Beantwoord

MPEG DASH error bij streamen

  • 13 May 2019
  • 13 reacties
  • 352 keer bekeken

Hallo, ik ervaar dezelfde probleem met name op de BBC 1 en 2 zenders, sinds een 1 1/2 week. Loopt het onderzoek nog? of is hiervoor al een oplossing? Alvast dank


Met vriendelijke groet

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 May 2019, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Mordred . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat dit gebeurt. Het wijst vaak op dat de rechten om de stream af te spelen zijn verlopen. Dit wil wel gebeuren als je van netwerk wisselt. Dus 4G -> wifi of vice versa. Kan het zijn dat je apparaat telkens van verbinding wisselt? Welke browser en wat voor apparaat gebruik je? Gebeurt het op meerdere apparaten en kun je eens proberen om het via een andere browser af te spelen?
Als het probleem aanhoudt duiken we er uiteraard dieper in!
Hoi Erwin, Dank je wel voor je reactie. ik heb een Lenovo all in one desktop die over de wifi loopt. Ook heb ik de volgende browsers geprobeerd Firefox, Chrome en Edge. Ook op mijn mobiel Huawei krijg ik de boodschap dat er iets is misgegaan. Tot nu alleen bij de BBC uitzendingen, maar niet continue, soms lukt het om net een paar minuten iets te kijken, dan gaat het rondje draaien en krijg ik de boodschap over mpeg dash document could not be updated. alvast dank!
Dank voor de extra info! Als ik het goed lees maak je geen gebruik van de itv app? En kijk je via de browser(s). Komt het ook voor als je de app gebruikt?
Er zijn op het forum een aantal topics over deze foutmelding te vinden. Het lijkt er op dat de melding van tijdelijke aard is en bij sommige klanten lijkt het herinstalleren van de app de oplossing. Wat jij beschrijft klinkt hardnekkiger. Als het zo blijft, wil je dan je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik het doorzetten naar de technische dienst.
Hi Erwin, via de desktop gebruik ik de browsers, maar via mijn telefoon gebruik ik de itv app. Daar krijg ik de melding dat er iets is misgegaan. Ja ik heb de tv app al 2 x opnieuw geinstalleerd, maar het probleem bij BBC zenders 1 en 2 blijven hetzelfde. Dank je wel voor de support zover.
Duidelijk! Ik stel voor dat ik je gegevens doorstuur naar de technische dienst. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 🙂
Profiel heb ik aangevuld. Gisteravond vanaf 21.00 uur was het probleem niet meer aanwezig. Heb eindelijk naar great british menu kunnen kijken:), zojuist ook nog gekeken of het mpeg dash error nog steeds weg is. En ja ik kan je melden dat alles weer normaal werkt! Geen idee wat je hebt gedaan, maar ik ben er erg blij mee! veel dank!!!
Ik ben blij dat het werkt maar ik heb (nog) niks gedaan. Ik ga contact zoeken met de techneuten om te achterhalen waar dit nu precies van komt want op deze manier blijft het gissen. Dank voor je reply en ik ben blij dat je de uitzendingen nu kunt kijken.
Badge

Hallo, met zoeken naar het probleem van de MPEG-Dash streamer kwam ik op het forum terecht. Eigenlijk is mijn probleem tweeledig.
Ik bekijk kpn tv zowel via de app op de I-pad. Waarbij er dan heel vaak alleen geluid en in het geheel geen beeld is. Geen idee of dat met de dash streamer  te maken heeft. 
En via de laptop, met firefox als browser. Deze geeft nu op meerdere zenders het probleem met steeds opnieuw inladen, waarbij je het cirkeltje ziet draaien. En soms valt het programma er gewoon uit, en moet je opnieuw beginnen. Daarbij komt nu steeds vaker de foutmelding van de DASH player. Op de ipad heb ik de itv app al meerdere keren geherinstalleerd. Dat geeft geen verschil. 
Een oplossing heb ik nu echter nog niet gelezen. Ik ben heel benieuwd of er ondertussen wel een, al dan niet technisch, oplossing is. 

Hoi @Feo . Wat gebeurt er als je chrome als browser probeert? Heb je die mogelijkheid?

Badge

Goedemorgen @erwin. Chrome vind ik altijd erg traag vandaar dat ik firefox gebruik. Maar ik ga het proberen. Ik Kom er op terug. 

Ok, ik lees het graag.

Badge

Hoi Erwin, 

ik heb het nu een poosje met chrome geprobeerd. Alleen dus op de laptop. Het gaat wel beter, met chrome is er wel beeld. Wel blijft hij traag en ik zie regelmatig onderin kortdurende balkjes met info over het blijkbaar inladen van het programma of besturingscommando’s. Of hapert het programma. Het vreemde is dat dit vaak in de loop van de avond erger wordt. Het kan zijn dat het internet hier (spanje, via een satellietschotel en providerkastje) dan meer gebruikt wordt of dat de satelliet dan mogelijk een iets andere baan heeft. Dus de programma’s zijn heel verschillend te bekijken. Ene keer hapert het programma elke paar seconden, andere keer geen probleem. Soms lijkt het ook zender afhankelijk. Vind ik ook wel bijzonder.

Wat ik met chrome daarnaast heel lastig vind is dat de tv gids van kpn geen schuifbalken heeft om door de programma’s vroeger of later te scrollen. Pijltoetsen werken niet. Heb je daar ook een idee voor of is er een instelling die ik kan wijzigen?

Helaas, @Feo . Ik vrees dat de interface, is wat het is.  Je hebt 2 pijltjes om links en rechts door de verschillende zenders heen te zappen. Verder is er de ‘snel naar’ om direct een zender uit een lange lijst te plukken.

Zo te zien, zijn er gen keyboard shortcuts, helaas.Â