Beantwoord

NPO 2 extra

  • 20 March 2020
  • 10 reacties
  • 8269 keer bekeken

Het is verrekte jammer dat NPO 2 Extra uitsluitend is te bekijken als je het uitgebreide Pluspakket aanschaft. Ik heb geen enkele behoefte aan de meeste overige zenders in dat pakket. Is het niet mogelijk om een lichter, minder prijzig pakket samen te stellen waarin vooral cultuur- en natuurzenders zitten?

icon

Beste antwoord door PeterG 20 March 2020, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Die is gratis te krijgen via NPOstart.nl . NPO wil niet dat deze in basispakketten van providers zit. Zelf bieden ze 'm dus gratis aan (alle NPO zenders overigens).

Er zitten meer leuke zenders in pluspakket. Wat cultuur en natuur betreft.

Natuur
Animal planet
Nat. geo. Wild

Cultuur is een vrij breed begrip. Daar vallen m.i. de volgende zenders ook al onder.

ONS
De (pop)muziekzenders (192tv vind ik leuk, nu tijdelijk in basispakket ivm corona op 113)
Stingray Classica HD
RTL Lounge HD

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @EusA bedankt voor je feedback! Helaas is het inderdaad niet mogelijk zenders los te nemen. Zoals @PeterG noemt kun je hem wel online gratis kijken.

NPO app op je smart tv installeren....

Per 1 december komt NPO 2 Extra (88) tijdelijk beschikbaar in het basispakket. Dit zal dan zijn tot en met 31 maart 2021.

Dit ivm het feit dat de NPO door corona getroffen artiesten en voorstellingen nu op dat kanaal gaat vertonen. Voorstellingen die door corona nog helemaal niet beschikbaar zijn geweest in de theaters.

@EusA@DonP .
Zie ook Breedbeeldweetjes, TotaalTV en Mediamagazine.

Beste KPN, mooi dat tijdelijk op kanaal 88 NPO 2 Extra te zien zal zijn! Daar kijk ik graag naar. 

Een vraag is of het technisch mogelijk is om in de toekomst eén kanaal aan een groep geselecteerde abonnees te leveren? 

Wat is overigens de reden dat NPO 2 Extra niet in het basispakket zit? Een paar kinderprogramma’s, waar er een teveel van in het basispakket zit, kunnen wellicht wijken voor deze NPO dienst. Een dienst die gratis is (want via internet gratis te zien).

met dank voor uw aandacht en reactie, 

met vriendelijke groet,

René van Trigt.

Alles is technisch mogelijk, maar dit gaan ze zeker niet doen om de doodeenvoudige reden dat er geld verdient moet worden en doorgifte van zenders nu eenmaal geld kost, door de extra pakketten te behouden tegen een meerprijs word het basis pakket aantrekkelijk gehouden in prijs.

En NPO wil de extra niet in het basispakket, ze willen liever dat je via de NPO app kijkt.

Als je naar de concurrent kijkt betaal je al 5 euro meer voor het basis pakket, dus zou het bij KPN 1.99 extra kosten en heb je nog meer zenders ook.

Keuze die gemaakt worden pakken niet voor iedereen goed uit, de zenders die jij wilt hebben wil ik helemaal niet zien en zenders die ik graag wil hebben wil jij waarschijnlijk niet.

Mooiste zou zijn dat je elke zender los kunt kiezen, alleen is uit onderzoek gebleken dat het niet haalbaar is omdat doorgifte van zenders dan per afgenomen abonnee moet worden betaald wat nu over het geheel word uitgesmeerd, er zouden ook heel veel zenders gewoon verdwijnen omdat er te weinig mensen in geïnteresseerd zouden zijn en hun inkomsten te weinig zouden worden om te blijven bestaan, en zou je op den duur niet veel overhouden.

4 maanden NPO2 Extra gratis. Waarom word ik hierover niet geïnformeerd?

Krijg ik dan een restitutie voor een deel van mijn Pluspakket?

cultuur:   ARTE !!!

Reputatie 1

Die is gratis te krijgen via NPOstart.nl . NPO wil niet dat deze in basispakketten van providers zit.

 

Interessant, ik heb contact opgenomen met de NPO en zij zeggen dat het precies andersom is. Letterlijke reactie:
 

Niet alle extra kanalen zijn bij alle providers te ontvangen (in het goedkoopste zenderpakket).  De zenders NPO 1, 2 en 3 moeten, samen met de 6 radiozenders, verplicht aangeboden worden in het goedkoopste abonnement. De tv-providers mogen vervolgens zelf bepalen in welk pakket de extra zenders te zien zullen zijn. De keuze om het themakanaal in het basispakket te plaatsen is in dit geval een keuze van KPN. Wij hopen natuurlijk dat KPN gaat besluiten om deze zender vast in het basispakket op te nemen. 


Die laatste wens kan ik onderschrijven. Maar, van de NPO die zelf zou bepalen dat de zender niet in het basispakket mag, of die liever zou zien dat we een app gebruiken (zoals hierboven ook gesuggereerd wordt), is dus geen sprake.

Reputatie 7
Badge +8

NPO1 Extra en NPO 2 Extra zitten bij CanalDigitaal in het goedkoopste pakket. En eigenlijk hoort dat ook zo omdat die uit de algemene middelen worden gefinancierd. 
 

‘Cultuur’ is inderdaad een breed begrip. RTL Lounge zend voornamelijk herhalingen van herhalingen van oude soaps en comedy’s uit. Smaken verschillen maar of dit nu cultuur is? Dan denk ik eerder aan zenders als TV5, Arte, Mezzo, Stingray, SkyArts, ARD Alpha, ZDF Kultur, BBC4 ...