Beantwoord

Opnames verdwenen?

  • 29 January 2019
  • 20 reacties
  • 289 keer bekeken

Reputatie 2
Mijn box geeft aan dat er 0 opnames zijn terwijl er meerdere opnames opstaan. 89% nog vrij. Als ik de stroom eraf haal en weer opnieuw opstart werkt alles weer normaal en zie ik mijn opnames weer. Dit gaat een paar dagen goed en dan staan de opnames weer op 0. Het vreemde is dat als ik op mijn 2e box in de slaapkamer kijk de opnames wel zichtbaar zijn. Is hier wat aan te doen zodat ik niet telkens hoef op te starten.
icon

Beste antwoord door Susan_ 29 January 2019, 21:59

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Wim, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp uit je reactie dat je op het ene moment wél de opnames kan zien, en op het andere moment weer niet.. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Op het moment dat je de stroom eraf haalt, wordt het weer goed gezet. Heb je de afgelopen tijd de ontvanger al voorzien van nieuwe software middels een reset? Dat lijkt me namelijk nog een optie, voordat we verder gaan kijken.

Zou je dat in ieder geval willen uitvoeren met de ontvanger die deze problemen geeft? En mocht dat niet werken, dan kijken we even verder hoe het kan. Wil je in dat geval ook even jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kan ik een volgende keer direct je gegevens erbij pakken.
Reputatie 5
Badge +4
Je kan beter vragen of de topicstarter opneemt via HDGlas. Er is allang bekend dat er een probleem is. Bevestigd door uw collega https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-verdwijnen-iedere-keer-459547/index2.html#post690674

Hoi HDFreak en Charlie.lier, We werken aan een structurele oplossing voor synchronisatie problemen m.b.t. opnames. We verwachten Q1/Q2 2019/ Het advies is tot die tijd geen HD-glas, maar HD opnames te maken.
Reputatie 7
Badge +21
@HDFreak, dat is een optie. Daar had ik op ingezet op het moment dat ik zeker wist dat het om HD Glas gaat. Ik heb een enkele indicatie om hier vanuit te gaan, vandaar dat ik het eerst algemeen heb gehouden!

@Wim171, ik hoor graag of bovenstaande een oplossing voor jou is geweest. Zou je dit willen laten weten?
Reputatie 2
Wim Keirsgieter
Rotterdamhaven **
Purmerend.
Klantnummer: ???
Ik heb een HD glasvezel verbinding.

Beste Susan. Vandaag een update gedaan van de software. Dus ik moet nog even afwachten of het goed blijft gaan. Tot nu toe alles bereikbaar, laat het weten als het goed of nog slecht is.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
Dankjewel voor de gegevens! Ik heb meteen even gekeken, en je bent wel aangesloten op glasvezel dus het kan bovenstaand probleem zijn met glas. Maar ik hoop eigenlijk dat het op deze manier opgelost is! Komen de problemen weer, dan weet je mij te vinden 😉
Reputatie 2
Beste Susan, helaas na 8 dagen goed te hebben gewerkt vanmorgen weer de box met de melding 0 opnames en op mijn 2e box waren wel alle opnames zichtbaar. Dus weer ff de stroom van mijn box en na opstarten weer opnames zichtbaar. Blijf het vervelend vinden om eerst een herstart te moeten maken. Graag advies voor een definitieve oplossing.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Wim, ah helaas 😞 Kan je aangeven op welke manier je de opnames maakt? Zoals HDFreak hierboven aangaf, is er een probleem bekend met HD-glas:
We werken aan een structurele oplossing voor synchronisatie problemen m.b.t. opnames. We verwachten Q1/Q2 2019. Het advies is tot die tijd geen HD-glas, maar HD opnames te maken.


Dus het is van belang op welke manier je de opnames inplant. Kan je dit nog even controleren? Mocht je het al alleen via HD inplannen, en niet via HD-glas, dan hoor ik graag om welke ontvanger het gaat in jouw geval (het serienummer ontvang ik graag, kan je noteren bij persoonlijke opmerkingen in je Forum profiel).
Reputatie 2
Dit zijn de gegevens van mijn box in de huiskamer
mijn data kabel is wel doorgelust via een wifi versterker. Aansluiting is gemaakt door kpn monteur. Ik weet niet of dit van invloed is.

ik maak mijn opnames via tv gids normaal op kanaal 1, 2, 3, enz.. dus niet via het glas hd kanaal.

