Beantwoord

Op zoek naar netwerkfrequentie

  • 14 January 2019
  • 15 reacties
  • 18765 keer bekeken

HOE KOM IK AAN DE NETWERKFREQUENTIE

*afgesplitsten eigen topic voor je vraag aangemaakt
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 14 January 2019, 18:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

IK KRIJG GEEN ANTWOORD
Reputatie 7
Badge +9
Voor het installeren van TV van KPN heb je geen netwerkfrequentie nodig. Dat geldt alleen bij ontvangst van DVB-C bij onder andere Ziggo.

Piet.
Sla die zenderinstellingen over. En zet je tv op HDMI. Je kunt dan meteen weer de zenders zien via de settopbox van KPN.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @jbaert35 Bovenstaande tips zijn geheel correct. Ben je er inmiddels uitgekomen?

Om de opnamefunctie van de Philips tv te kunnen gebruiken moet je wel degelijk de installatie middels de netwekfrequentie doen .

Dus aub : wat is die netwerkfrequentie

Netwerkfrequenties worden alleen gebruikt als je je tv aansluit via de coax-kabel. Zo werkt kpn niet. Je moet de kpn ontvanger aansluiten op een HDMI (ARC) ingang van je tv en de tv vast instellen op die ingang.

Opnemen doe je via de ontvanger, niet via de tv. Daarvoor met je wel het Opnemen pakket hebben (€ 5/mnd, maar gratis vanaf 2 ontvangers).

Als je Philips tv gebruik maakt van Android TV kun je ook de (beta) KPN iTV app op de tv installeren. Let op dat die app een lagere beeldkwaliteit heeft dan de ontvanger en ook minder mogelijkheden (niet alle zenders, helemaal geen radiozenders en geen tt, om er een paar te noemen). Je tv moet dan wel op internet zijn aangesloten (Wi-Fi maar beter UTP-kabel).

geef is gewoon antwoord   zeg gewoon de frequentie codes en voor de rest geen *** verhaal 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Hoi @barry.vdbosch 

Bij kpn kan je geen frequentie en netwerk code gebruiken. Dat is voor Ziggo. 

Je sluit de decoder aan. Zet de tv op de juiste ingang, meestal hdmi 1.

En je kunt tv kijken. 👍

Reputatie 1

Okey, ik begrijp nu dat je geen kpn kan installeren op de philips tv? Ik heb eentje cadeau gekregen van kpn en ik ook loop tegen dezelfde problemen om tv te kijken. Ben uren bezig geweest samen met mijn zoontje van 13 om de kpn op deze tv te krijgen en zonder succes. Ik heb al de voorgaande reacties gelezen maar heb geen oplossing van het probleem kunnen lezen. Weet iemand het antwoord???

Reputatie 7
Badge +12

Hey @HymC, dat zou pas gek zijn! Zo’n bekend merk en dan geen tv via KPN kunnen kijken!

Gelukkig is het niet waar dus geen zorgen, zelfs oude beeldbuizen snappen kpn tv. Het beste advies wat ik je kan geven is om even naar DEZE website van KPN te gaan. Die geeft stap voor stap instructies.

Het lijkt erop dat je vast loopt op de bron van de tv. Naast de tv ontvanger van KPN heeft een tv zelf ook kanalen, deze moet goed staan zodat hij weet welk signaal je wilt zien, die van een PlayStation, laptop of misschien een kpn box. Dit kan je doen door de source knop in te drukken en te wisselen naar het HDMI kanaal waar je ook de kabel in hebt gestoken. Op mijn Philips afstandbedieningen zit hij rechts boven. Zie de foto.

 

Reputatie 1

Beste Ik_Combineer, ik heb dat al geprobeerd, de tv staat op de goeie en dat is HDMI2 en nog kan de kpn software niet gedownload worden. Hij komt tot 85% en daarna krijg ik een fotmelding 563

Reputatie 7
Badge +12

Oei! Dat heeft niks met de tv te maken maar met de tv ontvanger die geen goed signaal ontvangt. 
Hoe is de tv ontvanger aangesloten? Is deze rechtstreeks bekabeld op het modem? Zit er nog een draadloze verbindingsset (DVS1200) of switch tussen? 

Reputatie 1

Dankjewel Ik_Combineer, ik heb de modem voor ongeveer 30 sec uit de stekker gehaald en nu doet alles het goed. Ik heb nu alle zenders.

Nog even ter aanvulling / ten overvloede / voor wie er ook naar zoekt :

Dan kan deze vraag ook worden toegevoegd aan de VGV / FAQ  (?)

Reputatie 1

Opnieuw opstarten(de router)met de kpn afstandsbediening - kpn software uploaden. Als het niet lukt, dan de modem voor 30 sec.(mag ook iets meer) uit de stekker halen en router opnieuw opstarten.