Beantwoord

Na overstap van ziggo naar Kpn nu al problemen

  • 9 November 2019
  • 29 reacties
  • 280 keer bekeken

Helaas 3 dagen na overstap van Ziggo naar KPN nu geen tv meer. Het tv kastje gaat helaas niet meer aan. Alles gecontroleerd stekkers maar helaas geen leven meer in het televisie kastje. Modus werkt wel dus gelukkig WiFi mogelijk. 
Helaas nu dus het eerste weekend met kpn  zonder tv.

De monteur pas maandag beschikbaar 😱

 

hopelijk niet de verkeerde beslissing qua overstap.

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Mike C 12 November 2019, 09:17

Bekijk origineel

29 reacties

Badge +19

Doet de ontvanger echt helemaal niets? Ook geen lampjes of iets dergelijks?

Reputatie 7
Badge +24

Er zit achterop het kastje een schakelaar. Heeft u die misschien geraakt?

Schakelaar aan en uit gehad en stekker ook eruit gehaald. 

Ook geprobeerd de modem aan en uit te zetten ook dit werkt helaas niet.

 

dank voor het meedenken !

 

gelukkig werkt Netflix via de ps4 

Ook geen lampje 

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger heb je?

Heb je toevallig nog ergens een stroomadapter liggen met hetzelfde voltage, gelijk of hoger amperage en dezelfde stekker?

Arris

Reputatie 7

Arris

Welke Arris, de 2952 of de 5202?

En hoe zit het met zo'n stroomadapter?

Reputatie 5
Badge +4

@Mike C U schrijft dat het kastje(Arris) “niet meer “ aan gaat, werkte hij dan eerst wel??

Gisteren nog wel 

Reputatie 5
Badge +4

@Mike C Is er een laptop in huis?? Zoja zit er een HDMI aansluiting op?? En kunt U de KPN ITV app installeren op de aanwezige laptop??  Of is de TV een smart TV met mogelijkheid van de KPN app.?
Dan kunt u misschien via die app naar zenders kijken op uw TV middels die bestaande KPN HDMI kabel op de laptop aan te sluiten. Succes….

Nu brand er helemaal niks heb ook geprobeerd in een ander stopcontact ligt echt aan het kastje. 

Modem werkt wel alleen de box van Arris lijkt kapot te zijn ??? Of de stekker ? Heel vreemd zeker omdat hij gisteren nog werkte. En hij is pas 3 dagen  in gebruik.

Reputatie 5
Badge +4

@Mike C Dus gister werkte alles naar behoren!? Uw ontvanger uitgeschakeld via de afstandsbediening of hebt u de ontvanger achterop uitgeschakeld. Bovenop zit een ronde knop die bij uitschakeling rood is, die is dus nu ook uit?? Is de voeding NU koud of is er nog enige warmte te voelen??
Ik zit ook te denken aan de voeding. Kunt u die controleren/testen met een meter(heeft niet iedereen in huis, weet ik!)?
U mag best iets meer info verstrekken, we willen u graag helpen maar met één of twee woorden is dat moeilijker.

Ja kan uiteraard gewoon tv kijken op I pad en Mac book als overbrugging tot maandag, dan komt de monteur. Baal alleen omdat je toch twijfels hebt gehad met een overstap van ziggo naar kpn. Maar misschien heb ik nu gewoon domme pech en ligt het gewoon aan de ontvanger die kapot is. 

Voeding van adapter is koud en gisteren via de ab uitgeschakeld. Apparatuur om en om van de stroom gehaald dit heeft niks opgeleverd. 

Reputatie 5
Badge +4

@Mike C Het heeft natuurlijk niet met de overstap te maken(alhoewel ik Ziggo niet vertrouw hierin:wink: ).
Dit is inderdaad gewoon domme pech.

Prettig weekend toch maar gewenst!! Laat het wel even weten of het ‘snel’ naar behoren is opgelost.

Ronde knop ook meerdere malen ingedrukt maar geen reactie.

Reputatie 5
Badge +4

@Mike C Zoals @wjb u schreef hebt u een andere voeding liggen van dezelfde waarden?? Misschien alleen maar om even te testen.

Is ook lastig op afstand mee te helpen. Ik wacht wel af tot maandag. Zal wel laten weten. Wat nu het probleem is geweest.

Bedankt voor het meedenken !!! 👍🏼

Nee helaas geen andere voeding aanwe

Zou idd een mooie test kunnen zijn maar van de andere kant hij werkte 3 dagen naar behoren.

Reputatie 7

Hey @Mike C, welkom op het KPN forum. Dit is niet echt een lekker begin, jammer! Fijn dat er hier meerdere communityleden bovenop zitten om je te helpen. Als ik het zo op afstand beschouw, lijkt het inderdaad aan de hardware te liggen. Balen! De monteur komt je maandag redden.Tot die tijd zijn er ook alternatieven.

Je hoeft niet het hele weekend afgesloten te zijn van tv-kijken. Je kunt online via de Interactieve TV app en Interactievetv.nl. gebruik maken van iTV. Gebruik je KPN ID om gemakkelijk in te loggen bij zowel de iTV app als Interactieve iTV website. Je kan ook inloggen met je abonnementsnummer

Mocht je hierover nog vragen hebben, laat het weten. We helpen graag. 

Ja klopt ben ingelogd op I pad en I phone maar dan kan ik niet streamen naar de tv toch ? Of wel via Apple TV ?

Je kunt alleen streamen via Chromecast. Recente* Sony’s en Philipsen hebben Chromecast ingebouwd.

Een redelijk* nieuwe Samsung tv heeft zelf de ITV-televisie-APP aan boord.

Bij de sterren * : v.a. bouwjaar 2017

Reageer