Sticky

iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app



Toon eerste bericht

1205 reacties

Hij werkt vergelijkbaar met de app op andere devices.

Reputatie 1

Goedemorgen, werkt deze KPN iPTV app met dezelfde iPTV Tunnel als de decoders(ontvanger kastjes) of via het normale Internet zoals de app op een telefoon of tablet ?

Volgens mij net als de mobiele apps met de enige beperking dat het een kpn verbinding moet zijn. 

Reputatie 7

Volgens mij net als de mobiele apps met de enige beperking dat het een kpn verbinding moet zijn. 

Het is zelfs nog beperkter, @Simonantonanton . Het moet je eigen KPN verbinding zijn (IP check).

@MrRaceHardware .

Reputatie 1

Weet iemand of de streams gelijk zijn aan de glas zenders? Vind beeldkwaliteit erg goed. Beter dan bij Canal digitaal. 

Reputatie 7

Weet iemand of de streams gelijk zijn aan de glas zenders? Vind beeldkwaliteit erg goed. Beter dan bij Canal digitaal. 

Nee, zeer zeker niet, ze zijn zelfs minder van kwaliteit dan de HD TV streams via de "gewone" TV ontvanger.

De iTV app in combinatie met een LG tv (LG Oled 55CX) werkt helaas slecht.

De app laadt wel, maar loopt bij het zappen tussen zenders vast en laadt dan geen zenders meer.

Ned1 komt (meestal) goed door, soms 2 3n 3 ook, maar de rest is vaker niet dan wel. Na het herstarten van de TV lijkt het soms te werken om na een paar minuten weer op te houden. App is al opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niet uit. Op andere devices binnen hetzelfde netwerk werkt het goed. Heb online gelezen dat dit eu vel na de laatste update van LG erger is geworden.

 

Is er al zicht op een update van de app die dit verhelpt?

De iTV app in combinatie met een LG tv (LG Oled 55CX) werkt helaas slecht.

Ik heb een vergelijkbaar (maar wat ouder type) LG tv. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om via de app naar die tv te kijken: een ontvanger heeft zoveel meer mogelijkheden. Ik heb de app wel maar gebruik 'm alleen om zo nu en dan wat uit te proberen. Als je die app standaard wil gebruiken had je ook kunnen volstaan met een veel goedkoper (HD only, bestaan die nog) model. 

Is er al zicht op een update van de app die dit verhelpt?

Geen idee, maar gauw de ontvanger aansluiten dus.

De iTV app in combinatie met een LG tv (LG Oled 55CX) werkt helaas slecht.

De app laadt wel, maar loopt bij het zappen tussen zenders vast en laadt dan geen zenders meer.

Ned1 komt (meestal) goed door, soms 2 3n 3 ook, maar de rest is vaker niet dan wel. Na het herstarten van de TV lijkt het soms te werken om na een paar minuten weer op te houden. App is al opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niet uit. Op andere devices binnen hetzelfde netwerk werkt het goed. Heb online gelezen dat dit eu vel na de laatste update van LG erger is geworden.

 

Is er al zicht op een update van de app die dit verhelpt?

Ik heb hier ook last van. exact dezelfde beschrijving. Het is steeds slechter geworden in de afgelopen tijd. Heb de TV sinds half jaar. In het begin werkte het perfect. Nu steeds minder. 

Momenteel kan ik helemaal geen tv meer kijken. 
Heb de app verwijdered en opnieuw geinstalleerd, helaas geen succes. 

Zou heel fijn zijn als dit opgelost kan worden..

Reputatie 7
Badge +29

De iTV app in combinatie met een LG tv (LG Oled 55CX) werkt helaas slecht.

De app laadt wel, maar loopt bij het zappen tussen zenders vast en laadt dan geen zenders meer.

Ned1 komt (meestal) goed door, soms 2 3n 3 ook, maar de rest is vaker niet dan wel. Na het herstarten van de TV lijkt het soms te werken om na een paar minuten weer op te houden. App is al opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niet uit. Op andere devices binnen hetzelfde netwerk werkt het goed. Heb online gelezen dat dit eu vel na de laatste update van LG erger is geworden.

 

Is er al zicht op een update van de app die dit verhelpt?

Ik heb hier ook last van. exact dezelfde beschrijving. Het is steeds slechter geworden in de afgelopen tijd. Heb de TV sinds half jaar. In het begin werkte het perfect. Nu steeds minder. 

Momenteel kan ik helemaal geen tv meer kijken. 
Heb de app verwijdered en opnieuw geinstalleerd, helaas geen succes. 

Zou heel fijn zijn als dit opgelost kan worden..

Ha @Suzanne kpn en @19Joeri88, welkom! Wat balen dit zeg.. Er staat me iets van bij dat er inderdaad wat issues zijn met de app i.c.m. LG. Maar ik zoek het graag verder uit. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Welk type LG hebben jullie precies? En ik begrijp dat het na het verwijderen wel even werkt, maar daarna ook snel weer niet? Hebben jullie gekeken of jullie tv de laatste firmware versie heeft en of de Smart tv app up to date is?

Beste KPN’ers.

