Beantwoord

Koppelen panasonic Vierra Tx-39AS650E aan afstandbediening.

  • 2 December 2020
  • 8 reacties
  • 256 keer bekeken

Ik heb alles volgens het boekje gedaan, alle code’s die ik kon vinden geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar volume en mute te bedienen. Alleen met code 5 instellen werkt het soms, maar na drukken op OK om de instelling op te slaan is het weer over. Aan-Uit blijft wel werken. Heb de boel pas drie dagen in gebruik, dus overal het laatste model van.

icon

Beste antwoord door jspiljard 14 December 2020, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @jspiljard, welkom op het forum.

Bij sommige Tv toestellen gaat het koppelen iets lastiger. Op deze webpagina vind je alternatieve codes voor het koppelen van de afstandsbediening. Ik hoop dat het lukt! 

Alle Panasonic code’s op de door jou genoemde pagina geprobeerd, maar geen succes.

Wel is het zo, dat code 5 (niet altijd) gewoon werkt, alleen na testen druk ik op OK waarna alleen aan en uit nog werkt.

Reputatie 7
Badge +13

Uit ervaring weet ik dat het koppelen bij sommige modellen wat lastiger gaat. Zet in ieder geval de Tv-ontvanger uit en probeer eens op OK te drukken voor het testen.

Nog steeds geen resultaat, heb het talloze keren op alle mogelijke manieren geprobeerd, verder dan aan/uit met de KPN afstandbediening kom ik niet. Als het (sporadisch) even werkt, is het over als ik ok druk. druk ik geen ok, is het na enige tijd vanzelf afgelopen. Ook voor het testen ok drukken werkt niet. Zou de sfdtandbediening niet gewoon stuk zijn?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @jspiljard,

Ik wil je graag een nieuwe afstandsbediening toesturen om te kijken of dat wel werk. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel

Voor zover ik kan zien, staat mijn adres en postcode in mijn profiel, of bedoel je iets anders?

 

Reputatie 7
Badge +13

Hi @jspiljard, Ik heb een nieuwe afstandsbediening toegezonden, ik hoop dat deze werkt. Kijk even goed op de website uit mijn eerdere bericht hoe je deze moet koppelen, dit is namelijk een nieuwe design en deze werkt even iets anders. Mocht deze ook niet werken ligt het helaas aan de TV, niet elke TV wil namelijk even goed koppelen. Laat je mij even weten of het lukt?

De nieuwe afstandbediening ontvangen, ingesteld zoals in de meegeleverde gebruiksaanwijzing (die overigens gelijk was aan de oude) en werkte meteen. Na enige tijd kwam ik er achter, dat deze met infrarood werkte wat niet altijd goed ging, omdat de ontvanger achter de TV geplakt zit. Ben dus bij wijze van experiment nogmaals met de oude die op bluetooth werkt aan de gang gegaan. Na deze d.m.v. het tegelijkertijd indrukken van de rode en blauwe knop onderaan op de afstandbediening gereset te hebben en opnieuw gekoppeld, gewoon met code 5, werkt alles naar behoren. Happy End dus!