Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 10 december 2020

Dankjewel @wjb 👍

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 10 december 2020
Passat schreef:

WEL FORUM MAAR GEEN HELPDESK DIE VIA MAIL OF CHAT BEREIKBAAR IS?????

Kijk, dat is nu net wat ik bedoel met een forum, maar geen helpdesk.
Die reactie van JEROEN 2 bedoel ik, hoe weet ik nu of betrokkene wel kennis van zaken heeft?
Overigens bijzonder weinig sociaal vaardig antwoord / reactie.
De reactie van Dennis L geeft wel het juiste weer, hulde Dennis L.

Het vreemde is met dit specifieke forum van KPN, is dat je geclassificeerd wordt met bv nieuwkomer, slimmerik en topper.
En krijg ook als zodanig antwoord (zie JEROEN 2).

Ik ben nu de nieuwkomer, maar ben al geloof ik sedert de glasvezel bij Telfort, misschien al 15 jaar?Sterker nog, voor glasvezel was ik ook al klant van Telfort met ISDN ergens vanaf 2000.

Of een reactie altijd zinvol is…..? Mij hebben reacties wel vaak geholpen. 
Onnodig om een forum lid af te gaan zeiken. We proberen elkaar alleen maar te helpen. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 10 december 2020
wjb schreef:
DigiB schreef:

@wjb kun jij de chat service nog even noemen heb wel iets van een chatlink maar die lijkt niks te doen jij de juiste link voor ons ?

KPN Chat

Das een robot?

wjb
Superuser
  • 10 december 2020
Kaljo schreef:
wjb schreef:
DigiB schreef:

@wjb kun jij de chat service nog even noemen heb wel iets van een chatlink maar die lijkt niks te doen jij de juiste link voor ons ?

KPN Chat

Das een robot?

Als je de juiste vragen stelt dan wordt er doorgeschakeld naar een medewerker.

Hier de update ook gehad, het is sneller, maar nog steeds niet snel... 

Nog steeds 2 tot 3 seconden bij gids aan en uit... 

En de infobalk mag van mij ook weg... 

Nog steeds niet 'tevreden' dus…

• 10 december 2020

De hoofdfunctie van het menu “Uitgelicht” bevriest volledig de SetTopbox. Nieuwe herstart gedaan met stroom uit……..stroom aan. Geen effect. 

Met dezelfde arrogantie als KPN: Tip, creeer een script waarin minstens de hoofdfuncties staan zodat deze worden getest voor je een uitrol doet. 

Dit op onze beide STB’s. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@CorL die functie hoort het natuurlijk gewoon te werken. Ik heb hem hier laten testen en hier werkt dit wel gewoon. Kun je de software eens opnieuw installeren via het menu?

• 10 december 2020
Thomas schreef:

@CorL die functie hoort het natuurlijk gewoon te werken. Ik heb hem hier laten testen en hier werkt dit wel gewoon. Kun je de software eens opnieuw installeren via het menu?

Thomas,

Natuurlijk behoort het te werken. Het is KPN software, dat durf ik niet. Ik heb daar teveel problemen mee gehad in het verleden. Als zo’n simpele menu hoofd functie als uitgelicht niet werkt wie weet wat er dan gebeurt met een andere menu functie. Ik wil met Kerst wel graag de TV kunnen gebruiken. Ik las net een bericht van iemand die al maanden zit te wachten op een functionerende experiabox. Het enige knopje dat nog werkt na de keuze “uitgelicht” is het aan en uit knopje van de STB op de afstandbediening. 

Wij zijn toch niet de enige klant van KPN, bedoel je dat een groot deel straks een compleet nieuwe reset moet doen met alle KPN risicos van doen?

Het zijn xx22xx en xx2960 zonder V2 STB’s

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 10 december 2020

Update is binnen, snelheid flink verbeterd, fijn!

Zeker nog niet de snelheid van voor het nieuwe menu, nu tussen de 1 en 2 seconden. 

Tevreden? De nieuwe layout vindt ik persoonlijk mooier dan voorheen, maar weegt nog niet op tegen de mindere reactietijden. Alsof je mooie nieuwe auto belabbert rijdt.  

Waar ik benieuwd naar ben: is deze update een eerste stap van KPN om de performance te verbeteren of het laatste redmiddel?

Het voelt een beetje als vroeger toen de nieuwe release van een computerspel uitkwam. Na installatie kwam je er dan achter dat je computer met dat nieuwe spel eigenlijk aan een hardwareupgrade toe was. Daar had je dan zelf de hand in of je speelde toch maar door op de oude versie van het spel. Nu heb je geen keus en krijg je de nieuwe release, maar heb je ook geen invloed op de onderliggende hardware (mocht dat de oorzaak zijn...). 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Jeroen 2 er zullen nog meerdere updates komen om de dienstverlening te verbeteren. We zullen ook jullie feedback uit dit topic blijven inventariseren!
@CorL ik voorzie niet dat je hierdoor twee weken zonder TV komt te zitten en de kans is groot dat dit het probleem met het hangende scherm oplost.  Als je het liever niet doet mag dat natuurlijk ook.

wjb
Superuser
  • 10 december 2020

@CorL, Het opnieuw installeren van de software zou echt geen enkel probleem mogen geven en eigenlijk verwacht ik die ook niet. Als ik jou zou mogen adviseren, kies dan gewoon in het menu voor een "frisse start".

• 10 december 2020
wjb schreef:

@CorL, Het opnieuw installeren van de software zou echt geen enkel probleem mogen geven en eigenlijk verwacht ik die ook niet. Als ik jou zou mogen adviseren, kies dan gewoon in het menu voor een "frisse start".

