Beantwoord

kpn box dagelijks resetten

  • 10 July 2020
  • 16 reacties
  • 202 keer bekeken

ik moet dagelijks mijn kpn box resetten, enkele maanden geleden had ik dit ook al, maar het advies was om een volledige reset te doen via het menu op de afstandbediening. Nu is deze box pas 8 maanden oud, dit is erg vervelend. Dit dient mijns inziens snel opgelost te worden.  M.vr.gr. Marco 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 3 August 2020, 12:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Reputatie 7
Badge +25

Hi @IndioF, welkom terug. Vaak is een reset inderdaad de oplossing voor problemen met de tv-ontvanger. Vervelend dat het bij jou maar van korte duur is. Ook ik ben benieuwd hoe de tv-ontvanger is aangesloten. Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

De ontvanger is aangesloten door een monteur van KPN. Internetaansluiting van de meterkast naar de ontvanger. De ontvanger is Arris VIP5202.

Reputatie 7
Badge +24

De ontvanger is aangesloten door een monteur van KPN. Internetaansluiting van de meterkast naar de ontvanger. De ontvanger is Arris VIP5202.

Word daar voor een draadloze verbindingset gebruikt?

 

Nee, gewoon met kabel

Reputatie 7
Badge +25

Nee, gewoon met kabel

Helder. Zou je onderstaande nog willen doen? Dan ga ik de boel doormeten en dergelijke, en dan gaan we kijken wat we hier aan kunnen doen.

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, gewoon met kabel

Al eens een andere kabel gebruikt?

"kpn box" klinkt overigens heel verwarrend. KPN heeft namelijk een modem wat zo heet. Maar die bedoelt u niet. U bedoelt gewoon de tv ontvanger.

Ik bedoel inderdaad de tv ontvanger, het modem is Experia V10a

Zojuist diverse gegevens in mijn profiel ingevuld

Reputatie 7
Badge +25

Excuses voor de late reactie @IndioF.

Ik heb wat metingen gedaan en zie geen problemen qua signaal in ieder geval. Ik zie dat je recent de nieuwe menu-schermen hebt. Je hebt deze melding maanden geleden natuurlijk al een keer gedaan. Het vastlopen van de tv-ontvanger gebeurt dus nog steeds evenveel als voor die nieuwe menuschermen? Het beeld loopt om dat moment vast, en je kunt dan helemaal niets meer doen?

Dat klopt helemaal, ik kan dan helemaal niets doen

Reputatie 7
Badge +25

Dat klopt helemaal, ik kan dan helemaal niets doen

Helder. Ik heb de technische dienst aangestuurd, en zij nemen contact met je op. Houd er rekening mee dat ze met een geheim nummer kunnen bellen. Ik doe de voorzichtige aanname dat ze een nieuwe tv-ontvanger gaan opsturen, maar dat zal besproken worden.

Reputatie 7
Badge +25

Dat klopt helemaal, ik kan dan helemaal niets doen

Helder. Ik heb de technische dienst aangestuurd, en zij nemen contact met je op. Houd er rekening mee dat ze met een geheim nummer kunnen bellen. Ik doe de voorzichtige aanname dat ze een nieuwe tv-ontvanger gaan opsturen, maar dat zal besproken worden.

En @IndioF? Hoe staat het ervoor? Volgens mij heb je een nieuwe tv-ontvanger ontvangen, toch?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord @IndioF dus ga ik ervan uit dat het is opgelost met de nieuwe tv-ontvanger. Anders hoor ik het graag!

Beste Paul,

Ik heb sinds 1,5 week een nieuwe tv ontvanger en heb geen problemen meer gehad. Dank je.

 

Reputatie 7
Badge +25

Beste Paul,

Ik heb sinds 1,5 week een nieuwe tv ontvanger en heb geen problemen meer gehad. Dank je.

 

Top. Bedankt voor het nog even laten weten.