Beantwoord

Hoe reset je Arris VIP 5202?

  • 21 April 2020
  • 28 reacties
  • 11672 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

De ontvanger blijft zich (oa al 5 uur aan een stuk) updaten nadat de stroom er van af is geweest. Hoe reset ik de ontvanger?

icon

Beste antwoord door Nadia 23 April 2020, 12:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +22

@Oogklep welkom op het Forum, hieronder kun je precies zien hoe je de TV ontvanger kunt resetten:

Laat je het even weten of dit werkt?

Hallo,

Helaas is het niet mogelijk om via de tv in het menu te raken omdat ik geen beeld krijg. De tv ontvanger zelf start soms nog niet eens volledig op, terwijl deze wel aan staat. (Groen lampje) Het enigste wat ik kan zien is de tekst: 'de tv-ontvanger schakelt over naar de energiestand, druk op X om de tv ontvanger weer aan te zetten. Nogmaals dit bericht blijt nu ook staan nadat de stroom eraf is gegaan en er weer terug op is. Is er een mogelijkheid om de tv ontvanger te resetten via het apparaat zelf?

 

Edit: de ontvanger is door een wonder nu volledig opgestart en ik heb ook weer beeld/zenders. Hij vraagt wel nog steeds om een update te doen. Ik denk dat ik uw hierboven genoemde optie kies omdat ik bang ben dat de update weer mis zal gaan. Ik hou u op de hoogte.

Reputatie 7

Hey @Oogklep. Hoe is het nu? Heb je al beeld?
Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

Hier vind je alle informatie: Tv-ontvanger KPN resetten 

Ik heb  geen schakelaar aan de achterkant,hoe kan ik hem dan resetten 

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb  geen schakelaar aan de achterkant,hoe kan ik hem dan resetten 

Beste @Natacha70,

Welke TV ontvanger heb je? Als je de 5202 hebt kun je die op de volgende manier resetten:

Ga naar “Instellingen:”

En klik dan op Frisse start met je afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Natacha70, is het nog gelukt met de stappen die Dennis noemt? 
Als je geen schakelaar hebt kun je ook de stroomstekker er even uit halen.

En als je nu met de vip5202 niet in het beeld komt en geen schakelaar aan de achterkant hebt gaan deze oplossing dus niet werken. Heb nu 2 ontvangers die het niet doen. Gelukkig heb ik nog wel een oude ontvanger die het wel doet. Hebben jullie een oplossing. Standby knop reageert ook niet. Update start gelijk op 75%. 

Reputatie 7

Hay @Rene_Heikamp, door de drukte is je vraag even blijven liggen. Sorry daarvoor! Ik weet niet of ik je nog kan helpen, maar een advies zou zijn om je tv-ontvanger met de stroomkabel te ontkoppelen: stekker 20 sec. uit het stopcontact.  Dit zorgt ervoor dat je ontvanger opnieuw gaat opstarten (soft reset) :)

Hoi Nadia. 
 

dit had ik ook al geprobeerd. Maar beide ontvangers beginnen met opstarten op 75% ook als ik ze een uur van de spanning af heb gehad (echt steker eruit). Is er geen mogelijkheid dat ik ze opsturen en jullie er eens naar kijken ?

Zijn de ontvangers aangesloten met een DVS ertussen, @Rene_Heikamp ?

Geen idee wat je met een DVS bedoelt. Maar ze zitten rechtstreeks op mijn modem. Dat is een Fritz modem door kpn geleverd. Maar het heeft gewoon eerst wel gewerkt.

DVS

Oh. Zet eens de Experiabox er tussen. A.h.g.i. heb je die ook, want die wordt ook geleverd als je de Fritzbox gebruikt. (tenzij je bij xs4all je abonnement hebt).

Het zal een configuratie zijn in de Fritzbox. Misschien dat @wjb  je verder kan helpen.

