Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 25 februari 2021

Da's een goede, @Katana321! Ik had zelf een van de avonden deze week ook een paar keer (kort) zwart beeld bij het laden van de opnamelijst, en een keer of twee foutmelding bij het willen starten van een opname. Als ik het dan opnieuw deed werkte het wel. Neem ik gelijk even mee, wellicht is het een storing (geweest). Hou even in de gaten of je het vaker hebt de rest van de week enz…

@Doornekamp33, genoteerd, merci (evenals jouw aanvulling, Anneke).

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 25 februari 2021
Erik_ schreef:

Ik had zelf een van de avonden deze week ook een paar keer (kort) zwart beeld bij het laden van de opnamelijst, en een keer of twee foutmelding bij het willen starten van een opname.

Wij hebben vanavond voor het eerst één keer een aantal seconden moeten wachten op het laden van de opnamelijst. Daarna was het laden wel gewoon weer vlot.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 26 februari 2021
wjb schreef:
Erik_ schreef:

Ik had zelf een van de avonden deze week ook een paar keer (kort) zwart beeld bij het laden van de opnamelijst, en een keer of twee foutmelding bij het willen starten van een opname.

Wij hebben vanavond voor het eerst één keer een aantal seconden moeten wachten op het laden van de opnamelijst. Daarna was het laden wel gewoon weer vlot.

Deze week 2 maal gehad dat de opname niet gestart kon worden. Direct hierna nogmaals geprobeerd en toen kon ik wel de opname bekijken. Eenmaal na het kijken van een opname was het niet mogelijk om de opname te verwijderen. Op een later moment kon ik de bewuste opname wel verwijderen.

• 0 reacties
  • 26 februari 2021
Anneke-Anna schreef:
Doornekamp33 schreef:

Als we dan met het geluid aan het knoeien zijn, waarom heb ik nu dan last van Lip sync problemen, ben continu aan het bijstellen geweest, op een gegeven moment zat ik op 240 milliseconden en was het nog maar net aan goed, en gisteren kon het weer terug stellen naar 80.

Het vreemde is dat ik daar ook heel veel last van had op de 5202 met voorgaande updates en met de laatste HTML update niet meer. 

Ik krijg sterk de indruk dat er iets niet goed zit in de doorgifte naar de 5202. 

Ik heb er tot de vorige update geen last van gehad, nu met de vorige 114 liep het echt hoog op en nu met de 115 ging het weer wat beter, maar je blijft zo bijstellen om het goed te krijgen.

Nu maar zien wat 116 gaat brengen, de ene is nog niet klaar of de volgende rolt er achteraan.

• 13283 reacties
  • 26 februari 2021
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:

Mmm, sinds een dag of 2 af en toe een zwart scherm bij het laden van de opnamelijst.

En dan vanavond 2 keer deze melding op het scherm: 

Hier net getest en inderdaad, zeker 6 seconden zwart scherm bij willekeurige opnames. De opname speelt wel af, dat wel. 

Sinds NMC versie ..113 . (op de 8001) heb ik dat ook regelmatig, dus zowel het zwarte scherm bij het laden van de opnamelijst, als bij het starten van een opname (duurt soms tergend lang) en soms dus ook de STB-zap-01 melding. En ja, na de NMC versie update heb ik een frisse start gedaan en ook na HTML-versie ..115. de ontvanger geruime tijd spanningsloos gemaakt. 

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 26 februari 2021

Wat vreemd wij hebben op het ogenblik nergens last van. Misschien hebben wij het fout maar werkt perfect. modum v10 glasvezel aansluiting. decoder 5202.Arris

• 13283 reacties
  • 26 februari 2021

Tja, tot NMC-versie ..113. hadden wij ook nergens last van. Alles flitsend snel en geen vervelende popup meldingen. 113 heeft het er niet beter op gemaakt, helaas:thinking:

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 26 februari 2021

Ikzelf hoopt dat dat dan snel mogelijk opgelost wordt 🤔

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 26 februari 2021
Henk2304 schreef:

Tja, tot NMC-versie ..113. hadden wij ook nergens last van. Alles flitsend snel en geen vervelende popup meldingen. 113 heeft het er niet beter op gemaakt, helaas:thinking:

Ook wij hadden nergens last van en met NMC 113 ervaren wij ook geen problemen op onze 5202, 8001 en 2260.

