Vraag

Hoe kan ik mijn sony soundbar koppelen aan de afstandsbediening van de Arris VIP5202?

  • 3 January 2020
  • 25 reacties
  • 6257 keer bekeken

Badge

IN de oude ZTE setup box zat een speciaal hoofdstuk in het instellingen menu.


25 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@ArieS69 Welkom op ons Forum! 

Als ik je goed begrijp wil je (het volume) van je soundbar bedienen met de afstandsbediening van je tv-ontvanger, klopt dit? 
Klopt het dat je de soundbar hebt aangesloten aan de tv-ontvanger en niet op de televisie zelf? Wat ik zou aanraden, is de soundbar aansluiten op de tv en vervolgens in de tv-instellingen onder audio de soundbar te selecteren. 
Als het goed is moet dit ook werken, maar dan net even via een andere-/omweg. 

Laat het maar weten als dit een eventuele mogelijkheid is, of niet natuurlijk. In dat geval kijken we gewoon even verder.

Reputatie 7

Ik heb mijn Sony Home Cinema Set op de hdmi-ARC poort van mijn Sony televisie aangesloten en middels Bravia-Sync kan deze dan met de KPN afstandsbediening aangestuurd worden.

Badge

@wjb geen HDMI op mijn soundbar. @Lisa dat heb ik al gedaan.

In de oude ZTE setupbox werkte het wel(zonder HDMI)omdat er een speciale functie was in het menu.  Deze is niet beschikaar bij de Arris VP5202.

 

Zie screen ZTE

 

Badge

Screen Arris

 

@Lisa @wjb 

Reputatie 7
Badge +17

@ArieS69 Bedankt voor je bericht! Je geeft aan dat de soundbar al aan de tv te hebben gekoppeld. Kan je dan niet in het instellingsmenu van de TV de soundbar selecteren i.p.v. in de instellingen van de decoder? 

Badge +12

IN de oude ZTE setup box zat een speciaal hoofdstuk in het instellingen menu.


Wat voor soundbar heb je eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +17

@ArieS69 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Badge

@Lisa natuurlijk is het opgelost, het punt zit niet meer in het menu. (in ZTE wel en Arris niet).

 

Mijn Sony Soundbar is via optische kabel aan de TV aangesloten. ik kan de soundbar niet via de TV aansluiten. Ik kan de soundbar niet uitsluiten aan de Arris, want dan heb ik geen geluid meer van de Playstation en de Rasberry PI.

@Lisa natuurlijk is het opgelost, het punt zit niet meer in het menu. (in ZTE wel en Arris niet).

 

Mijn Sony Soundbar is via optische kabel aan de TV aangesloten. ik kan de soundbar niet via de TV aansluiten. Ik kan de soundbar niet uitsluiten aan de Arris, want dan heb ik geen geluid meer van de Playstation en de Rasberry PI.

 

Zie onderstaand:

 

Badge

Dit werkt prima!!

Bedankt @Nick2020 @Lisa @wjb @Edwin_Merks 

 

(als tijdelijk oplossing had ik de oude afstandbediening gebruikt, alleen kon ik dan de set-up box niet uitzetten)

Hallo,

Door wat zoeken op google kwam ik deze topic tegen. Sinds vandaag heb ik een nieuwe 4K tv ontvanger binnen met de bijbehorende afstandsbediening. Deze heb ik ingesteld zodat ik de tv kan bedienen. Nu wil ik alleen ook het volume van mijn soundbar hiermee bedienen. Heb via bovenstaande afbeelding alle snelcodes geprobeerd maar geen van allen functioneert. Kan iemand mij aan de juiste code helpen? 

Het type van mijn soundbar is HW-F355 deze werkt uitsluitend via een optische kabel. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Bartjeb,
Helaas wordt Samsung momenteel nog niet ondersteund. Ik heb wel gevraagd of dit er nog bij komt binnenkort.  Je kan wel de soundbar instellen via source naar '’TV'’ (mits de tv samsung is) en dan de afstandsbediening met snelcode 1 koppelen. Je kan dan het geluid via de soundbar bedienen. 

Hallo @ChrisWissink 

Bedankt voor uw snelle reactie. Helaas heb ik geen samsung tv maar een philips. Als je zulk soort dingen vraagt aan de ontwikkelaars wordt dit dan snel opgepakt of kan het nog maanden duren? Ik wordt namelijk wel een beetje gek van die 2de AB.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Bartjeb,
Dit kan nog wel even duren, maar ik hoop dat het snel mogelijk wordt. 
Dat is het enige wat ik nu kan zeggen ;). 

