Beantwoord

KPN interactieve tv kastje werkt niet samen met Samsung smart tv

  • 25 December 2019
  • 15 reacties
  • 6161 keer bekeken

Mijn Samsung tv blijft steeds zeggen dat het arris tv kastje niet aan staat. Ik moet dan de HDMI kabel er in en uit doen en dan gaat de TV het apparaat zoeken. 

als hij deze gevonden heeft vraagt hij om hem te koppelen aan de smart afstandsbediening van de Samsung.  Doe ik dit niet dan geeft de tv geen signaal door. 
doe ik het wel dan kan ik tv kijken totdat ik de TV stand-by zet, dan is hij bij het aanzetten weer het kastje kwijt en zegt de tv dat deze uitstaat terwijl hij gewoon aan staat.

als ik bovenstaande stappen herhaal dan doet hij het weer, en ja al HDMI kabels vervangen en de data kabel naar het modem. En inmiddels 3 nieuwe kastjes van KPN er tussen gehad. Probleem blijft het zelfde

icon

Beste antwoord door Interactieve tv werkt niet 26 December 2019, 19:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Heb je ook al contact opgenomen met Samsung want als je al drie "kastjes" van KPN hebt gehad dan is de kans dat de oorzaak in de televisie gezocht moet worden wel heel groot geworden.

Reputatie 7
Badge +24

Je moet de witte afstandsbediening van KPN gebruiken. De Samsung afstandsbediening zou je eigenlijk heel niet moeten gebruiken. 

Hallo Nick

Ik gebruik ook alleen de witte afstandsbediening. Alleen als ik de HDMI in de Samsung doe dan gaat de tv de ontvanger zoeken en kan ik alleen verder als ik het koppel aan de Samsung afstandsbediening. 
ander geeft hij gewoon het signaal niet door. 
ondanks dat ik die daarna niet meer gebruik. 
Gr Marco. 
 En ja de volgende stap is dat ik contact opneem met Samsung, want alle HDMI zijn gewoon goed want alle andere apparatuur werkt gewoon. 

Hoi @Interactieve tv werkt niet,

 

Ik kom dit probleem vaker tegen. Als dit zich voordoet moet het proces geannuleerd worden of gewacht worden tot die melding weg gaat.

Uit mijn hoofd weet ik de exacte tekst niet meer, maar dan zou er iets moeten komen te staan met doorgaan zonder afstandsbediening instellen. Daarna eventueel van 'source' wisselen en weer terug. Vaak helpt dit.

 

Groet,

Jordy

Ga ik proberen 

Is dit niet gewoon de standaard melding die je op elke tv ziet als de ontvanger standby staat? Of lees ik het verkeerd en hoor je dan wel beeld te zien.

 

Geen idee welk model Samsung het is en wat voor afstandsbediening met de Samsung eigen bediening de tv ontvanger aansturen of koppelen klinkt mij vreemd. Hooguit de HDMI source kiezen.

Is dit niet gewoon de standaard melding die je op elke tv ziet als de ontvanger standby staat?

 

Geen idee welk model Samsung het is en wat voor afstandsbediening met de Samsung eigen bediening de tv ontvanger aansturen of koppelen klinkt mij vreemd. Hooguit de HDMI source kiezen.

 

Er zijn nieuwere (smart) TV's van Samsung die een afstandsbediening hebben welke aan meerdere apparaten gekoppeld kan worden. Daar krijg je een melding van zodra een nieuw apparaat via HDMI wordt aangesloten om de afstandsbediening te koppelen, wat vaak voor verwarring zorgt.

Dan is die van ons blijkbaar te oud (2018 model)of niet luxe genoeg. Nu kan ik met de afstandsbediening van de tv wel de veel oudere blu-ray speler bedienen. 

Zonder die koppelings melding.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, interactieve-tv-werkt-niet! Dit lijkt me heel irritant. Heb je de tip van Jordy (bedankt daarvoor :thumbsup_tone2: ) kunnen testen?

Nee nog niet gedaan. Maar ben inmiddels wel verder, heb bij de instellingen van de TV iets kunnen veranderen in het te ontvangen signaal van de HDMI ingang waar het kastje op zit. 
En tot nu toe doet alles het goed. 

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om dat te horen :slight_smile:

Ik heb exact hetzelfde probleem, zou je mij aub kunnen vertellen welke instellingen ik in mijn Samsung televisie moet veranderen zodat ik hem niet telkens opnieuw moet instellen. Bij KPN kunnen ze mij niet helpen en de klantenservice van Samsung is niet al te best.

 

Ik hoor heel graag van je.

Met vriendelijke groet,

Roy Septer

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook al op de

forum gelezen, dat er iemand met Samsung support in de weer is geweest, en uiteindelijk niets heeft opgeleverd. Wat ik heb gedaan, is in mijn Samsung tv instellingen, onder het kopje: algemeen, vervolgens Beheer externe apparaten, vervolgens HDMI UHD Color, vervolgens mijn HDMI poort waar het KPN tv kastje is aangesloten, uitgezet. Heb daarna geen hinder meer gehad. 

Reputatie 3

Ik zal dat eens proberen om dat uit te zetten. zitten daar nog nadelige effecten aan zoals verlies in beeldkwaliteit?

Nu het trage tv gids opgelost is, is dit probleem ook weer terug. Ineens zegt tv geen signaal meer te krijgen. Even de HDMI stekker er uit en weer in lost dit op maar Samsung gaat dan wel opnieuw het aangesloten apparaat detecteren. Soms vindt hij de kpn ontvanger en moet je postcode bevestigen, maar vaak blijft het onbekend apparaat. Daar kan je nog wel gewoon tv mee kijken maar als je zoals ik veel switch tussen aangesloten apparaten (ps5, switch, mediaspeler) en de apps (YT, prime, netflix) is het omslachtig in menu om weer bij tv te komen.

 

edit: HDMI UHD Color bleek al uit te staan.

Reputatie 7
Badge +8

Ik herken het probleem. Ik vermoed dat het een probleem van de TV is.

Weliswaar heb ik geen TV van KPN maar wel een ontvanger op de Samsung. Ik had zelf van allerlei instellingen op zowel de ontvanger als op de TV gewijzigd maar dat geen enkel resultaat: vaak de melding “geen signaal”. “Controleer de instellingen van het bronapparaat”. 

Omdat binnen de garantie van de TV het scherm vervangen moest worden en ik ook dat probleem onder de aandacht van de monteur bracht, gaf de monteur het advies altijd éérst de ontvanger aan te zetten en als die opgestart is, dan pas de TV en als het probleem zich bleef openbaren. een andere HDMI-kabel te gebruiken.

Ik kocht bij de SoLow een HDMI-kabel (€ 1.49 !) en daarmee is het probleem verholpen.