Het enige hikje dat wij hebben mogen ervaren is dat op onze 5202 het laden van de opnamelijst gisteren één keer een seconde of 10 duurde. Sindsdien loopt alles weer probleemloos.

Onze configuratie is echter wel anders. Zo gebruiken wij een EdgeRouter i.p.v. een Experia/KPN Box en hebben wij de TV ontvangers op een apart vlan staan.

PeterG
Superuser
  • 61210 reacties
  • 26 februari 2021

@Erik_ , @Anneke-Anna , @Katana321 

deze week ook een paar keer (kort) zwart beeld bij het laden van de opnamelijst, en een keer of twee foutmelding bij het willen starten van een opname. Als ik het dan opnieuw deed werkte het wel. 

Dito hier.

Ook het wissen wilde 2 x niet. Lijst gesloten en weer geopend en die programma's waren weer wel te wissen.

@Erik_ 
Voor gebruikers van de nieuwste afst.bed. (met Netflixknop) maar ZONDER smartphone is de link kpn.com/afstandsbediening bij de uitleg in de decoder natuurlijk wel handig…. Nu staat er alleen een QR. En de verkorte codes voor 10 merken.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 26 februari 2021

Ik heb weer een aantal reacties voor jullie :)

Wat betreft zwart beeld bij openen opnamelijst en af en toe kort issues bij afspelen of verwijderen. We zien hier niet direct iets van/mee, dus dat is eventjes aankijken om te zien of het een hiccup in het platform is (geweest), of dat het wellicht toch iets met de firmware is. Houd het de komende week even in de gaten en geef woensdag/donderdag hier even weer aan of je het nog steeds hebt of dat het weer goed is. 

@Henk2304: de bluetoothafstandsbediening bij de 8001 koppelt automatisch, dus het zal inderdaad aan de lage batterij gelegen hebben.

@Anneke-Anna@MariusTEL@wjb: er is me opnieuw bevestigd dat er in de huidige en afgelopen versies helemaal niets met het geluid gedaan is. Dus de veranderingen die jullie ervaren kunnen we niet verklaren.

@A de Zeeuw:  het klopt inderdaad dat het spoelen is aangepast. en dat je niet meer de spoelsnelheid kunt verlagen door tijdens vooruitspoelen op « te drukken. Hij springt nu dan direct over naar terugspoelen. De enige manier om nu de spoelsnelheid te verlagen is met de playknop weer terug gaan naar de uitzending en dan opnieuw beginnen met spoelen en met » op de door jou gewenste snelheid te komen. We gaan kijken of we dit kunnen verbeteren/aanpassen. Maar het is niet iets waar we tot nu toe verder mensen over gehoord hebben. Dus het heeft geen hele hoge prioriteit.

Hetzelfde geldt even voor de seriebeschrijving bij On Demand wat jij benoemde, @mies__89. We zien inderdaad dat er op dit moment geen manier is om die omschrijving verder te lezen als hij te lang is. Willen we wat mee doen om het aan te passen, maar is even kijken hoe precies, en wanneer het in de planning past. 

Nog wat verdere terugkoppeling op eerder gestelde vragen/gegeven feedback:

@Katana321: jij gaf aan het onduidelijk te vinden dat de pop-up die aangeeft ‘opname is ingepland’ niet specifiek benoemt of het om een serieopname of een losse gaat. Ze gaan kijken hoeveel werk het is om dit aan te passen. En waar het dan in de planning zou kunnen vallen. Beetje zelfde verhaal als spoelen en seriebeschrijving hierboven.