@wjb bedankt, mag ik aannemen dat jij het op jouw 2260 hebt getest en de keuze “Uitgelicht” volledig werkt. Ik heb ervaring met testers en sommigen melden zo gauw die dan zien dat de keuze gemaakt kan worden dat die werkt?

• Nieuwkomer
  • 10 december 2020

Om diverse opnamens af te kunnen spelen is de tv erg traag geworden in de zoek modus.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 10 december 2020

@CorL ik heb ook een HMB2260 en bij mij gaat alles lekker snel. Uitgelicht werkt bij mij zoals het hoort. De TV-gids opent lekker vlot. Het enige dat nog niet mooi is is de opbouw van de gids. Je ziet eerst je PIP beeld en daarna komen pas de zenders.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 10 december 2020
CorL schreef:
wjb schreef:

@wjb bedankt, mag ik aannemen dat jij het op jouw 2260 hebt getest en de keuze “Uitgelicht” volledig werkt. Ik heb ervaring met testers en sommigen melden zo gauw die dan zien dat de keuze gemaakt kan worden dat die werkt?

Werkt hier wel, Corl, maar ik heb een 2952

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 10 december 2020

Waar ik benieuwd naar ben: is deze update een eerste stap van KPN om de performance te verbeteren of het laatste redmiddel?

Zie het maar als een drenkeling, die een betonnen reddingsboei krijgt toegeworpen… :relaxed:

Met ieder half jaar een stap schiet je niet erg op...

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 10 december 2020

Er gebeuren vreemde dingen

Kijk Hobbit terug en na 2-3min zit ik opeens in het volgende programma film Risen?

alles gestopt en opnieuw Hobbit gestart en nu net na ong. 8 min krijg ik het scherm: Vergrendeld en wordt er om een pincode gevraagd? Na invullen zit ik 4 programma;s verderop Teleshop 7:Glamcam (:stuck_out_tongue_winking_eye: )

Gister ook al een keer met terugkijken er spontaan uitgegooid. Had er een melding van gemaakt maar geen reactie gekregen.

Duidelijk is de software  nog steeds niet op orde is.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Echt soepel loopt uitgelicht niet op de 2260. 

Berrybaart
Topper

Top tvgids  nu lekker snel alleen jammer dat pip nu eerst komt en daarna de tvgids. Ik denk dat ik dat maar uitzet. Ben erg tevreden nu.

• 10 december 2020
Hoopvol schreef:

@CorL ik heb ook een HMB2260 en bij mij gaat alles lekker snel. Uitgelicht werkt bij mij zoals het hoort. De TV-gids opent lekker vlot. Het enige dat nog niet mooi is is de opbouw van de gids. Je ziet eerst je PIP beeld en daarna komen pas de zenders.

@wjb @Thomas 
Ik heb de frisse start gedaan. (Ik denk zelfs 2 x). Maar dit beeld is duidelijk anders als het was en ook anders als in de toegestuurde video 

Kan dan ook alleen worden uitgezet met het uit knopje van de STB op de afstandbediening en aan de achterkant van de STB. 

wjb
Superuser
  • 10 december 2020
Berrybaart schreef:

Top tvgids  nu lekker snel alleen jammer dat pip nu eerst komt en daarna de tvgids. Ik denk dat ik dat maar uitzet. Ben erg tevreden nu.

Op een HMB2260 kan je de PiP inderdaad beter uit zetten als je de gids snel wilt laden.

In ieder geval hoef je dan niet een kleine seconde naar dat zwarte scherm met PiP te kijken.

wjb
Superuser
  • 10 december 2020
CorL schreef:

Ik heb de frisse start gedaan. (Ik denk zelfs 2 x). Maar dit beeld is duidelijk anders als het was en ook anders als in de toegestuurde video 

Wat is de NMC versie en de html versie?

• 10 december 2020
wjb schreef:
CorL schreef:

Wat is de NMC versie en de html versie?

De HBM2260 is dus upgedate, de Vip2952 niet. Maar wat je vraagt is gelijk. 
HTML 4.111.214
NMC 8.0.10_1901

• 10 december 2020

Ik heb hetzelfde probleem als CorL op de zxv8001. “Uitgelicht” geeft hetzelfde beeld als CorL en daarna kan ik alleen nog maar de box uit en weer aanzetten. Html 4.111.214 en nmc 8.0.109_2. 
Niet goed natuurlijk maar eerlijk gezegd gebruik ik uitgelicht nooit. Snelheid is erg goed.

• 10 december 2020
Edu2020 schreef:

Ik heb hetzelfde probleem als corl op de zvx8001. “Uitgelicht” geeft hetzelfde beeld als corl en daarna kan ik alleen nog maar de box uit en weer aanzetten. Html 4.111.214 en nmc 8.0.109_2. 
Niet goed natuurlijk maar eerlijk gezegd gebruik ik uitgelicht nooit. Snelheid is erg goed.

Sinds de keuze om in het menu per Genre te kijken is weggehaald, gebruik ik uit nood dit maar en veel (hoewel het dus wel persoonlijke voorkeuren van KPN weergeeft). 

De oplossing wordt waarschijnlijk om dit net als Genres ook maar weg te halen, omdat men de software niet goed kan krijgen, tot we als eindoplossing een ver doorgetrokken idee van @JanD. overhouden dat ik hier heb gezien. Alleen maar een aan en uitknop en alleen Nederland 1 net zo als het heel vroeger was. :joy::rofl::joy: