Vraag

Opname niet te vinden op iPad, wel op tv

  • 28 March 2021
  • 16 reacties
  • 430 keer bekeken

Ik heb verschillende opnames gemaakt op rtl en deze kan ik wel op tv kijken maar zijn op iPad en telefoon niet zichtbaar. Op tv heb ik wel 101 opnames en op de iPad zie ik er maar bijv. 15

dus kan ik deze allemaal niet bekijken. Dit was eerst niet! En volgens de app is deze up-to-date 

kan iemand mij hierbij helpen 

 

gr kim


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Kvdb Hoi Kim, je hoort jouw opnames inderdaad ook te kunnen bekijken via bijvoorbeeld je iPad of telefoon. Dit lukt sinds kort niet meer, begrijp ik. 

Welk type iPad en welk merk en type telefoon gebruik je? Helpt het als je in de app uitlogt en opnieuw inlogt, zodat de app je gegevens opnieuw inlaadt? Zo niet, maakt het verschil als je de iTV app verwijdert en opnieuw op beide apparaten installeert?

Beste Alexandra,

 

ik heb het beide geprobeerd maar helaas. Ik heb de iPad 2020 en een iPhone 11

 

 

Reputatie 7

@Kvdb Hoi Kim, je hoort jouw opnames inderdaad ook te kunnen bekijken via bijvoorbeeld je iPad of telefoon.

@Alexandra, Daar houd ik je graag aan want als @Kvdb dat moet kunnen dan moet ik dat toch ook kunnen nietwaar? :thinking:

Toch kan ook ik al jaren zo'n 95% van onze opnames niet terugkijken via de iTV app omdat het opnames van HD-"Glas" zenders zijn. Anno 2021 is er nog steeds niets veranderd en dus blijf ik mijn strijd voortzetten om de opnames voor HD-"Glas" zenders beschikbaar te krijgen of beter nog dat eindelijk de beloofde HD-"Glas" op 1 functionaliteit gerealiseerd zal zijn.

Reputatie 7
Badge +19

@wjb Klopt, mijn antwoord was te kort door de bocht :sweat_smile: dankjewel voor het signaal en de aanvulling.

@Kvdb Wat wjb hierboven vertelt klopt helemaal. Je kunt jouw opnames ook op andere apparaten terukijken, het geldt alleen niet voor opnames die gemaakt zijn op de HD-Glas zenders. Als je opnames terug wilt kijken op andere apparaten zoals je iPad en iPhone, dan raad ik je aan om de opnames op de ‘normale’ zenders te maken. Dan is het geen probleem :)

@Alexandra ik heb gewoon opnames en niet met glas maar ik zie ze nog steeds niet helaas

 

gr. Kim

Reputatie 7

 Wat wjb hierboven vertelt klopt helemaal. Je kunt jouw opnames ook op andere apparaten terukijken, het geldt alleen niet voor opnames die gemaakt zijn op de HD-Glas zenders. Als je opnames terug wilt kijken op andere apparaten zoals je iPad en iPhone, dan raad ik je aan om de opnames op de ‘normale’ zenders te maken. Dan is het geen probleem :)

@Alexandra, Wanneer kunnen we eindelijk ook opnames van HD-"Glas" zenders terug gaan kijken op tablet en telefoon?

Staat dit überhaupt op het netvlies van het ontwikkelteam en zo nee waarom niet?

Ik wacht ondertussen al ruim meer dan twee jaar op een oplossing en ik snap oprecht niet waarom hier nog steeds niets aan gedaan is.

Reputatie 7
Badge +19

@Kvdb Dat is gek, want dan hoort het gewoon te werken, ook op de iPad. Op welke zenders heb je de opnames gemaakt? En als je inlogt op tv.kpn.com, zie je daar de opnames staan en kan je ze daar wel bekijken?

@wjb Ik begrijp je standpunt heel goed. Voor zover ik weet wordt dit niet binnenkort mogelijk. Ik heb er in ieder geval nog niets over gehoord. Als dat verandert, delen we het natuurlijk op het forum.

@Alexandra  nee helaas zie ik ze ook niet staan

Reputatie 7

@Alexandra  nee helaas zie ik ze ook niet staan

Voor welke zenders en kanaalnummers zijn de opnames die je niet ziet?

Opnames die je maakt van af de kanalen 661 t/m 670 (HDglas) zijn alleen beschikbaar via de tv ontvanger. In de lijst van de iPad staan ze gewoon niet.

Reputatie 7

Opnames die je maakt van af de kanalen 661 t/m 670 (HDglas) zijn alleen beschikbaar via de tv ontvanger.

Toch belachelijk dat opnames van de HD-"Glas" zenders niet beschikbaar zijn in app en site.

Reputatie 7
Badge +19

@Kvdb Dat is gek. Net als wjb ben ik benieuwd op welke zenders en kanaalnummers je de opnames hebt gemaakt, die je op de iPad niet ziet. Onderstaande uitleg van Peter sluit daar mooi bij aan.

Opnames die je maakt van af de kanalen 661 t/m 670 (HDglas) zijn alleen beschikbaar via de tv ontvanger. In de lijst van de iPad staan ze gewoon niet.

 

@Alexandra, het zijn voornamelijk opnames op bijvoorbeeld net 5 en rtl 8,

 

gewone zenders, niks met glas

 

gr. Kim

Reputatie 7
Badge +19

@Kvdb Dat is heel apart. Ik heb meer info van je nodig om de vinger op de zere plek te kunnen leggen.

  • Heb je opnames van de NPO zenders? Zo ja, werken die wel? Zo niet, kan je een opname inplannen en later testen of deze het wel doet op de iPad?
  • Ervaar je dit soms, of altijd? Speelt het op specifieke zenders en eventueel programma's, zo ja, welke? (inclusief zender, programma, datum en tijd)
  • Wat gebeurt er precies, krijg je ook een foutmelding te zien? Werken de betreffende opnames wel gewoon op de tv-ontvanger en via iTV online?
  • Heb je recente voorbeelden van opnames die het niet doen op de iPad, van de afgelopen week? Om welke zender, programma, datum en tijd gaat het?
  • Vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk voor me in?  Dan kan ik je gegevens erbij pakken als dat nodig is.

Alexandra, kun jij a.d.h.v. de beschikbare gegevens zien of TS glasvezel heeft?

Kvdb, staan de tv-ontvanger en je ipad-app wel onder hetzelfde itv-abonnementsnummer aangemeld?

Reputatie 7
Badge +19

Alexandra, kun jij a.d.h.v. de beschikbare gegevens zien of TS glasvezel heeft?

Kvdb, staan de tv-ontvanger en je ipad-app wel onder hetzelfde itv-abonnementsnummer aangemeld?

Dank voor deze aanvulling! Goed punt, het is belangrijk dat het abonnementsnummer hetzelfde is. Ik kan het helaas nog niet zien, omdat er geen gegevens in het forumprofiel staan :(