Voor jou relevant, @Anto. De bewaartermijn van de voortgang bij het kijken van opnames. Die staat voor films (en overige programma's die geen serie zijn) nu op twee weken. Er is gekeken of die termijn verlengd kan worden. Dat gaat helaas niet zo makkelijk als gehoopt. Dus dat gaat nog wel even duren voor dit zover is.

De variabele snelheid van het reageren op de P+/- dat jij ervaart, @CorL. Dat herkennen we niet direct, zou stabiel moeten zijn. We zien aan onze kant ook geen indicaties dat dit in het algemeen niet goed gaat. Als het bij jou wel vaker variabel is, dan kun je misschien beter schakelen met de OK knop. Als je die namelijk indrukt tijdens het kijken opent een minilijstje met 8 zenders die rondom je huidige kanaal zitten. Je kunt daar dan snel met de pijltoetsen en OK in navigeren. 

En, als afsluiter voor dit bericht:

Ik gaf al eerder aan dat snelheid verbeteren rondom zoeken het huidige doel van het ontwikkelteam is. Dat is echter wel wat complexer, dus dat zal nog een paar updates duren voor jullie het krijgen. 

PeterG schreef:

Voor gebruikers van de nieuwste afst.bed. (met Netflixknop) maar ZONDER smartphone is de link kpn.com/afstandsbediening bij de uitleg in de decoder natuurlijk wel handig…. Nu staat er alleen een QR. En de verkorte codes voor 10 merken.

Staat op m'n lijst voor de feedbackronde volgende week :thumbsup_tone1:

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 26 februari 2021
Erik_ schreef:

@Anneke-Anna@MariusTEL@wjb: er is me opnieuw bevestigd dat er in de huidige en afgelopen versies helemaal niets met het geluid gedaan is. Dus de veranderingen die jullie ervaren kunnen we niet verklaren.

Ik ervaar ook geen veranderingen in het volume van het geluid anders dan dat een tijdje terug het geluid op mijn 5202 vrijwel geheel wegviel bij het schakelen naar een zender met stereo geluid maar dat lijkt gelukkig niet meer te gebeuren.

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 26 februari 2021
Erik_ schreef:

@A de Zeeuw:  het klopt inderdaad dat het spoelen is aangepast. en dat je niet meer de spoelsnelheid kunt verlagen door tijdens vooruitspoelen op « te drukken. Hij springt nu dan direct over naar terugspoelen. De enige manier om nu de spoelsnelheid te verlagen is met de playknop weer terug gaan naar de uitzending en dan opnieuw beginnen met spoelen en met » op de door jou gewenste snelheid te komen. We gaan kijken of we dit kunnen verbeteren/aanpassen. Maar het is niet iets waar we tot nu toe verder mensen over gehoord hebben. Dus het heeft geen hele hoge prioriteit.

De prioriteit daar kan in inkomen, het blijft evengoed wel een flinke achteruitgang, nu om van » 64 naar » 32 te komen was dus eerst een handeling, nu eerst terug naar play een dan weer 4 x op » drukken, dat zijn 5 handelingen om tot het zelfde resultaat te komen, van makkelijk naar omslachtig………….

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2021

Onlangs heb ik deze nieuwe arris kastjes omgeruild gekregen.

nu begreep ik dat er een update op zou komen voor 20 januari… deze heb ik nog niet, gaat dat verder automatisch of moet ik zelf wat doen?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2021

Goedenavond,

Ik heb recentelijk alles in huis aangepast naar 500mbit glasvezel, en 4 nieuwe stb (4k) ontvangen, en de oude motorola retour gestuurd.

Bij ons helaas nog niet het nieuwe menu. Het abbo staat op naam van de eigenaar, wel op mijn adres.

• 0 reacties
  • 26 februari 2021

Een vraagje

Waarom kom je bij het indrukken van de ,,menu’’knop direct bij het item ,,Gids & Terugkijken’’ ?

Er is al een grote knop ,,gids’’ waar je dan in de gids uit komt en daar ook programma’s terug kan kijken.

