KPN ITV app op iPad pro 11 (2019) onderbroken beeldkwaliteit

  • 2 November 2020
  • 10 reacties
  • 382 keer bekeken

Sinds overgang van Telfort ITV app naar de KPN ITV app heb ik (beeld) problemen.

Na opstarten kies ik een willekeurige zender om te kijken.
De zender komt maar is gedurende 15 tot 30 seconden wazig incl. ondertitels zeg maar onleesbaar.
Daarna komt het HD beeld wel en is het heel goed beeld.

Maar, dan heb ik gedurende het kijken regelmatig dat het beeld bevriest of geheel verdwijnt en dan weer terugkomt, al dan niet met weer eerst wazig beeld.
Geluid is wel vanaf starten goed.

Ik heb 100/100 Mb internet en voor de rest een prima internet/WiFi verbinding.

Waar kan dit aan liggen, KPN?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @JohanWB , de overgang van TFT naar KPN heeft hier niets mee te maken, dat was puur administratief.

Als je de resolutie eens naar beneden bijstelt gaat het dan beter?

 

Hallo @JohanWB , de overgang van TFT naar KPN heeft hier niets mee te maken, dat was puur administratief.

Als je de resolutie eens naar beneden bijstelt gaat het dan beter?

 

Hallo @JanD 
Overgang TFT naar KPN is alleen bedoeld als duiding. 
Mijn idee is dat de KPN ITV app “anders” kan zijn dan de TFT ITV app.
Maar het zou natuurlijk ook mogelijk kunnen zijn dat het "probleem” door iOS (14.x.x.) wordt veroorzaakt.
Ik weet het niet.
Hoe kan ik de resolutie op de iPad lager instellen? Vind nergens die mogelijkheid…
Maar al zou ik dat kunnen bijstellen, dan heb ik  tochniets meer aan HD want die vraagt om hogere resolutie.

Hallo @JohanWB , de resolutie kun je binnen de KPN app instellen als je zuinig moet zijn op je mobiele data, via wifi kun je uiteraard de hoogstmogelijke resolutie instellen als jouw internetsnelheid dat toelaat.

Reputatie 7

Hoi @JohanWB, welkom bij ons op het forum. De KPN iTV app is gelijk aan die van Telfort, op de kleuren na. Technisch gezien is de app identiek en werkt het net zoals je bij Telfort gewend was. Heb je bij de instellingen iets kunnen vinden voor de beeldkwaliteit?

Hoi @JohanWB, welkom bij ons op het forum. De KPN iTV app is gelijk aan die van Telfort, op de kleuren na. Technisch gezien is de app identiek en werkt het net zoals je bij Telfort gewend was. Heb je bij de instellingen iets kunnen vinden voor de beeldkwaliteit?

Hi Jasper,

ik heb verschillende dingen geprobeerd, opnieuw geïnstalleerd, display settings gecheckt (ook in de app).

helaas biedt dat geen oplossing.

na kiezen van een willekeurige zender blijft het beeld eerst wazig/in een lagere resolutie, dan trekt het bij en krijg ik het HD beeld.

het lijkt er op dat de stream eerst door de app “tegen gehouden” wordt…

best wel irritant

na kiezen van een willekeurige zender blijft het beeld eerst wazig/in een lagere resolutie, dan trekt het bij en krijg ik het HD beeld.

Volgens mij is dat vrij normaal, want dat heb ik ook (Windows 10). Ook via tv.kpn.com op de laptop. Via de smartphone niet, dan is het gelijk de ingestelde scherpte.

Een tablet vind ik noch vlees noch vis dus die heb ik niet.

na kiezen van een willekeurige zender blijft het beeld eerst wazig/in een lagere resolutie, dan trekt het bij en krijg ik het HD beeld.

Volgens mij is dat vrij normaal, want dat heb ik ook (Windows 10). Ook via tv.kpn.com op de laptop. Via de smartphone niet, dan is het gelijk de ingestelde scherpte.

Een tablet vind ik noch vlees noch vis dus die heb ik niet.

Op mijn laptop heb ik direct gewoon goed beeld, op mijn gsm ook.

alléén op de iPad heb ik dit "probleem".


Met de, oude, Telfort app had ik dit verschijnsel niet, vandaar dat ik denk dat het dan wel eens een Apple Update issue zou kunnen zijn.

Reputatie 7

Volgens mij loopt er op iOS apparaten een proef met variabele bitrates.

Dit zou daar wel eens een gevolg van kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dit kan inderdaad op dit moment niet ingesteld worden op de iPad. We hebben doorgegeven dat klanten dit heel graag weer terug willen zien, maar voorlopig kan het niet.

Volgens mij loopt er op iOS apparaten een proef met variabele bitrates.

Dit zou daar wel eens een gevolg van kunnen zijn.

Dat lijkt mij idd de meest plausibele verklaring want heel soms reageert de iPad wel goed en komt dan direct met een goed beeld. Als men bitrates varieert dan krijg je dat idd te zien in de kwaliteit.