Vraag

ontvanger blijft hangen op 20%

  • 24 October 2020
  • 12 reacties
  • 2658 keer bekeken

al verschillende manieren geprobeerd om de ontvanger aan de praat te krijgen maar blijft hangen op 20%


12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @vroeger_was_alles_beter! Welkom hier op ons KPN Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. Hoe heb je de ontvangen verbonden met het modem? Bekabeld of via een draadloze verbindingsset(DVS)?
Heb je de ontvanger al eens een paar minuten van het stroom gehaald? 
Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost, zo niet, dan hoor ik het graag!:hugging:

de ontvanger is rechtstreeks verbonden met een kabel naar het modem

de ontvanger al meerdere keren uitgeschakeld en verschillende periodes gewacht voor het opnieuw opstarten

ik vermoed dan ook dat het modem is gebrickt door de software update  

met andere woorden muurvast zit!

heeft probleemloos gewerkt de afgelopen jaren bij telfort

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat zuur dat je de ontvanger helemaal niet meer aan de praat krijgt:disappointed_relieved:. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee!

ik heb mijn gegevens ingevuld!

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan de ontvanger niet uitlezen. Kun je de software eens handmatig verwijderen?
Dit kun je als volgt doen: 
Door kort op de stand-by knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de stand-by knop 3 seconden ingedrukt.

  • Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant)
  • Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger
  • Ga naar 'Software verwijderen'
  • Selecteer 'Software verwijderen' door 4-5 seconden de stand-by knop ingedrukt te houden
  • De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren

Ik ben benieuwd of je nu een foutcode in beeld te zien krijgt. Kun je die aan mij doorgeven?

dat werkt niet  meerdere keren geprobeerd

hij komt meteen weer terug bij dit scherm

Reputatie 7
Badge +17

@vroeger_was_alles_beter Bedankt voor het testen! Sorry dat dit niets heeft opgeleverd. Je krijgt een nieuwe tv-ontvanger van ons. Ik heb een omruilafspraak voor je gemaakt bij de Bruna bij jou in de buurt. Details over de levering en locatie kun je vinden in je mail. Morgen kun je de ontvanger omwisselen vanaf 14.30 uur. Je ontvangt een sms wanneer het pakketje door PostNL is afgegeven. 

Hopelijk kun je snel weer tv kijken:hugging:

geen verbetering met de nieuwe ontvanger

hij was opgelopen tot 25% download en daarna weer blijven staan

de hele nacht aan laten staan

vanochtend weer herstart blijft nu weer staan op de vertrouwde 20%

waar hebben jullie aan zitten rommelen

jarenlang geen problemen gehad met TELFORT maar KPN gaat aan de knoppen draaien en het is meteen hommeles :head_bandage:

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @vroeger_was_alles_beter! Dat had ik niet verwacht. In je profiel staat dat je een Fritxbox hebt aangesloten. Kun je de Experiabox eens aansluiten en de software via de experiabox inladen? @wjb Weet jij of de Fritzbox 3490 de software niet goed doorgeeft aan de ontvanger? Ik ben er niet in thuis, zoals je weet:see_no_evil:

Reputatie 7

Welke versie van FRITZ!OS staat op die FRITZ!Box 3490?

probleem opgelost!

overgestapt naar Caiway Glasvezel

veel succes verder :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +17

Awh, jammer om te horen @vroeger_was_alles_beter! Veel plezier bij Caiway:blush:

Reageer