Vraag

Nieuwe 4k ontvangers willen niet opstarten

  • 1 May 2020
  • 87 reacties
  • 2799 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben sinds vandaag overgezet naar KPN hussel. Voor dezelfde prijs heb ik nu 4k TV.

Ik heb daarvoor 2 nieuwe 4k ontvangers ontvangen (VIP5202).

Voorheen had ik HD ontvangers (VIP2952 V2).

Ik heb beide HD ontvangers vervangen door de 4K ontvangers. Beide 4K ontvangers geven bij het opstarten een foutmelding dat ze geen software kunnen ophalen (error code 307).

Net met KPN klantenservice aan de lijn gezeten en zij komen er ook niet uit. Ik hoop dat iemand mij via dit forum wel kan helpen.

Dit is wat we al gedaan hebben:

  • HD ontvangers zijn 1:1 vervangen door 4K ontvangers (dezelfde aansluitingen, dezelfde kabels), rechtstreeks op FritzBox 7583 met KPN profiel 200/200 glasvezel.
  • Internet werkt probleemloos.
  • Oude HD ontvangers werken perfect, er is verder niets veranderd in mijn netwerk.
  • Beide 4K ontvangers zijn met hulp van KPN klantenservice teruggezet naar fabrieksinstellingen en oude software is verwijderd.
  • Probleem blijft zich voordoen: 4K ontvanger wil software ophalen en dit lukt niet met error code 307

Ik heb zelf het idee dat het niets technisch is maar iets administratiefs bij KPN, wellicht zijn de 4K ontvangers niet goed ge-provisioned?

Ik hoop dat iemand van KPN mij kan helpen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

87 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hier ook een Fritz!box 7590 met een VIP5202. Als DNS servers heb ik 1.1.1.1 (Cloudflare) en 8.8.8.8 (Google) ingesteld gaan. De updates komen tot nog toe prima binnen, ook de speciale pilot firmwares.

Badge +12

Hier ook een Fritz!box 7590 met een VIP5202. Als DNS servers heb ik 1.1.1.1 (Cloudflare) en 8.8.8.8 (Google) ingesteld gaan. De updates komen tot nog toe prima binnen, ook de speciale pilot firmwares.

Blijft een vreemde bug. Aan DNS ligt het dus blijkbaar ook niet. Ik krijg morgen een nieuwe VIP5202. Als die het ook niet doet zal het echt aan de verbinding of toch de 7590 liggen (i.c.m. de VIP5202). 

Badge +12

De VIP5202 heeft de hele dag aangestaan om de update binnen te halen. Telkens een foutmelding en een herstart. En warempel...het lijkt nu toch te gaan gebeuren! De software wordt nu opgehaald en geïnstalleerd. En het mooiste is: het is geen update. Hij heeft gewoon de ‘oude’ software geïnstalleerd. 

Reputatie 7
Badge +30

@Romul heb jij contact gehad met de collega's?

Reputatie 2

@Marcia_ Ja ik ben gebeld. Ik heb hem verteld hoe mijn netwerk eruit ziet en wat ik precies gedaan heb. Hij zou gaan proberen de situatie te reproduceren. Mocht dit niet lukken dan gaat hij weer contact met mij opnemen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben heel benieuwd!

Reputatie 5
Badge +4

@Eric van Uden: Lees je even mee? Het lijkt dus een combinatie van de 5202 en Fritz!box te zijn?  Vreemde is dat het namelijk bij een Experiabox wel goed gaat. 

Ik heb verschillende STB in gebruik op kantoor, tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik weet niet of ik ook de 5202 heb, daar moet ik even naar kijken als ik weer op kantoor ben. Ik werk wel met een van de eerste (wit ovaal) 4K STB boxen.

Reputatie 5
Badge +4

De VIP5202 heeft de hele dag aangestaan om de update binnen te halen. Telkens een foutmelding en een herstart. En warempel...het lijkt nu toch te gaan gebeuren! De software wordt nu opgehaald en geïnstalleerd. En het mooiste is: het is geen update. Hij heeft gewoon de ‘oude’ software geïnstalleerd. 