Het zou logischer zijn om in ,,Opnames’’ uit te komen omdat je deze het meeste zal gebruiken van de hele lijst.

Nu is het gewoon dubbel op .

Als iemand wel het nut daarvan inziet hoor ik dat wel.

• 0 reacties
  • 26 februari 2021
Erik_ schreef:

De variabele snelheid van het reageren op de P+/- dat jij ervaart, @CorL. Dat herkennen we niet direct, zou stabiel moeten zijn. We zien aan onze kant ook geen indicaties dat dit in het algemeen niet goed gaat. Als het bij jou wel vaker variabel is, dan kun je misschien beter schakelen met de OK knop. Als je die namelijk indrukt tijdens het kijken opent een minilijstje met 8 zenders die rondom je huidige kanaal zitten. Je kunt daar dan snel met de pijltoetsen en OK in navigeren. 

Erik,

Ik weet niet wie jou opdracht heeft gegeven om dit te schrijven, Ik was dat niet van jou gewend. Een oplossing geven voor een probleem dat je niet herkent, is eigenlijk een bevestiging, dat je een herkent probleem niet wilt toegeven. Ik kan maar een ding schrijven, “Heel jammer”, ik was van jou anders gewend en ben heel erg teleurgesteld.

Ik schrijf maar niet teveel. Waarom schrijft KPN niet gewoon dat ze klanten met een HBM2060 basismodel liever kwijt dan rijk zijn. Zijn jullie soms bang dat we een overstap vergoeding gaan vragen om naar Ziggo te gaan? 

Waarschijnlijk wordt dit bericht ook door een moderator verwijderd en/of wordt er een appart topic voor aangemaakt, zoals ook voor andere KPN klanten is gebeurd, die over de slechte performance van de HBM2060 basismodel in combinatie met het nieuwe menu klaagden.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Aartvv schreef:

Onlangs heb ik deze nieuwe arris kastjes omgeruild gekregen.

nu begreep ik dat er een update op zou komen voor 20 januari… deze heb ik nog niet, gaat dat verder automatisch of moet ik zelf wat doen?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Aartvv, welkom! Normaliter worden updates automatisch uitgerold. Je kunt zelf altijd via het menu van de ontvanger kijken of er een update gedaan kan worden. Heb jij misschien een oude Motorola ontvanger gehad? Wellicht staat deze nog in de administratie, waardoor jij de update nog niet gehad hebt. Mocht ik iets voor je na kunnen kijken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 februari 2021

Dank voor je reactie marcia!

ik heb idd 2 oude Motorola’s omgeruild gekregen… ( ca 3 weken geleden)

De software versie is 7.7.89-103 op deze arris.

abonnementsnummer 20*********

postcode / huisnr. 

heb je genoeg gegevens zo?

dank alvast voor je inzet

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 27 februari 2021

@Aartvv Bedankt voor deze informatie. Ik heb deze even in je profiel gezet, anders stonden de gegevens openbaar.

Ik heb het even voor je gecontroleerd en administratief staat alles wel juist. Het lijkt er op dat jij onderdeel bent van de updates die nog uitgerold gaan worden. Ik zal je dus nog even om geduld moeten vragen.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 27 februari 2021

@LaurensB1 Welkom op het forum. 

Ik controleer graag voor je of alles administratief wel juist staat.

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen met in ieder geval de postcode en het huisnummer van het adres waar het om gaat? 

Dan pak ik de gegevens er bij en controleer ik het voor je! 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 februari 2021

@rutger, profiel is geupdate

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 27 februari 2021

@LaurensB1 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie voor jou ook alles administratief juist staan, maar ik vermoed doordat er administratief nog oudere ontvangers in het systeem stonden je de nieuwe software nog niet hebt. 

