Vraag

KPN iTV in combinatie net Samsung Galaxy Tab S6 lite

  • 9 April 2021
  • 5 reacties
  • 128 keer bekeken

Beste,

Recent zijn we overgestapt van provider tot op heden zonder al te grote problemen. Het enige is dat het beeld, als ik televisie op mijn Samsung GalaxyTab S6 lite kijk, hapert terwijl we daar op onze Samsung televisie en mijn IPhone 7 absoluut geen probleem mee hebben. Mijn tab is slechts enkele maanden oud?  Met name met snelle beelden is dit razend irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor of ervaring mee?

Alvast bedankt

Cas

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@CasGo Welkom op het forum. 

Erg irritant natuurlijk dat je beeld hapert! Heb je dit met alles wat je kijkt op de tab of vooral met specifieke apps?

Ik heb het alleen met deze app. Als ik een YouTube filmpje kijk heb ik er geen last van. Met name als het beeld snel verandert, is het merkbaar (bijvoorbeeld met voetbal kijken).

Reputatie 7
Badge +15

@CasGo Problemen met apps zijn altijd lastig. Belangrijk is dat zowel de app als de tablet qua software up-to-date zijn. 

Mocht dit het geval zijn dan kan ik nog adviseren de app even te verwijderen en opnieuw te installeren. 

Als dit het probleem ook niet oplost, kun je het dan laten weten? Dan geef ik dit door aan onze ontwikkelaars. Dit zal dan waarschijnlijk niet direct tot een oplossing op korte termijn leiden. maar wellicht wel op de lange termijn.

Reputatie 7

Ik heb het gevoel dat de iTV app in tegenstelling tot Netflix, YouTube en andere streaming apps absoluut geen buffer opbouwt en daardoor veel gevoeliger is voor verstoringen in de verbinding.

YouTube en Netflix lopen rustig nog een flink aantal seconden door als de wifi verbinding verbroken wordt en als de wifi verbinding weer hersteld is voordat de buffer leeg is dan merk je als gebruiker dus helemaal niets van die verbroken wifi verbinding. De iTV app stopt er daarentegen direct mee omdat er geen buffer lijkt te zijn en dat is mijns inziens een architectonische misser.

Om terug te komen op jullie opmerkingen:

1) Ik heb voor beide de laatste updates, zowel voor mijn tab als de app

2) Ik heb dit probleem alleen met mijn Galaxy tab, op mijn IPhone 7 als een verouderde 

Ipad werk deze prima.

3) Ik heb het gevoel dat hij wel enigszins buffert aangezien bij verbinden van de WiFi deze nog enige tijd doorloopt.

Soms heb ik het probleem niet en soms komt het weer boven. Met name bij snelle acties wordt het goed zichtbaar.

Tot op heden heb ik het nog niet weten op te lossen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp tot dusver.