Kijk eens of toevallig de STB niet in Bridgemode staat ipv routed mode. Wij hebben bridge mode (op verzoek) eruit gehaald uit de SW. 

Reputatie 7

Kijk eens of toevallig de STB niet in Bridgemode staat ipv routed mode.

Een STB kan niet in bridge- of routermode gezet worden.

Reputatie 5
Badge +4

Kijk eens of toevallig de STB niet in Bridgemode staat ipv routed mode.

Een STB kan niet in bridge- of routermode gezet worden.

Dat klopt niet. Afhankelijk van de software in de Experiabox of de FRITZ!Box gaat de STB in Bridge dan wel routed mode. Er zijn dus wel twee modes aanwezig. Je kunt deze echter als gebruiker niet zelf selecteren, dat klopt idd. Maar er zijn/waren wel degelijk twee modes. Bij de FRITZ!Box zat de bridge voor IPTv op LAN4

Reputatie 7

Kijk eens of toevallig de STB niet in Bridgemode staat ipv routed mode.

Een STB kan niet in bridge- of routermode gezet worden.

Dat klopt niet. Afhankelijk van de software in de Experiabox of de FRITZ!Box gaat de STB in Bridge dan wel routed mode. Er zijn dus wel twee modes aanwezig. Je kunt deze echter als gebruiker niet zelf selecteren, dat klopt idd. Maar er zijn/waren wel degelijk twee modes. Bij de FRITZ!Box zat de bridge voor IPTv op LAN4

Er zijn inderdaad twee modes aanwezig maar je kan de STB zelf niet in bridge- of routermode zetten.

Badge +12

Kijk eens of toevallig de STB niet in Bridgemode staat ipv routed mode.

Een STB kan niet in bridge- of routermode gezet worden.

Dat klopt niet. Afhankelijk van de software in de Experiabox of de FRITZ!Box gaat de STB in Bridge dan wel routed mode. Er zijn dus wel twee modes aanwezig. Je kunt deze echter als gebruiker niet zelf selecteren, dat klopt idd. Maar er zijn/waren wel degelijk twee modes. Bij de FRITZ!Box zat de bridge voor IPTv op LAN4

Flauwe opmerking: Eigenlijk hoef ik dat als klant helemaal niet te weten. Dat is dan een probleem tussen AVM en KPN/XS4ALL. Ik neem beide af van dezelfde provider. 

PS Ik heb uiteindelijk toch een nieuwe VIP5202 gekregen en die heeft de software gewoon geïnstalleerd. 

Reputatie 4
Badge +4

Hier ook overstap op husseldepuppel met 4K tv en de bijhorende VIP5202 decoders. Aansluiten, updaten en werkt direct

Reputatie 2

@Edwin_Merks Heb jij inmiddels ook de laatste update gekregen? Één van mijn 2 VIP5202's wilde gisteren proberen te updaten en wederom gaat dit niet goed.

Ik heb eigenlijk weinig zin om iedere keer als er een update voor de VIP5202'2 komt ik mijn Fritzbox tijdelijk moet vervangen door de Experiabox. 

@Marcia_ Heb jij nog iets teruggehoord van je collega? Bij mij is het probleem dus nog steeds aanwezig.

Goedemorgen, zojuist heb ik ook 3 nieuwe 4K ontvangers (5202) ontvangen. Tot gisteren had ik 3x de 2952 op mijn FRITZBox 7590 aangesloten. Vanmorgen wou ik dus de nieuwe ontvangers aansluiten (rechtstreeks op de FRITZ!Box) en ook deze foutmelding.

 

Vervolgens op zolder gezocht naar de Experiabox V10a, deze aangesloten en daar de TV Ontvanger (4K) en toen kon de installatie/firmware wel voltooid worden. Vervolgens de Experiabox weer afgekoppeld en de FRITZ!Box aangesloten (TV ontvanger wel ff herstarten i.v.m. IP adres) en nu heb ik beeld! Dus probeer is helaas nog niet opgelost.

