Beantwoord

Interactieve TV op computer met een Linux distro

• 13 januari 2019
  • 3 reacties
  • 283 keer bekeken

Maandenlang werkte Interactieve TV prima op mijn Linux zoals Mint, Manjaro en Sparky. En sinds enkele dagen alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen. Bij andere zenders de standaard boodschap " error during license server request ". Widevine is ingeschakeld en actief.. Logisch hoe heb ik anders in die maanden kunnen ontvangen. Wie heeft hetzelfde probleem?
icon

Beste antwoord door Erik_ 15 januari 2019, 11:46

Het gaat hier om DRM, Digital Rights Management. Die is voor de NPO anders dan voor de commerciële zenders. Om daar goed mee om te kunnen gaan moet Widevine DRM geïnstalleerd zijn, en actief.

Je kunt dit testen via deze link: shaka-player-demo.appspot.com/support.html.
Zoek in de output naar naar de volgende regels:

code:

"drm": {
"org.w3.clearkey": {
"persistentState": false
},
"com.widevine.alpha": {
"persistentState": true
},

In dat blok moet de persistentState van com.widevine.alpha op 'true' staan.

Als dat zo is, dan zou het moeten werken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Ireland, welkom! Linux wordt officieel niet ondersteund voor iTV Online. Echter zou het in de basis wel moeten werken als je Widevine geïnstalleerd en actief hebt staan. Welke browser gebruik je? Kan het zijn dat die een update heeft gehad waarbij die zelf iets heeft aangepast rondom Widevine?
Hi Erik,
Het feit dat ik wel nog, NPO 1 2 en 3 kan ontvangen bewijst dat widevine prima werkt. Het lijkt me sterk dat deze software een eigen wil heeft gekregen en die 3 zenders wel en de rest niet doorgeeft. De enigste die kan blokkeren is KPN. De boodschap , met dit abonnement kunt u deze zenders niet ontvangen onder in beeld toont aan dat KPN doelbewust de commerciële zenders blokkeert. En dat begrijp ik niet want volgens mijn abonnement heb ik recht op itvonline.nl zonder beperkingen. Dat blijkt ook wel omdat ik wel alle zenders ontvang via mijn Windows systeem. Op deze manier wordt ik als vaste klant behandeld alsof ik geen abonnement heb. Daarom is mijn verzoek haal die blokkade eraf.

Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +27
Het gaat hier om DRM, Digital Rights Management. Die is voor de NPO anders dan voor de commerciële zenders. Om daar goed mee om te kunnen gaan moet Widevine DRM geïnstalleerd zijn, en actief.

Je kunt dit testen via deze link: shaka-player-demo.appspot.com/support.html.
Zoek in de output naar naar de volgende regels:

code:

"drm": {
"org.w3.clearkey": {
"persistentState": false
},
"com.widevine.alpha": {
"persistentState": true
},

In dat blok moet de persistentState van com.widevine.alpha op 'true' staan.

Als dat zo is, dan zou het moeten werken.

Reageer