Beantwoord

Met KPN Afstandsbediening de tv bedienen

  • 9 January 2020
  • 10 reacties
  • 1213 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een nieuwe afstandsbediening van KPN ontvangen (oude was helaas overleden). Ik kreeg een andere dan mijn oude, deze heeft de cijfers bovenin. Erg wennen trouwens :wink: ​​​. Maar het installeren ervan ging heel snel met de snelcode van Samsung.  (model: EU40MU6100WXXN) 

In de handleiding staat dat de afstandsbediening ook de tv kan bedienen, ik kan idd via de AV knop in het menu komen en met de pijltjes toetsen door het menu lopen. 

Maar zodra ik bv de Videoland app selecteer en in de app de film op pauze wil zetten of doorspoelen  dan lukt dat niet, de OK knop werkt er ook niet en moet ik alsnog de afstandsbediening van de tv zelf gebruiken.

Klopt dit of doe ik iets verkeerd? Moet ik andere knoppen gebruiken? Of is het gewoon niet mogelijk om daarvoor de KPN Afstandsbediening te gebruiken?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. 

Gr, Kaat

 

icon

Beste antwoord door Nadia 9 January 2020, 14:42

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Je kunt alleen het volume en het uitzetten van de tv ermee bedienen en als het goed is ook je input (source) 

Je kunt alleen het volume en het uitzetten van de tv ermee bedienen en als het goed is ook je input (source) 

Klopt als een bus. Voor gebruik van de apps in de TV en instellingen van de TV diens eigen ab gebruiken. Je hebt vast, net als ik, de Samsung One Remote denk ik. Die kan, mits ingesteld, ook de KPN-decoder bedienen, maar wel omslachtig(er) door o.a. het ontbreken van direct invoeren van de cijfers.

Reputatie 7

Hallo @Kaat78, welkom op het KPN forum. Goeie vraag.  Peter en Wibisa hebben eigenlijk het antwoord al gegeven. Met de afstandsbediening van KPN kun je voornamelijk de itv-ontvanger bedienen. Zo hebben we voor onze klanten ook Apps op de ontvanger geinstalleerd, en kun je Netflix openen (als je deze hebt ingesteld) via de ontvanger. Voor alle Smart TV instellingen van je Samsung tv, heb je de afstandsbediening van je toestel nodig!

Reputatie 1
Badge

Je kunt alleen het volume en het uitzetten van de tv ermee bedienen en als het goed is ook je input (source) 

Klopt als een bus. Voor gebruik van de apps in de TV en instellingen van de TV diens eigen ab gebruiken. Je hebt vast, net als ik, de Samsung One Remote denk ik. Die kan, mits ingesteld, ook de KPN-decoder bedienen, maar wel omslachtig(er) door o.a. het ontbreken van direct invoeren van de cijfers.

 

Hoi Peter, 

Bedankt voor je reactie!

Is dit (zie foto) ook een Samsung One Remote? (tja er is nagellakremover over de remote gevallen 🙈🙈🙈)

Ik ga uit pure nieuwsgierigheid eens kijken hoe dat werkt.. 😁

 

Gr, Kaat

 

 

Reputatie 1
Badge

Iedereen bedankt voor jullie reacties! 🥰

Het is me duidelijk, dat voor de "tv apps" ik mijn Samsung remote moet gebruiken.

In vergelijking met de vorige afstandsbediening van KPN, moet ik toegeven dat de nieuwe meer opties heeft en makkelijker te installeren is dan de vorige. Moet alleen nog erg wennen aan de andere layout, ben nog echt aan het zoeken naar de juiste knoppen. En ben tot de conclusie gekomen dat ik nu echt een bril moet aanschaffen, ik kan de knoppen wel heel slecht lezen 🙈🙈🙈

 

Gr, Kaat 

Reputatie 4
Badge +4

Ach zie het maar zo Kaat, als de ab genoeg gebruikt weet je straks uit routine alle knoppen blind te vinden ;) 

 

Ja, op de foto is een type van de Samsung One Remote. Dat is overigens de basisversie zie ik. Vind 'm niet lekker werken, dus ben blij dat ik een losse decoder heb (bij kpn dus 🙂 ) met een ab met normale cijfers o.a.

Kan met de Samsung One overigens de decoder volledig bedienen maar het is wel enorm omslachtig.

Reputatie 1
Badge

Ach zie het maar zo Kaat, als de ab genoeg gebruikt weet je straks uit routine alle knoppen blind te vinden ;) 

 

OH dat zal idd best gebeuren! Maar heb de afstandsbediening sinds gisteren en moest gisteravond gewoon de zaklamp 🔦 van m'n mobiel aan doen om de tv op een ander net te zetten 🤣🤣🤣

Heb net bij de Action maar ff een leesbrilletje 👓 gekocht, dus vandaag ben ik voorbereid 😎

Reputatie 1
Badge

Ja, op de foto is een type van de Samsung One Remote. Dat is overigens de basisversie zie ik. Vind 'm niet lekker werken, dus ben blij dat ik een losse decoder heb (bij kpn dus :) ) met een ab met normale cijfers o.a.

Kan met de Samsung One overigens de decoder volledig bedienen maar het is wel enorm omslachtig.

Nee ik vind de remote idd ook niet fijn werken, maar ga hem toch eens proberen in te stellen op de tv ontvanger. Altijd handig wanneer de afstandsbediening van KPN defect óf weer eens spoorloos is 🙈

Reputatie 7

Hah, @Kaat78. Leuk om te lezen dat je met de uitstekende hulp van de community meer te weten bent gekomen over het gebruik van de KPN én Samsung afstandsbediening :)  

Reageer