Opnameruimte voor series verhogen

  • 5 December 2020
  • 7 reacties
  • 115 keer bekeken

Een kleine update: Ik heb deze suggestie gedaan op het testforum van de TV ontwikkeling. Daar zitten de developers en een grote groep KPN medewerkers die de diensten testen. Daar heb ik gevraagd om terugkoppeling. De reacties waren uitsluitend positief, dus heb ik het vrij snel daarna als verbetervoorstel ingediend.

Nou worden er elke dag veel verbetervoorstellen ingediend, ik hoop dat deze er uit springt. Het vervolg gaat iets langer duren, als ik een terugkoppeling krijg laat ik het weten 🙂

 

Beste Joran,

 

Toevallig loop ik nu tegen hetzelfde probleem aan, waarop ik ging zoeken naar een mogelijkheid om mijn opslag ruimte te vergroten. Zo kwam ik op dit forum terecht, maar ik zie dat de vraag en reacties inmiddels al 3 jaar oud zijn. Is er al nieuws?

 

@BerendDeMeyer_ , @wjb , @PeterG , @Giant2000 , @Chrizziey Bij één van jullie toevallig al iets bekend?

Mocht @Joran inmiddels al niet meer werkzaam zijn bij KPN, je weet het nooit. 🤷🏼‍♀️

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Claudia the Customer 
Inderdaad is Joran niet meer bij de KPN op het forum aanwezig.
En het heeft weinig zin om hier nog eens om te vragen, als ze het zouden willen doen dan was het er al geweest, maar om eerlijk te wezen, ik zie het nut er niet van in.
En er zullen ook nog wel kosten aan verbonden zijn om dat te mogen uitvoeren i.v.m. rechten.
Ziggo heeft overigens wel 400 uur opnamemogelijkheid.

Bedankt voor je reactie @huistijger.

Ik denk dat het heus niet gek is als zo'n project alsnog 3 jaar later uitgewerkt wordt, aangezien het eerder niet bovenaan het prioriteitenlijstje stond. Plus, ik kan niet inschatten hoelang er aan een dusdanig project gewerkt wordt, met testfases etc erbij. Wellicht is het al wel opgepakt, maar zijn ze het nog aan het (door)ontwikkelen.

Het nut ervan is al eerder besproken, namelijk voor gezinnen met meerdere interesses en dus meerdere opnames. Maar ook als je alleen of met z'n 2en bent en tijdelijk weinig tijd hebt om tv te kijken, gaat met een aantal programma's die 200 uren er vrij rap doorheen.

Ziggo zal ook niet zonder reden voor een opslagcapaciteit van 400 uren gekozen hebben, hier zal ongetwijfeld meer vraag naar zijn.

Helaas ben ik eerder juist overgestapt van Ziggo naar KPN en ik ben niet van plan weer terug over te stappen. ;)

Ik hoop er stiekem gewoon nog op dat dit project alsnog door KPN opgepakt zal worden.

Reputatie 7

Het verhogen van de opnamecapaciteit van 200 uur naar 400 uur stelt technisch gezien ook helemaal niets voor. Een opname van een abonnee is feitelijk niets anders dan een heel klein recordje met een verwijzing naar de masteropname voor een specifiek kanaal en tijdslot.

Er zouden dus twee keer zoveel van die recordjes vastgelegd gaan worden maar dat vergt nauwelijks extra opslagcapaciteit.

Als de techniek dan geen beperkende factor is, zou commercie dat dan zijn? Zou KPN echt denken geld te kunnen verdienen aan een optie "200 uur extra opnamecapaciteit" voor zeg €2,- per maand. Ik kan het me niet voorstellen dat ze zo dom zijn wetende dat de concurrentie het ook zonder meerprijs levert.

En voor de investering hoeven ze het ook niet te laten, die zal mijns inziens marginaal zijn.

De vraag die overblijft is: Heeft KPN de wil om deze service aan haar abonnees te bieden.

Helemaal voor: 200 → 400 uur :relaxed: .

Reputatie 7
Badge +16

Wat mij betreft prima idee!

Just do it @Kpn :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Hallo allemaal! Wat goed dat je dit punt weer onder de aandacht brengt, @Claudia the Customer. Ik ga dit voorleggen bij onze ontwikkelaars en zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het weten! :fingers_crossed_tone4: