Beantwoord

KPN afstandsbediening instellen op Philips tv

  • 26 November 2021
  • 12 reacties
  • 1627 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Slimmerik
  • 239 reacties

Ik heb nog een oude Telfort AB, die kuren begint te vertonen.
Daarom een nieuwe KPN AB uit de kast gepakt; die schakelt echter de TV niet in, ook niet na diverse keren opnieuw instellen.
Dus de tweede reserve gepakt; die werkt wel een beetje, maar schakelt de TV pas in nadat er een paar keer op de TV-knop is gedrukt.
Ook niet ideaal dus.

In de gebruiksaanwijzing staat een verwijzing naar KPN.com/afstandsbediening waar je een specifieke driecijferige code zou kunnen vinden. Maar die kan ik helaas niet vinden.

Graag een link die wel werkt.
Het betreft een recent aangeschafte Philips TV, code 4 werkt hier niet.

icon

Beste antwoord door PeterG 27 November 2021, 00:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1

 

Voor dit type afstandbediening de stop knop ingedrukt houden tot het rode lampje brand en dan code 394 intoetsen.

En via onderstaande link zijn alle codes te vinden voor verschillende type afstandbedieningen.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

Reputatie 5
Badge +4

@DennisK86 bedankt voor je reactie. Het gaat nu om het instellen van een KPN AB, die de oude Telfort AB moet gaan vervangen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je andere knoppen gebruiken als die jij noemt.

Maar ik zal binnenkort de stopknop plus code 394 eens proberen; ik houd je op de hoogte!

 

 

Euh, welke van deze heb je dan? Dan kunnen we je goed verder helpen.

Als het 2 is met de Netflix knop:

Houd source en OK gelijktijdig ingedrukt totdat rode ledje brandt.
Typ eens code 566 in ( werk het vaakst)
Ledje knipper 2 x  en druk dan nogmaals op OK.

Probeer nu de functie tv aan/uit, volume/mute en eventueel source (bronkeuze). Dat zijn de enige functies m.b.t. een tv die de kpn-ab ondersteund.

Andere codes voor Philips evt. 005, 208, 270, 326, 440, 772

ook 691 werkt met philips @PeterG !

Verhip! Terwijl die in de hele pdf ( T4H ab) nergens voorkomt. ( @martijn197108 )

Verhip! Terwijl die in de hele pdf ( T4H ab) nergens voorkomt. ( @martijn197108 )

@PeterG ,zeker wel(door mij)

 

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG @DennisK86 @martijn197108 

Allen hartelijk bedankt voor de reacties en de ondersteuning.

Voor onze Philips 43PUS7805/12 is code 326 van toepassing.

Na 5 seconden Source + OK brandt het rode lampje, dan de code + OK, dan brandt het groene lampje eventjes.

Testen met AAN/UIT, MUTE, Volume en Source is nodig omdat bij andere codes niet alle functies werken. 

Als je een code hebt ingevoerd, en je wilt daarna een andere code invoeren, eerst even de batterijen tien tellen verwijderen, anders reageert de AB niet op Source + OK.

@KPN: Ik vind het storend dat de gebruiksaanwijzing niet compleet is. De verwijzing naar een link met meer informatie werkt bij mij niet.

 

Ik vind het storend dat de gebruiksaanwijzing niet compleet is. De verwijzing naar een link met meer informatie werkt bij mij niet.

Toch staat het via die link kpn.com/afstandsbediening voor álle typen afst.bed. volledig uitgelegd. Mijns inziens dus compleet. Mijn uitleg komt exact zo van uit die link (en dan de pdf-link).

Alle merken, ook die uit de snelcodelijst.

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

Oh, @martijn197108 . Ik heb nog de pdf van die gedownload is op 9 juni j.l. in gebruik in mijn bestanden.

( 5 minuten later…. ) maar nu wel de verse :grin:

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG bij de link voor de afstandsbediening krijg ik 

 

dus alleen code 4, en geen mogelijkheid om een meercijferige code op te geven.

Als ik dan de link “de stappen” aanklik, krijg ik een leeg scherm, met in de adresbalk “about: blank”.

Maar gelukkig is het met hulp van het forum wel gelukt om de juiste methode te vinden.

@JRe

Laat me raden: via Google Chrome op de laptop.

Als ik dan klik op de stappen werkt het hier ook niet. Wel als ik de link eerst kopieer en dan in een nieuw tabblad in de adresbalk plak en enter doe. Dan werkt ie wel.

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG Mis, Safari op MacbookPro. 

Mis, Safari op MacbookPro. 

Ha ha, heb niks met die browser en al helemaal niet met die fabrikant:grin: .

Maar de oplossing om de pdf toch te krijgen is hetzelfde :kissing_smiling_eyes::slight_smile: