Vraag

Nieuwe apparatuur beloofd maar niet gekregen

  • 13 April 2021
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Apparatuur: V10 experiabox en Arcadyan tv box

Een paar maanden terug steeds problem met de KPN TV ontvanger. Wifi inmiddels al vervangen door een TPlink wifi netwerk gezien het problematisch bereik van het kPN modem.  Bovendien heeft het modem geregeld (ca 1x per 2 weken) een herstart nodig.

Na 3e keer (eerste keer met helpdesk ondersteuning) de hele riedel door van andere kabels proberen ,TV ontvanger reset en update komt ik er achter dat als ik aan het lan kabeltje wiebel het modem uitvalt. Conclusie: lan connector stuk.

Klanten service gebeld en gevraagd of ik geen nieuwe apparatuur kan kijken gezien ik het “oude” spul zo langzamerhand een beetje zat ben zo. Toen werd mij verteld da bij overstap naar een nieuw abonnement (op glas) ook nieuwe apparatuur zou krijgen. Ik heb hier over nagedacht en besloten het te doen, klantenservice  gebeld en nogmaals gevraagd of ik inderdaad nieuwe apparatuur zou krijgen en dat werd nogmaals bevestigd. Inmiddels ook met een monteur gebeld over de tv ontvanger (want die moest eigenlijk zo snel mogelijk vervangen worden) de monteur vond ook dat het modem ook aan vervanging toe was maar ik heb tegen hem gezocht alleen de tv ontvanger op te sturen anders zou ik straks 2 keer een nieuw modem krijgen wat natuurlijk zonde en niet nodig is. Er ging iets mis want ik kreeg geen afhaal bericht voor de tv ontvanger. Ca een maand later is het toch goed gekomen en heb ik een nieuwe tv ontvanger (hetzelfde model als voorheen) maar daarmee is dat probleem opgelost.

Na na maanden vertraging nu eindelijk glas, maar geen nieuwe apparatuur. De klantenservice geeft nu aan dat ik geen apparatuur krijg (tv box of modem). Op zich werkt alles nu weer maar dit was niet de afspraak en vind ik dus niet bepaald netjes van KPN.

Het lijkt er dat er maar wat belooft wordt bij de klantenservice en achteraf kan je daar niet meer op terugvallen want er staat niets op papier.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

De apparatuur die je nu hebt is gewoon goed. Je hebt een v10!! Er is geen beter modem bij kpndan  dit modem.  Natuurlijk kan er iets mis mee zijn maar die kans is heel klein. Wat is er  zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk? Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch? Zoja ondersteunt de switch igmp snooping ondersteunt anders gaat het niet werken.  Vertel zoveel mogelijk over je netwerk aub.

Hallo, bedankt voor je reactie, zoals ik al aangeef werk het systeem weer naar behoren (los van niet behoorlijke wifi dekking en snelheid/capaciteit en af en toe nodige herstart). Mijn voornaamste probleem is dat er mij iets beloofd wordt wat vervolgens niet nagekomen wordt. 

 

Badge +19

Maar dan gaat het toch ergens mis want mijn modem is nog nooit uit zichzelf herstart. Goed Wi-Fi in het hele huis gaat anno 2021 met alleen een modem niet meer lukken . Kijk het even aan en roep als er wat mis gaat. We helpen je graag.

Reputatie 7
Badge +24

Maar dan gaat het toch ergens mis want mijn modem is nog nooit uit zichzelf herstart.

Die van mij wel hoor, bij het installeren van nieuwe software.

Goed Wi-Fi in het hele huis gaat anno 2021 met alleen een modem. Kijk het even aan en roep als er wat mis gaat. We helpen je graag.

Deze zin heb je niet helemaal goed geschreven denk ik?

Badge +19

@Nick83 je hebt weer helemaal gelijk. De zin heb ik aangepast. 

De herstart is nodig omdat ik soms (spontaan) geen internet heb, een herstart lost het probleem weer op. Overigens zit mijn TV box direct (bedraad) op de experia box. De TP-link deco (20) zit ook op de experiabox en is DHCP server naar alle andere apparatuur (veel bedraad via switch)

 

 

Badge +19

Misschien kan je wat testen gaan doen zonder aangesloten randapparatuur.  Kijken wat er gebeurt om uit te sluiten dat het door iets in je netwerk wordt veroorzaakt. 

Reputatie 7
Badge +24

Net als Joep zou ik zeggen dat je eens wat zou moeten testen als internet hapert. Wat doet het er dan niet meer? Wat doen de lampjes? Op Experiabox, ook bij bij poorten? Kan je de webinterface http://192.168.2.254 ook niet meer bereiken? Zie je wat in de logs? Hapert WiFi, maar doet bekabeld het nog wel? Heeft u WiFi op de Experiabox uit staan, aangezien u een Deco set heeft?

Badankt voor alle reacties en hulp, ik zal inderdaad eens verder wat onderzoeken als het weer uitvalt. Maar nogmaals, ik heb dit topic niet zozeer gestart om de (relatief kleine ongemakken)  problemen op te lossen dan welaan te kaarten dan er dingen belooft worden bij de klantenservice die niet nagekomen worden.