Beantwoord

Omgeruilde decoder werkt niet goed met Netflix

  • 1 December 2019
  • 11 reacties
  • 179 keer bekeken

Sinds een paar weken hebben wij de nieuwe (omgeruilde) decoder. Vanaf het eerste moment problemen met de Netflix app, zodra we via de decoder Netflix starten gaat de decoder herstarten. Achter elkaar door herstarten van 0 tot 95% en dan begint het opnieuw. Sinds vanavond ook spontaan herstarten bij het kijken van televisie, alles uitgevoerd, soft reset hard rest… 

Bijna zover dat de fysieke hard reset (klap met de hamer) gaat komen. Dit moet toch een bekend probleem zijn KPN, hoe kan dit opgelost worden? Desnoods onze oude decoder weer retour, die deed het tenminste wel. 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 10 December 2019, 11:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Wat vreemd dat Netflex dit soort problemen geeft. Welke decoder heb je en heb je em al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Is de decoder direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

Reputatie 7
Badge +15

@Robas60 Welkom op het forum. Wat irritant dat je problemen hebt met je nieuwe tv ontvanger, werken de overige televisie diensten wel naar wens? Ik wil uiteraard voorkomen dat de man met de hamer komt, dus zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken of er iets dat ik voor je kan doen. De vragen die @Joep1965 stelt ben ik overigens ook benieuwd naar. 

Wat vreemd dat Netflex dit soort problemen geeft. Welke decoder heb je en heb je em al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Is de decoder direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

 

Ha Joep, hij is bekabeld aangesloten op de Experiabox, het is model HMB2260 (Arcadyan) en ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Badge +19

Dat is bijzonder!! En de gewone zender doen het allemaal goed?? Welk snelheid haal je als he bekabeld meet? Welk modem heb je?

Reputatie 7
Badge +15

@Robas60 Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ook na het terugzetten na fabrieksinstellingen start de tv ontvanger dus willekeurig opnieuw op bij het gebruik van Netflix? En wat @Joep1965 vraagt is ook mijn vraag, werken de andere zenders allemaal goed? En vind je het goed als ik een analyse op de aansluitsituatie uitvoer, dan kan ik kijken of mij nog iets opvalt. 

Andere zenders werken normaal gesproken goed, behalve als ik de Netflix app activeer begint daarna het herstarten ook op de tv-zenders.

@Rutger_  graag die analyse uitvoeren. Maar ben ik de enige met deze, in mijn ogen door Netflix veroorzaakte, storingen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Robas60 Ik heb deze storing inderdaad nog niet eerder gehoord bij andere klanten. Als ik een analyse doe op de verbinding dan zie ik dat er een switch aangesloten is en op deze switch vrij veel apparaten. Klopt mijn analyse? Of zie ik dit verkeerd? Ook omdat er eerder aangegeven is dat de tv ontvanger direct op de Experiabox aangesloten is. 

Zoals Rutger hierboven aanhaalde heb ik boven een switch waar meerdere apparaten op zijn aangesloten, o.a. een HD televisie met een KPN Set-Top Box ZXV80001. Hier werkt de Netflix app prima op. De set top box met de nieuwe decoder geruild en die werkt benden prima, niets geen gedoe met metingen etc.. De nieuw geleverde decoder (productiedatum 2015-03/20!!) is dus niet goed.

Graag ontvang ik een nieuwe wel goed werkende decoder.

Reputatie 7
Badge +15

@Robas60 Bedankt voor deze informatie en ook voor het feit dat je zelf de tv ontvangers al gewisseld hebt. Ik ga in dit geval de nieuwe tv ontvanger omruilen voor een nieuwe. Je ontvangt een sms met informatie over de omruil en ik zal ook nog een privé bericht sturen met aanvullende gegevens voor de omruil. 

Nu werkt het zoals het hoort. Bedankt voor je inzet Rutger. 

Reputatie 7
Badge +15

@Robas60 Super om te horen! Heel graag gedaan natuurlijk. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden.