Beantwoord

migratie Telfort KPN drama

• 18 mei 2021
  • 8 reacties
  • 170 keer bekeken

Waarom lees ik hier niets over de recente problemen agv de software update van de Experiabox?

In de nacht van 10 op 11 mei is er geprobeerd een software update uit te voeren bij naar het schijnt de oude Telfort klanten. Sindsdien geen interactieve TV, geen vaste telefoon en nog zeer beperkt internet (email en YouTube werkt nog wel).

Al vele keren met KPN in contact geweest, na de standaard resets inmiddels een nieuwe modem maar het heeft niets geholpen.

Ik werd op 15 mei gebeld door een backoffice medewerker van KPN en een afspraak ingepland voor een bezoek van een monteur op 17 mei.

Niets van een monteur gezien of gehoord!

We zijn eens gaan rondvragen in de buurt en een plaatselijke Facebook groep, blijkt dat vele ex-Telfort klanten in de buurt exact het zelfde probleem hebben, en ook monteurs die niet komen opdagen!

We kregen notabene ook nog een e-mail van KPN dat ze de software niet konden installeren omdat onze modem waarschijnlijk uit stond, en we hebben nog tot 26 mei anders vervalt de verbinding.

We zijn inmiddels moedeloos…...

icon

Beste antwoord door Denise_ 18 mei 2021, 11:10

Ah, er is al een ticket aangemaakt lees ik. Dan is de juiste partij al aangestuurd. Het lijkt me dan goed om contact met onze Back Office af te wachten.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom op ons forum, @Tukkerland! Balen dat de technische migratie van Telfort naar KPN niet vlekkeloos verloopt bij jou. :pensive:  Ik begrijp dat er al één en ander is geprobeerd, zonder verbetering. Ik kijk daarom graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Dank voor je reactie Denise.

Er is een ticket aangemaakt voor mijn probleem. Er is me echter door een medewerker van KPN verteld dat iedere keer wanneer ik contact opneem met KPN en er een medewerker de ticket opent, de termijn waarbinnen KPN moet reageren (tussen 24 en 48 uur?) weer opnieuw begint te lopen.

Er is me geadviseerd af te wachten totdat er weer contact met me wordt opgenomen voor het maken van een nieuwe afspraak.

Dus als jij nu de ticket inkijkt schuift alles weer door?

Reputatie 7
Badge +11

Ah, er is al een ticket aangemaakt lees ik. Dan is de juiste partij al aangestuurd. Het lijkt me dan goed om contact met onze Back Office af te wachten.

Is er van 8 op 9 juni ook een migratie van Telfort naar KPN uitgevoerd ? Geen telefoon en internet meer. Is de Experia box V8 nog bruikbaar na migratie of te oud? Als ik deze toch nog kan gebruiken,  dan hoor ik dit graag.

Wo 9 juni is er een nieuw modem toegezegd maar daar is e.e.a mis gegaan. Nog niets ontvangen.

Is er van 8 op 9 juni ook een migratie van Telfort naar KPN uitgevoerd ? Geen telefoon en internet meer. Is de Experia box V8 nog bruikbaar na migratie of te oud? Als ik deze toch nog kan gebruiken,  dan hoor ik dit graag.

Wo 9 juni is er een nieuw modem toegezegd maar daar is e.e.a mis gegaan. Nog niets ontvangen. 

Nu blijkt dat dit een bekend probleem is bij KPN.
Nieuwe modem heeft bij ons en bij vele buren niets geholpen. Hier moest een nieuw glasvezelmodem geïnstalleerd worden, en de verbinding moest worden omgezet omdat Telfort gebruik maakt van VLAN34 en KPN niet (ik dacht VLAN6).

Bij ons moest echt een monteur komen. 
Het schijnt dat de omzetting in batches gebeurd, omdat anders niet genoeg capaciteit bij de technische afdeling aanwezig is om overal alles fysiek om te zetten.

Wij zaten 10 dagen zonder internet en tv……..

Sterkte!

Pfff dit meen je niet. Dat ze dit bij de klantenservice dan niet meteen zeggen. Dank voor je bericht!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mijdrecht! Ben je er inmiddels uitgekomen met de klantenservice? Als wij hier iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. Maak in dat geval even een nieuw topic aan. 

Dag Lisa,

na een week en veel telefoontjes toch een nieuw modem ontvangen. Bij ons ging het dus mis bij de bestelling van het modem. Als de order geplaatst is en gewoon niet uitgevoerd wordt omdat de gegevens er niet goed in staan, dan kan de klantenservice niets doen omdat de order eerst uit het systeem gehaald moet worden. En dat duurde wel 4 dagen. Gelukkig had ik op di een resolute Mark aan de lijn en die heeft een nieuwe bestelling kunnen plaatsen.

Als ik een tip aan de KPN mag geven: zorg dat de persoon van de klantenservice dagelijks even kijkt wat de status is van het probleem. Nu moet je iedere keer zelf bellen en iedere keer een ander persoon aan de lijn. Doorverbinden naar de persoon van de klantenservice die je eerder aan de lijn hebt gehad, is niet mogelijk en tevens omdat men elkaar niet kent. 

Het installeren van het nieuwe modem was erg eenvoudig. Alles werkt weer. Dus opgelost. 

Reageer