 

Alleen nu mijn zorg; ontvang ik op mijn 4K ontvangers nu wel de (toekomstige) updates aangezien de Experiabox er niet meer achter zit?

Reputatie 2

@Canizares Ik heb dezelfde procedure doorlopen als jij en bij mij geeft de nieuwe update weer hetzelfde probleem. Het antwoord op je vraag is dus waarschijnlijk dat je bij elke update de EB weer moet aansluiten zolang dit probleem niet is opgelost.

Badge +12

@Edwin_Merks Heb jij inmiddels ook de laatste update gekregen? Één van mijn 2 VIP5202's wilde gisteren proberen te updaten en wederom gaat dit niet goed.

Ik heb eigenlijk weinig zin om iedere keer als er een update voor de VIP5202'2 komt ik mijn Fritzbox tijdelijk moet vervangen door de Experiabox.

 

Nee, ik heb de laatste update (inclusief het nieuwe menu) nog niet binnen. Dit wordt de komende maanden automatisch uitgerold en kun je ook niet geforceerd binnen halen. Overigens ga ik dat ook niet proberen gezien de problemen. Maar één ding is duidelijk: het ligt aan de Fritz!box !

Ik zit bij XS4ALL dus heb sowieso niet de mogelijkheid om ‘even’ een Experiabox te koppelen zodat de update wel binnen komt. Lijkt me zaak dat AVM en KPN hier heel snel werk van gaan maken voordat de updates worden uitgerold!

Lezen jullie even mee @Paul_  en  @Eric van Uden? Met name XS4ALL zal er niet blij van worden als de updates alle VIP5202's  onbruikbaar gaan maken. Nagenoeg alle klanten van XS4ALL hebben een Fritz!Box dus kunnen de work-around met de EB niet uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb hem gemaild, @Romul. Ik heb jouw gegevens ook meteen doorgegeven, @Canizares. Wordt vervolgd!

Reputatie 6
Badge +8

De afgelopen 2 dagen hier zonder problemen de Pilot 2 & Pilot 3 binnen gekregen op mijn VIP5202 in combinatie met mijn Fritz!Box7590. 

Reputatie 2

@TFHFony @Canizares Zouden jullie kunnen kijken of jullie dezelfde FritzOS hebben? Het is toch vreemd dat het bij de ene Fritzbox wel werkt en bij de andere niet, zeker in jullie geval want jullie hebben ook nog eens allebei een 7590. 

Reputatie 6
Badge +8

Ik draai hier met Fritz!OS 07.13

Overigens is het hier geen enkel probleem om sap.stb.tvonline.nl vanuit mijn netwerk te bereiken. Ik heb hier zowel 1.1.1.1 als 8.8.8.8 (en de IPv6 versies) als DNS servers ingesteld in mijn Fritz!Box.

Reputatie 7

@Romul,

Hebben we het hier echt over sap.stb.tvonline.nl of wellicht over sap.stb.itvonline.nl?

Reputatie 6
Badge +8

@Romul,

Hebben we het hier echt over sap.stb.tvonline.nl of wellicht over sap.stb.itvonline.nl?

Ping voor wjb

Zie ook de vorige pagina van deze thread:

 

Lekker consequent ;-)

Badge +12

Ik lees zojuist op Twitter (@KPN webcare) dat er een storing is. Meerder mensen klagen in dat draadje ook over ontvangers die tijdens de update vastlopen.

Reputatie 2

@wjb @TFHFony Ik blijk nu ook sap.stb.tvonline.nl te kunnen pingen en deze gaat bij mij ook naar 91.195.240.126. Dit kon ik voorheen niet, echter het updaten van de STB's lukt nog steeds niet.

Overigens heb ik ook Fritz!OS 7.13.

Hoe kan dit?

Wat zijn de verschillen?