Beantwoord

opnames kwijt

  • 20 January 2020
  • 22 reacties
  • 2268 keer bekeken

Sinds vorige week zijn ineens alle opnames van een jaar weg. 
heb geen instellingen gewijzigd of andere aanpassingen gedaan. Vrijdag was alles er nog en zaterdag niet meer. 
na meer dan 2 uur in chats met meerdere KPN mederwerkers alle systemen herstart en geen stap verder. 
case wordt doorgestuurd naar andere afdeling.  Alsof ik de enige ben waar dit ooit is voorgekomen. 
heeft er iemand ooit opnames weer teruggezet gekregen? 
of reactie van KPN? Want vooral de stilte na de melding is zeer storend..

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 January 2020, 12:12

Bekijk origineel

22 reacties

Badge +19

Welke type ontvanger is het en wil je proberen de ontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Hier kan je lezen hoe dat moet https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm. Vaak is het probleem dan opgelost.  Of heb je iets veranderd aan je abonnement?

Heb geen wijzigingen aan abonnement of instellingen gedaan. Tijdens chats met medewerkers zijn alle instellingen doorlopen, updates gedaan, modem en itv ontvanger los van elkaar terug gezet naar fabrieksinstellingen. Alles zonder resultaat.  Lijst met geplande opnames bestaat nog wel en werkt ook.

Badge +19

Dat is wel heel vreemd. En zijn ze nog wel zichtbaar in de itvapp op je telefoon bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +10

Wanneer opnames een jaar oud zijn worden ze verwijderd.
Opnames worden een jaar bewaard.

Is dat het geval? En zo ja, is dat niet verteld vanuit KPN?

Je kunt via de iTV controleren welke opnames worden verwijderd.


Menu-Mijn opnames-Bijna verlopen

 

Hoi, 

na een jaar dat weet ik, dit waren opnames binnen een jaar. Oudste opnamedatum was van begin februari 2019 tot vorige week 9 januari. Dus die hadden er gewoon moeten zijn. 

ook in itvapp zijn ze weg.

 

Reputatie 7
Badge +30

Oei, dat is vervelend, Chris. Als ze ook na een reset niet terugkwamen, en ook in de app niet te vinden zijn, vermoed ik dat ze helaas permanent weg zijn. Dit kijk ik graag voor je na. Vul daarvoor je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt.

Erik, 

gegevens ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Chris. Ik heb gekeken en er zijn geen wijzigingen geweest in je pakket. Ik zie ook geen andere dingen die dit kunnen verklaren.  Als je opnames nu dan ook nog steeds weg zijn, dan vermoed ik een of andere storing in de netwerkopslag waarbij de koppeling tussen jouw account en de op dat moment aanwezige opnames verbroken is geraakt. Dit kunnen we helaas ook niet herstellen.

Je meest recente opnames staan wel weer in de lijst? Dat is niet helemaal duidelijk.

Inmiddels weken verder. 
vanuit KPN geen verdere reactie, behalve Erik die zn best gedaan heeft. 
geen excuus, geen melding per mail. Totale stilte.  
Zeer slechte service van een bedrijf waar je al meer dan 27 jaar klant bent.
 

Reputatie 7
Badge +17

@Chris17 Ik zie inderdaad dat er geen verdere terugkoppeling is geweest. Ik heb een mail gestuurd naar de directe achterliggende afdeling met de vraag of zij kunnen achterhalen waar de crux zit. 
Hopelijk krijgen we wat meer duidelijkheid over het probleem of wat er mis is gegaan, zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden. 
Je hoort van met zodra ik terugkoppeling heb gekregen. :grin:

Ik heb op dit moment precies hetzelfde. Al mijn opnames zijn verdwenen op 1 opname van gisteravond na. Tevens staan er bij de geplande opnames programma's die ik totaal niet heb ingesteld en zelfs nog nooit heb gekeken. 

Gisteravond was alles er nog en nu is alles weg. Ik heb het kastje aan de achterkant al uitgezet en opnieuw opgestart maar dit heeft niet gewerkt. Ook in de app zijn de opnames verdwenen. 

Is er iemand die hier en oplossing voor heeft? Ik hoop zo dat ik mijn opnames terug krijg. 

@Leo_nie . Heb je onlangs een omruil van een kastje gehad? Hoe was de oude eraan toe? Was dat een Motorola of anders?

Ik hoor ook soortgelijke berichten van itv gebruikers, details weet ik niet.

