met het TERUGKIJKEN. TV-ontvanger is rechtstreeks aangesloten met de bijgeleverde UTP- en HDMI kabel op TV en de experiabox V10a.

Mede heb ik ook een 2de TV-ontvanger, maar deze geeft hetzelfde probleem!

Alle genoemde handelingen voor een oplossing heb ik reeds uitgevoerd, zonder resultaat tot nu toe.

Graag had ik hierop een antwoord, wat dit probleem echt kan oplossen.

icon

Beste antwoord door DrekeH 15 July 2020, 22:48

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi,

heb het probleem zelf maar opgelost!

Na vele handelingen en opstellingen, heb ik een router moeten vervangen door een switch. Deze router zat op een andere poort van de Experiabox V10a en stond op zolder en hierop was de tweede TV-ontvanger op aangesloten, die overigens geen last had van haperend of stilstaand beeld. Door deze configuratie had ik wel problemen met de TV-ontvanger beneden die wel haperde of stilstaand beeld gaf. De router was geconfigureerd als een AP (accesspoint). Toen ik deze als een gewone router had ingesteld, was het probleem beneden verdwenen. Toen heb ik deze router maar vervangen door een switch, waarop ik nu ook een Wifi versterker op heb aangesloten. Verder heb ik op de tussenverdieping ook een versterker en heb nu overal gemiddeld een download snelheid van 70 mbs, wat meer dan voldoende is.

De genoemde router is een Netgear WNDR3700v4.

Conclusie, ga bij dit soort problemen eerst zelf aan de gang en de aanhouder wint!

Reputatie 6
Badge +9

Dag @DrekeH. Van harte welkom hier. Het is natuurlijk onwijs irritant als het beeld steeds stil blijft staan bij programma's die je terug wilt kijken. Ik lees dat je zelf aan de slag bent gegaan en het probleem hebt kunnen oplossen door je eigen router anders te configureren en uiteindelijk te vervangen door een switch. Dank dat je de oplossing hier deelt! Ik weet zeker dat andere forumbezoekers hier iets aan gaan hebben. :thumbsup_tone2: Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, laat het dan gerust weten. 

Reageer