Beantwoord

haperend tv beeld

  • 14 June 2020
  • 11 reacties
  • 167 keer bekeken

Badge

Ondanks dat we deze week een nieuw zwart kastje opgestuurd hebben gekregen, is het haperende beeld nog niet verholpen.

ik heb alles opnieuw opgestart, incl de experia box.

wat te doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 June 2020, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is dat kastje aangesloten? Via een draadloze verbindingsset misschien?

 

Badge

Ja inderdaad. Met zo’n kastje waarop 1 ipv 3 lampjes zitten. Kleur lampje is wit.

Hallo @Storing tv beeld , als je decoder bekabeld aansluit, is het probleem dan over, zo ja, dan ligt het aan je stroomnet, of storende apparatuur die daarmee verbonden is.

 

Badge

Nou, dat was n hoop gedoe. TV nu naar de gang gesleept en direct in de meterkast aangesloten op de experia box. Nu werkt het.

de draadloze verbindingsset lijkt dus het probleem.

kan ik een nieuwe krijgen?

graag ook een nieuwe afstandsbediening voor de decoder (zwarte kastje), deze is ook stuk.

Hallo @Storing tv beeld , als het aan je stroomnet ligt gaan nieuwe adapters ook niet werken.

Je kunt nog wel proberen bij Devolo het programma ‘cockpit’ te downloaden en daarmee de bestaande adapters aan te passen c.q. te upgraden.

 

Hoi @Storing tv beeld . Speelt het probleem nog steeds? Als jij de mogelijkheid hebt om het permanent bedraad aan te sluiten heeft dat zeker de voorkeur.

Mocht je toch gebruik willen maken van de draadloze verbindingset is het raadzaam om die precies volgens deze instructies aan te sluiten: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 

 

Badge

Hoi Erwin, bedankt voor je vraag. Nee, de tv werkt nog steeds niet goed. Continu haperend beeld. Het heeft de afgelopen jaren altijd wel normaal gewerkt en nu niet meer. De draadloze verbindingsweg heeft altijd gewerkt en geeft nu ook gewoon een wit lampje. De installatie is correct, daar ligt het niet aan. Er zijn geen nieuwe electrische apparaten aangesloten die het beeld zouden kunnen voorkomen. 
De tv ligt aan de andere kant van de kamer, dus een vaste kabel door het huis is vrij omslachtig.
Via Smart tv op het televisie menu kunnen we wel programma’s terugkijken trouwens, probleemloos. Alleen live tv en tv terugkijken via KPN Menu werkt niet.

Ik wil graag een oplossing. TV kijken is zo gewoon irritant. 
kan een monteur langskomen?

Hoi @Storing tv beeld . Ik vermoed dat je smart tv via de wifi is verbonden. Dat is dan een andere verbinding dan via de DVS’n. 

Het forum staat vol met topics over de draadloze verbindingsets. Soms kunnen we het oplossen door de stekkers in een andere wandcontactdoos te doen. Heb jij die optie? 

Het hoeft niet per se in je eigen stroomnetwerk te zitten trouwens. Ook een verandering bij de buren kan al voor verstoring zorgen. Helaas is de oorzaak vaak moeilijk te vinden. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Badge

Hoi Erwin,

mijn profiel is aangevuld.

ik heb de verbindingsweg in een ander (naastliggend) stopcontact gestoken, geen verbetering.

graag zou ik een monteur zien die dit probleem kan helpen oplossen.

we kijken nu al bijna geen tv meer, ik vind het een beetje lang duren om via zo’n forum te communiceren.

je mag me ook bellen of mailen

grt, René 

Hoi René.  Voor directe hulp bij acute storingen is de telefonische ingang de meeste praktische optie: 0800 0402 (gratis)

Als ik het zo nalees is de storingsbron de DVS.  (of het electriciteits netwerk) .  Er is een hele simpele manier om dit te checken: Tijdelijk met een kabel aansluiten. Als het dan wel werkt, weet je waar je aan toe bent.

Ik stuur met liefde een netwerkkabel van 10 meter.   Excuus. Dat hadden we eigenlijk al vastgesteld. 

Je kunt uiteraard zelf binnenkort een monteur inboeken ( ik verwacht op korte termijn versoepeling) https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Houd er rekening mee dat, als de oorzaak in jouw eigen domein ligt, zo'n monteur geld kost. 

 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.