Heb je misschien het afgelopen jaar je STB (ontvanger in KPN jargon) omgeruild. 

In een eerder bericht kwam het volgende naar voren. 

Kpn had een gebruikte STB naar een klant gestuurd zonder de ID informatie eerst te hebben gereset. 

Deze klant ontdekte dit snel en had niets verwijderd onder het oude nummer. Was dat wel gebeurt dan was bij de oorspronkelijke gebruiker dus alles weg geweest.  

Misschien reset KPN wel nooit de STB’s en heeft een andere klant het voor jou allemaal gewist.

Ik heb idd een tijdje geleden een nieuwe ontvanger gekregen. Maar dit heeft al die tijd gewoon gewerkt. 

Ik ga vanavond even kpn bellen. Hopelijk kan het nog opgelost worden. 

 

Ik heb idd een tijdje geleden een nieuwe ontvanger gekregen. Maar dit heeft al die tijd gewoon gewerkt. 

Ik ga vanavond even kpn bellen. Hopelijk kan het nog opgelost worden. 

 

Ja KPN zal hem niet meteen hebben doorgestuurd. 

:disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +17

Helaas nog geen terugkoppeling mogen ontvangen van de betreffende afdeling. @Leo_nie Bestaat het probleem nogsteeds voor jou? Ben je ondertussen iets wijzer geworden door mijn collega aan de telefoon? Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen. Als het inderdaad gaat om STB's die niet gereset zijn zoals CorL aangeeft. Hier zijn we mee bezig. Begin deze week zouden de STB's zijn/worden losgekoppeld van de ‘oude’ accounts.

@Lisa Ik ben vanaf 17.30 uur aan het bellen geweest maar het probleem is niet opgelost. Er is 3x nieuwe software erop gezet en de modem is gereset maar ik ben nog steeds mijn opnames kwijt. Bestaat er nog een mogelijkheid dat ik ze nog terug krijg of is de kans groot dat ik ze definitief kwijt ben?

Reputatie 7
Badge +17

@Chris17  Ik heb terugkoppeling mogen ontvangen van de betreffende afdeling. Op jou account staan gewoon nog opnames. Heb je deze ondertussen ook weer terug of is alles nog weg? 
Als ze nog weg zijn mag je volgende stappen even uitvoeren: 

1. De tv-ontvanger met de stekker/schakelaar aan de achterzijde opnieuw opstarten.

2. Direct bij "0P" op de display van de tv-ontvanger op de standby-knop bovenop/voorop de tv-ontvanger drukken.

3. Daarna ‘software-verwijderen’ selecteren met behulp van de standby-knop bovenop/voorop tv-ontvanger.

4. De tv-ontvanger gaat vervolgens opnieuw software ophalen.

én

Graag volgende procedure uitvoeren:

1. De tv-ontvanger opstarten, bij "0P" op de display op standby-knop bovenop/voorop de tv-ontvanger drukken.

2. Daarna ‘terug naar fabrieksinstellingen’ selecteren met behulp van de standby-knop bovenop tv-ontvanger.

3. De tv-ontvanger gaat vervolgens opnieuw opstarten.

Laat het maar weten als dit de oplossing heeft geboden. 

 

@Leo_nie Zou jij je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje kunnen geven als dit is gebeurd? Dan vraag ik ook even voor jou na of er nog opnames op het account terug te vinden zijn. 

 

Beste Lisa, 

alle stappen die je noemt heb ik in januari al uitgevoerd met 2 van je andere collega’s. 
zover zelfs dat de hele software in een vastlopende loop kwam en ook modem etc gereset moest worden
de opnames dier er nu staan zijn van na 10 jan 2020, alles wat weg was, is van het gehele jaar ervoor.

Is dus geen oplossing!

heb me er inmiddels ook bij neergelegd dat alles gewoon weg is en dat ik halve series en veel programma’s gewoon niet meer kan terugkijken. 
 

Dus dat die oplossing er niet gaat komen….…

een gemeend excuus of tegemoetkoming vanuit KPN was wel zo netjes geweest. 

 



 
 

Reputatie 7
Badge +17

@Chris17 Ahh oke, dat verklaard dan de opnames die gevonden zijn. Ik heb het nog even teruggekoppeld, omdat het wel handig is te weten waar de verstoring vandaan komt. Ik hoop dat mijn collega's dit aan ons kunnen terugkoppelen.

Bedankt voor je geduld tot nu toe!:smile:

Reageer