Beantwoord

Nieuwe tv-ontvanger gekocht, foutcode 64

  • 17 November 2019
  • 6 reacties
  • 689 keer bekeken

Hallo ik heb een extra tv ontvanger gekocht en is de tweede hoe krijg ik hier signaal op .hij geeft foutcode 64 . En wat worden de extra kosten bij het abonnement van KPN.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Nick83 17 November 2019, 14:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tv ontvangers bij KPN zijn en blijven allemaal eigendom van KPN. Die kun je niet kopen.

Een extra tv ontvanger doet het pas als deze toegevoegd is aan uw tv abonnement. Dat kost 5 euro per maand voor elke extra ontvanger. En die ontvanger krijg je dan gratis in bruikleen.

Een ontvanger op marktplaats aanschaffen is volkomen nutteloos.

Dat ligt iets genuanceerder. Als het een ontvanger is die nog nooit gebruikt (en daarmee nog niet geregistreerd is, d.w.z. nog geen abo-nummer heeft) zou het wel moeten kunnen, tenzij de snelheid van je internetaansluiting niet hoog genoeg is voor meerdere ontvangers. Als je de nieuwe ontvanger aanzet is het dan wel mogelijk om het abo-nummer in te voeren en krijg je foutcode 64 dan direct daarna, dus betreft het inderdaad een nieuwe, nog niet eerder geregistreerde ontvanger?

Het kan ook zijn dat er al eerder één of meerdere ontvangers op jouw abonnement geregistreerd zijn, maar dat je (b.v. na een storing) een nieuwe ontvanger hebt ontvangen, de oude hebt teruggestuurd en dat KPN die oude nog niet van je abo losgekoppeld heeft. Of KPN in dat geval medewerking wil verlenen voor het ontkoppelen van een oude ontvanger ten gunste van een nieuwe - niet officieel verkregen - ontvanger valt te bezien.

Hoe dan ook, foutcode 64 duidt er meestal op dat voor jouw abo de limiet van het aantal geregistreerde ontvangers bereikt is. Als je via MijnKPN een extra ontvanger zou willen bestellen (à € 5/mnd) wordt daar rekening mee gehouden en kun je dus niet meer ontvangers bestellen dan je kunt aansluiten. Maar als je zelf een ontvanger via b.v. Marktplaats koopt (KPN verkoopt zoals door Nick83 opgemerkt standaard al lang geen ontvangers meer) wordt die controle natuurlijk niet uitgevoerd.

Ik zou proberen de koop weer ongedaan te maken, de verkoper had dat niet mogen doen, tenzij die een “aankoopbewijs” heeft van KPN dat hij/zij de ontvanger van KPN in eigendom heeft ontvangen. Dat laatste kan eigenlijk alleen als de verkoper haar/zijn abo heeft beëindigd maar verzuimd heeft de ontvangers terug te sturen en als "boete” een afkoopsom aan KPN heeft betaald. Je had bij de koop daarom beter om zo'n bewijs kunnen vragen, want nu zou je wellicht zelfs van heling beschuldig kunnen worden, ook al wordt daar - ook hier op 't forum - genuanceerd over gedacht.

 

Hallo Henk is het mogelijk om deze ontvanger die ik nu heb aan mijn abonnement toe te voegen, en dan 5€ meer te betalen.of krijg ik een nieuwe.

Wat heb je nu gekocht? Een oude Motorola? KPN biedt al 8 jaar geen ontvangers meer te koop aan. Daar zijn ze mee gestopt na de Motorola 1903 en 1963.

En als je bij KPN via je MijnKPN-account een extra ontvanger aanvraagt dan ga je daar € 5 per maand voor betalen. Je krijgt dan eentje toegestuurd door KPN. Voordeel is dat je er alle service op krijgt.

Hallo Henk is het mogelijk om deze ontvanger die ik nu heb aan mijn abonnement toe te voegen, en dan 5€ meer te betalen.of krijg ik een nieuwe.

Als je via MijnKPN of 0800-0402 een extra ontvanger aan je abo toevoegt krijg je van KPN een nieuwe ontvanger opgestuurd. 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Jwjan , je mede forum gebruikers hebben al antwoord gegeven op je vraag! Losse ontvangers verkopen wij niet, al onze apparatuur is huur en moet weer ingeleverd worden bij de opzegging van een abonnement. Mocht je ontvangers/modem van Marktplaats kopen is dit illegale apparatuur en kunnen we ook niet op je abonnement toevoegen. Ook al is het een nog nooit gebruikte ontvanger als je hij niet gekoppeld is aan je abonnement kan je dit niet gebruiken. Je kan een tweede ontvanger bestellen via mijn KPN of 0800-0402 dan krijg je sowieso een nieuwe die gekoppeld is aan je contract. 

Reageer