Beantwoord

Interactieve tv stottert bij terugkijken,na pauze en bij opnames

  • 19 January 2019
  • 43 reacties
  • 994 keer bekeken

Goedenavond,

Wij hebben nu al tijdje last van dat onze opnames, nadat we live tv op pauze hebben gezet of dat we terugkijken dat het beeld stottert en het geluid doorloopt.

We hebben de itv kastjes al omgewisseld, al herstart, al de software opnieuw geladen zoals in een ander topic gemeld, router herstart. Maar niks mag baten.

Wat kunnen we nog doen?
Kastje is bedraad aangesloten.
icon

Beste antwoord door Lindabekkema 23 January 2019, 18:53

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
En hoe gaat dat stotteren?
Is dat dat het kijken een tijdje goed gaat en dan een kort hikje en weer een tijdje goed en weer een kort hikje enz. of betreft het echt een langere tijd achter elkaar stotteren?
Betreft een lange tijd achter elkaar stotteren. Helaas...
Reputatie 7
Hmmm, ...
Hoe zijn de TV ontvangers op de Experia Box aangesloten?
- Rechtstreeks
- Via een switch
- Via een "draadloze" verbindingsset

Als via een switch, van welke merk en type?

Wat is de snelheid van jouw Internetverbinding?
De ontvangers zijn allebei rechtstreeks bekabeld aan gesloten.

Heb beneden een switch van 3com gehad ooit van kpn, maar als ik die er tussenuit haal blijft het probleem.

Snelheid geen idee heb het pakket snel, met glasvezel.

We hadden dit probleem ook op ons vorige adres. Het is dus mee verhuist 😕. We zijn 3 maanden gelden verhuist in hetzelfde gebied/woonplaats/postcodegebied
Type switch 3 com 3cfsu05
5 poorts

En de snelheidtest.

Reputatie 7
Die speedtest heb je zo te zien via wifi gedaan.
Doe die ook eens via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC.

Welk type TV ontvangers gebruik je eigenlijk?
Ga ik even regelen!

Maar nu lijkt terugkijken geen problemen meer te geven, ik kijk het nog even aan wat het vanmiddag/vanavond doet. Heb even hetzelfde programma als gisteravond getest voor de kids.

We gebruiken de arcadyan hmb2260

Reputatie 7
Ook dat is een interessant gegeven.
Als dit fenomeen zich alleen 's avonds voordoet, dan duidt dit wellicht op een capaciteitsprobleem in het netwerk van KPN.

Die snelheid past overigens bij het 100/10Mbps abonnement.
Je hoort van mij
Helaas, probleem is er weer bij terugkijken...😐 stottert weer, en dan loopt het beeld weer even door...en dan stottert het weer na een minuut.
Reputatie 7
En wat is dan tijdens dat stotteren het resultaat van een meting via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Wel iets lager, zie foto


TTweede test op:
Nu upload van 33, jitter 3 ping 6, download 88,9
De download wisselt tussen 83 tot 89
Reputatie 7
An sich prima waarden en niet direct een indicatie dat er een capaciteitsprobleem zou zijn.
Toch heeft het daar alle schijn aangezien het fenomeen zich met name 's avonds voordoet.
Kan je ook eens bij buren informeren of zij een soortgelijke ervaring hebben?
Kan kpn zelf niet dingen testen hiervoor? Om helemaal bij mijn buren te informeren...heb dit ook gehad bij ons vorige adres...
Reputatie 7
Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren en zich om dit topic zal bekommeren.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Linda, welkom hier. Naar aanleiding van je bericht in het andere topic pak ik het hier verder op. Je hebt al van alles gedaan zie ik. Als ik het goed zie heb jij nu de Experiabox V8 en glasvezel thuis. Zou je willen proberen om het glasvezelkastje naar je Experiabox 10 seconden stroomloos te maken en daarna voor de zekerheid ook de Experiabox opnieuw opstarten?
Net gedaan, en getest, maakt niks uit 😕
Reputatie 7
Badge +24
Met glasvezel zou je dit probleem niet moeten hebben. Het gekke is dat ik je Experiabox vanaf hier niet kan benaderen. Zou je als laatste deze nog willen resetten met een tandenstoker? Resetknopje indrukken tot de box opnieuw gaat opstarten. Anders kom ik vrij snel uit op een monteur.
Bj deze gedaan!

Ik heb het al eens eerder gehoord dat jullie de modem niet konden bereiken...
Reputatie 7
Badge +24
Bj deze gedaan!

Ik heb het al eens eerder gehoord dat jullie de modem niet konden bereiken...


Nog steeds dezelfde problemen? Anders ga ik een andere modem bestellen om het om te ruilen of een monteur voor je aansturen die alles even goed nakijkt, dit gezien het al een tijdje speelt en ook op een ander adres. .
NNiet opgelost, live tv loopt nu ook te stotteren als je terug gaat van opnames kijken.duurt paar sec voordat die weer loopt
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Dan bestel ik een monteur voor je. Zou het dinsdag of woensdag kunnen?Je kunt uit onderstaande slots kiezen:

08:00 - 10:00
10:00 - 12:00
12:00 - 14:00
14:00 - 16:00
15:00 - 17:00
17:00 - 19:00
Woensdag tussen 15:00-17:00

Reageer