@Lisa natuurlijk is het opgelost, het punt zit niet meer in het menu. (in ZTE wel en Arris niet).

 

Mijn Sony Soundbar is via optische kabel aan de TV aangesloten. ik kan de soundbar niet via de TV aansluiten. Ik kan de soundbar niet uitsluiten aan de Arris, want dan heb ik geen geluid meer van de Playstation en de Rasberry PI.

 

Zie onderstaand:

 

Beste Nick (en anderen),

Zou je de link kunnen posten waar je dit overzichtje gevonden hebt? Ik heb een (wat oudere) Pioneer Home Cinema Set en wil deze graag aan de Arris VIP5202 afstandbediening koppelen (alleen voor het volume). Ik heb de Pioneer TV-codes al geprobeerd maar die werken helaas niet. Welke codes kan ik nog meer proberen? (HS is verbonden via een optical kabel want deze ondersteund helaas geen HDMI-CEC of ARC oid.)

 

 

Alvast bedankt!

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=c79a6e94-4fc1-4154-9f2e-aa8cd80269ba&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=44211&mode=incontext

Bestandje voor home cinema instellingen, in de tv ontvanger als qr code te vinden, maar waardevol ook even online te gooien.

Ja, @Neronyx , die file zocht ik. (mijn tv is te oud om scherpe QR code te tonen die ik kan scannen) 

 

Maar het merk TEUFEL staat er niet bij. Iemand suggestie voor mijn TEUFEL set? Thanx

Ja, @Neronyx , die file zocht ik. (mijn tv is te oud om scherpe QR code te tonen die ik kan scannen) 

 

Maar het merk TEUFEL staat er niet bij. Iemand suggestie voor mijn TEUFEL set? Thanx

UPDATE; ik heb alle +300 codes geprobeerd, maar mijn TEUFEL set reageert er niet op. Lijkt erop dat het tijd wordt voor een nieuwe geluidsset...

Goedemorgen ,wij zijn klant bij Budget alles in 1 sinds 21 sept dus pas. Maar wil de soundbar Samsung merk ook de TV Samsung het geluid dus via de afstandsbediening van de Arris Mediabox gebruiken maar lukt niet .Wel met de afstandbediening van de soundbar beetje lastig wil dit dus gewoon met de afstandbediening van de Mediabox doen Iemand een oplossing Hoor graag Mevrouw van Biljouw

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen ,wij zijn klant bij Budget alles in 1 sinds 21 sept dus pas. Maar wil de soundbar Samsung merk ook de TV Samsung het geluid dus via de afstandsbediening van de Arris Mediabox gebruiken maar lukt niet .Wel met de afstandbediening van de soundbar beetje lastig wil dit dus gewoon met de afstandbediening van de Mediabox doen Iemand een oplossing Hoor graag Mevrouw van Biljouw

Het makkelijkste is om de soundbar middels een optische kabel te verbinden met de tv en dat hier in te stellen. De meeste tv's ondersteunen wel zo'n uitgang en de nieuwe soundbars hebben ook zo'n ingang. 

 

Indien dat geen optie is dan zal HDMI ARC mogelijk nog wel een optie zijn.

 

Welk type ontvanger en afstandsbediening heb je trouwens gekregen? Ik weet dat in de 4K-modellen (Arris VIP5202) een dergelijke optie in het instellingen-menu zit.

Hallo dankjewel voor je reactie nou het is een Arris Mediabox voor interactieve tv het nummer sorry kan het ff niet vinden. Dus hoe en wat te doen hoor ik nog graag Groetjes Magda van Biljouw

Oh, nog even De modem is Experiabox V10 a

Reputatie 7
Badge +11

Hallo dankjewel voor je reactie nou het is een Arris Mediabox voor interactieve tv het nummer sorry kan het ff niet vinden. Dus hoe en wat te doen hoor ik nog graag Groetjes Magda van Biljouw

Dat staat op de onderkant. Maar ik denk niet dat Budget een VIP5202 levert. Het beste is dus om even te kijken naar welke aansluitingen er op de soundbar zitten en op de tv en daar de verbinding mee maken en wat instellingen aanpassen in de tv.

Nou dat zijn 2 kabels een voor denk connect en eentje waar aux bij staat en dus aangesloten op de tv.Il ga proberen het een en ander te doen Dankjewel zover Groetjes Magda.

Het blijft hetzelfde dus ik denk dat het niet kan de afstandbediening met volume te regelen soundbar en TV.

Reageer