Ik heb geen beeld via WebOs app van KPN, kan de gids inzien, er loopt een gewoon een balk onderaan mee in het scherm met welk programma en het juiste tijdstip. Geen geluid en zwart beeld. 
 

ik heb een LG Oled55GX6L, software versie 03.21.18. kpn internet en tv abbo. Tv direct met ethernet kabel verbonden. 
 

  • app al 3x opnieuw geïnstalleerd afgelopen dagen. 
Reputatie 7
Badge +12

@Shows Zoals Marcia al aangeeft is er op dit moment een probleem met een aantal LG televisies in combinatie met onze app. 

Er is contact met LG hierover met de vraag of zij ons kunnen helpen. Zodra er meer informatie bekend is dan zal ik het hier delen! 

Bedankt voor de snelle reply, dan wacht ik onrustig af. Haha… niet aan te doen.

 

Ik ervaar sinds een aantal weken ook erg veel last van der itv app op mijn lg cx55. Ik was er ontzettend blij mee omdat we eigenlijk maar een paar keer tv kijken. Nu kon ik het kastje eigenlijk de deur uit doen…

Ja de kwaliteit is wat minder maar aangezien we heel soms tv keken was het prima. Sterker nog meer dan voldoende de kwaliteit. 

 

Maar sinds twee weken werkt het voor geen meter meer. Waarom?

 

Niets aangepast, verder is er al heel lang geen update van KPN geweest dus ik denk dat door de vele updates van LG de app niet meer goed werkt. Als ik bijvoorbeeld zie hoe vaak er een update is van Netflix of YouTube... Die zullen mee gaan in de update cyclus van LG. 

 

Kortom kastje helaas weer moeten aansluiten. 

Hopelijk komt KPN snel met een update. 

 

@Shows Zoals Marcia al aangeeft is er op dit moment een probleem met een aantal LG televisies in combinatie met onze app. 

Er is contact met LG hierover met de vraag of zij ons kunnen helpen. Zodra er meer informatie bekend is dan zal ik het hier delen! 

Hoi. Is er al een update over dit issue? Heeft LG al aangegeven wanneer ze hun reactie zullen geven? Ook ik heb er zoals velen last van. Dank voor uw reactie. Gr, Martycooper

Reputatie 7
Badge +16

Nog niet @Martycooper, in verband met de Paasdagen verwacht ik die vandaag ook niet meer. Zodra we meer weten, melden we dat hier!

Wij ondervinden ook het probleem en onze Samsung the Frame SmartTV heeft zijn recente update gehad.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Met de tv ontvanger ertussen kan je via de afstandsbediening met de pijltjes een zender kiezen. Heel makkelijk en snel.

Op mijn⁸ Samsung tv heb ik nu de KPN app geïnstalleerd. De wijze van zenderkeuze  is nu anders. Allemaal plaatjes, heel verwarrend en onoverzichtelijk.

Mijn vraag is: Kan ik de wijze van zenderkeuze hetzelfde instellen als met de tv ontvanger ertussen ? 

Nog niet @Martycooper, in verband met de Paasdagen verwacht ik die vandaag ook niet meer. Zodra we meer weten, melden we dat hier!

Hoi! Is er al iets meer bekend?

ik merk overigens dat het soms wel werkt. Best wel vaag..

hoor graag even. Dank alvast!

Reputatie 7

@Hvkb 

Je kunt met de TV-app gewoon de zendernummers op je tv ingeven (dus met de ab van de tv zelf). Of zappen.

Reputatie 6
Badge +10

Hallo @Martycooper

Helaas wachten wij ook nog steeds op meer informatie. Mijn collega's hebben recentelijk opnieuw geïnformeerd. Momenteel zijn wij voorbeelden aan het verzamelen en tickets aan het aanmaken. Als jij jouw profiel invult met jouw postcode en huisnummer kunnen wij ook jouw gegevens meenemen. Geef je een seintje wanneer je dat hebt gedaan? 

Hallo @Martycooper

Helaas wachten wij ook nog steeds op meer informatie. Mijn collega's hebben recentelijk opnieuw geïnformeerd. Momenteel zijn wij voorbeelden aan het verzamelen en tickets aan het aanmaken. Als jij jouw profiel invult met jouw postcode en huisnummer kunnen wij ook jouw gegevens meenemen. Geef je een seintje wanneer je dat hebt gedaan? 

Zojuist gedaan!

Reputatie 7
Badge +15

Dank voor het invullen @Martycooper, ook jouw gegevens worden meegenomen bij de melding(en) richting de technische mensen. 

Na de update doet de kpn app, op de tv, niets meer zodra ik op nu op tv klik. Ik krijg alleen maar de groene laad cirkel. Dat is nu al 30min.bezig.

Ik heb de app op tv verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

KPN App ge-update (v 2.8.48) op mij LG tv en nu werkt de live streams niet.  De App ook weer opnieuw geïnstalleerd en dat helpt ook niet. Iemand een idee? 

*Admin: verplaatst naar algemeen Smart TV app topic

Ik kreeg vandaag een melding op de TV dat er een update voor de KPN app klaar stond. Deze update geïnstalleerd en de app gestart. Het start scherm is veranderd en ziet er best aardig uit. Maar TV kijken gaat niet meer, . ongeacht welke zender je kiest. Er verschijnt een draaien rondje op het scherm en dat is het dan. 

Is de app niet goed, of heb ik wat verkeerd gedaan?

Reageer