Of bel even met de servicedesk die bij gebruik van de Fritzbox hoort.

Heb geen experiabox. Alleen de fritz. Is een zakelijk abonnement. Ik wacht nog ff of ik van kpn nog reactie krijg. 

Reputatie 7

Heb geen experiabox. Alleen de fritz. Is een zakelijk abonnement. Ik wacht nog ff of ik van kpn nog reactie krijg. 

Welke DNS servers gebruik je op die FRITZ!Box?

Ja volgens mij wel. Alles heeft gewerkt maar tijdens update heb ik stroomstoring gehad. En vanaf dat moment werken ze niet meer. Maar de oude ontvangers nog wel. 

Reputatie 7

Hoi @Rene_Heikamp, had je nog gekeken naar de DNS server? :)

Heb geen experiabox. Alleen de fritz. Is een zakelijk abonnement. Ik wacht nog ff of ik van kpn nog reactie krijg. 

Welke DNS servers gebruik je op die FRITZ!Box?

 

 

Rene Heikamp schreef: Is een zakelijk abonnement.

Dan heb je waarschijnlijk ook een zakelijk klantnummer.

zakelijk forum: zakelijkforum.kpn.com

Tel.nr. zakelijk: 0800-0403

En maakt dat uit dan op welk forum ik de vraag zet ?

Ja. De medewerkers hier (kpn-moderator) hebben geen toegang tot zakelijke abonnementen. Kunnen dus niks nazien of aanpassen.

Heb je de helpdesk m.b.t. Fritzbox al gebeld?

Nee. Maar dan ga ik dat doen. Bedankt voor de tip

Badge

Hallo allen; vanavond viel mijn TV ineens uit, waarbij ik een ARRIS VIP 5202 gebruik. Sindsdien gaat hij herstarten, wordt software bijgewerkt, herstart en blijft dan op 85% hangen waarop foutmelding 563 wordt gegeven. Alle stappen op de servicepagina gedaan, fout blijft terugkomen.

Nu heb ik gemerkt dat je in het servicemenu van de box komt door:

  • de adapterstekker eruit te trekken.
  • de knop op het kastje ingedrukt te houden terwijl je de stroom weer aansluit.
  • Wacht tot de rode LED knippert.
  • Dan klik je een aantal keer snel achter elkaar op de knop, LED wordt groen en je krijgt het servicemenu. Werkt met de afstandsbediening.

MAAR…

Ik heb de diagnostische tests gedaan, allemaal OK. Netwerkverbinding goed, etc.

En met een IPscan op mijn netwerk zijn er geen IP-conflicten gebleken.

Ik heb een Fritz!box als gateway en DHCP-server die dus de IP-adressen uitdeelt. Allemaal OK.

In het servicemenu geprobeerd op fabrieksinstellingen te resetten, maar het menu onder Afsluiten en opslaan is uitgegrijsd. Dus kom ik niet verder…

 

Iemand een idee?

 

 

Badge

Zie bovenstaande;

KPN Helpdesk gesproken, de VIP5202 wordt omgeruild.

 

Hopelijk is de nieuwe er morgen; kan intussen kijken via de app op mijn TV.

Badge

Inmiddels de nieuwe box aangesloten. Wederom het zelfde probleem als voorgaand gepost.

Ik begrijp niet wat er fout gaat :(

Hoe zit de tv-ontvanger aangesloten op de router?

Badge

Er zit een netwerkswitch op een van de poorten van de FritzBox. Op de switch zitten alle netwerkapparaten aangesloten, grotendeels bedraad of via Wifi waarvan het accesspoint ook op die switch is aangesloten. De Fritzbox deelt in een range IP-adressen uit via DHCP. Sommige apparaten hebben statische adressen buiten de range van de DHCP server. Er zijn geen IP-conflicten in het netwerk.

 

Bovendien werkte alles prima; zonder wijzigingen te hebben gedaan trad ineens deze fout op.