Ook voor jou geldt dus helaas ook dat de nieuwe software nog even op zich laat wachten. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 3 maart 2021

A de Zeeuw schreef:
Erik_ schreef:

De prioriteit daar kan in inkomen, het blijft evengoed wel een flinke achteruitgang, nu om van » 64 naar » 32 te komen was dus eerst een handeling, nu eerst terug naar play een dan weer 4 x op » drukken, dat zijn 5 handelingen om tot het zelfde resultaat te komen, van makkelijk naar omslachtig………….

Eens, dus ik hoop dat ze dit wel kunnen gaan aanpassen. 

jc-1954 schreef:

Een vraagje

Waarom kom je bij het indrukken van de ,,menu’’knop direct bij het item ,,Gids & Terugkijken’’ ?

Er is al een grote knop ,,gids’’ waar je dan in de gids uit komt en daar ook programma’s terug kan kijken.

Het zou logischer zijn om in ,,Opnames’’ uit te komen omdat je deze het meeste zal gebruiken van de hele lijst.

Nu is het gewoon dubbel op .

Als iemand wel het nut daarvan inziet hoor ik dat wel.

Neem ik mee :thumbsup_tone1:

CorL schreef:
Erik_ schreef:

Erik,

Ik weet niet wie jou opdracht heeft gegeven om dit te schrijven, Ik was dat niet van jou gewend. Een oplossing geven voor een probleem dat je niet herkent, is eigenlijk een bevestiging, dat je een herkent probleem niet wilt toegeven. Ik kan maar een ding schrijven, “Heel jammer”, ik was van jou anders gewend en ben heel erg teleurgesteld.

Ik schrijf maar niet teveel. Waarom schrijft KPN niet gewoon dat ze klanten met een HBM2060 basismodel liever kwijt dan rijk zijn. Zijn jullie soms bang dat we een overstap vergoeding gaan vragen om naar Ziggo te gaan? 

Waarschijnlijk wordt dit bericht ook door een moderator verwijderd en/of wordt er een appart topic voor aangemaakt, zoals ook voor andere KPN klanten is gebeurd, die over de slechte performance van de HBM2060 basismodel in combinatie met het nieuwe menu klaagden.

Laat ik vooropstellen dat we geen opdracht krijgen om bepaalde dingen te schrijven hier. Als ik aangeef dat wij geen problemen zien over een bepaald iets, dan betekent dit dat wij daar eigenlijk geen meldingen over zien (zowel hier als ook via de andere klantingangen), en dat het ook in de interne testgroepen en metingen van de performance niet naar voren komt als een probleem. Wil niet zeggen dat jij persoonlijk hier niet een issue mee ervaart. Wil wel zeggen dat het iets is waar wij waarschijnlijk niet zo veel aan kunnen doen. Vandaar dat ik je een andere suggestie voor zappen aan de hand doe die misschien beter werkt in jouw situatie.

Niet alle dingen die gemeld worden kunnen en moeten opgelost worden. Als er weinig tot geen meldingen zijn hierover, dan kan het niet uit om tijd te steken in uitzoeken waarom het bij jou wel variabel is, en bij het gros van de klanten niet. Die tijd besteden we dan liever aan dingen waar wel veel meer meldingen over zijn. Zoals dat zoeken traag is, bijvoorbeeld. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 4 maart 2021
Erik_ schreef:

Ik heb weer een aantal reacties voor jullie :)

Wat betreft zwart beeld bij openen opnamelijst en af en toe kort issues bij afspelen of verwijderen. We zien hier niet direct iets van/mee, dus dat is eventjes aankijken om te zien of het een hiccup in het platform is (geweest), of dat het wellicht toch iets met de firmware is. Houd het de komende week even in de gaten en geef woensdag/donderdag hier even weer aan of je het nog steeds hebt of dat het weer goed is. 

@Erik_  Hoe ging het de afgelopen week:

-Geen issues gehad bij het verwijderen.

-Het issue van zwart beeld is gebleven. Frequentie: 1x per dag. Wanneer: zowel bij live-tv als bij afspelen opname. Hoe lang: ongeveer 2 secs.