Reputatie 7
Badge +21
@Wim171, bedankt voor de gegevens! Het wordt wel op de juiste manier gedaan zie ik, dus dat kan het probleem niet zijn. Wat ik nu wil doen, is de tv-ontvanger omruilen om te kijken of daar nog een oplossing tussen zit! Alleen heb ik hier nog wel een akkoord van je nodig. Wil je dit proberen, en het in gang zetten? Dan hoor ik het graag!
Reputatie 2
Ja ik wil dit graag doen je mag van mij dit in gang zetten.
Met vriendelijke groet.
Wim Keirsgieter.
Reputatie 2
Beste Susan,
vanavond rond kwart over 7 ging de box plotseling vanzelf uit toen wij tv zaten te kijken en de box ging uit zich zelf software laden. Na enige tijd was alles weer opgestart en nog geen 3 minuten later weer alles uit en weer nieuwe software laden. Na z’n 10 minuten weer beeld en alles werk weer. Ik dacht dat kpn dit veroorzaakte vanwege mijn klacht maar dat weet ik niet zeker. Op dit moment weer normaal beeld.
Groet, wim.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Wim,

Wat een vreemde gewaarwording dat opeens de televisie op zwart gaat! Een update uit zichzelf gaat echt alleen op het moment dat het nodig is dat de nieuwe software erop moet komen te staan.. Dit heeft zeker niet met jouw klacht te maken, heel misschien met de acties achter de schermen die gebeuren om jouw probleem op te lossen.

Enfin, je had snel weer beeld gelukkig! Ik heb de ruiling inmiddels aangevraagd, je kan hem dinsdag 19 februari na 14.30 omruilen bij de Karwei aan de Neckerstraat 14. Stop de oude ontvanger in een doos, met stroomadapter, en schrijf op die doos het ordernummer (3339979) en retouradres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn).

Vergeet niet je identiteitsbewijs, die heb je namelijk nodig om de nieuwe ontvanger in ontvangst te nemen!

Hopelijk is dit eindelijk de oplossing voor jouw probleem en kan je snel weer op beide ontvangers opnames bekijken 😉
@Susan_ ,
Ik heb precies hetzelfde als Wim171,op de ene box zijn mijn opnamen verdwenen en op de andere staan ze er nog op.ik denk dat het euvel bij KPN ligt.
Reputatie 7
Badge +21
@nico-557, duidelijk! Dankjewel voor je bericht. Ik heb jouw gegevens er ook even bij gepakt, en zie dat er inmiddels een monteur is ingepland voor aankomende maandag. Ik heb er alle vertrouwen in dat de monteur jouw probleem kan oplossen in huis. Of dit nu met een nieuwe ontvanger is of door iets anders, het gaat vast goed komen! Als ik nu dingen ga testen en ga proberen, dan ga ik in het vaarwater van de monteur zitten en dat doe ik liever niet. Dus ik ben heel benieuwd wat er maandag gaat gebeuren en hoop dat het snel opgelost is! Zou je dit willen terugkoppelen maandag, hoe het gegaan is? 🙂
@Susan_ ,
Hallo Susan,er is op woensdag 13-02-2019 een monteur bij mij geweest voor de volgende kla
achten, beeld blijft soms hangen,opnamen verdwenen,storing met terug kijken,de monteur zou mijn lijn laten monitoren, aanstaande maandag krijg ik per telefoon de uitslag. Het klopt dat er staat dat er maandag een monteur tussen 12.00 en 14.00 uur langs zou komen ,maar daar moest ik niks mee doen,er komt dus geen monteur.
Reputatie 7
Badge +21
@nico-557, duidelijk dankjewel! Zullen we dan afspreken dat ik ernaar ga kijken, op het moment dat er morgen geen oplossing gevonden is nadat hierover telefonisch contact is geweest? Ik ga er vanuit dat mijn collega's wel een oplossing vinden, maar mocht dat niet zo zijn kan ik er nog even naar kijken. Anders ga ik nu metingen doen, die de monitoring van de lijn beïnvloeden. Dat is niet de bedoeling!
@Susan_ ,dat is prima als je collega's geen oplossing gevonden hebben dat u er verder na kijkt..
@Susan_ ,Mijn lijn monitoren heeft niets noemenswaardig opgeleverd,wat betreft het terug kijken en opnamen uit de mijn opgenomen programma's die er niet meer instaan,komt omdat dit via een ander netwerk loopt hetzelfde met de buffering van Netflix,ze zijn bezig om dit op het netwerk van KPN te zetten maar kan een half jaar duren en dan moet dit probleem opgelost zijn.We moeten dus nog even geduld hebben.
Reputatie 1
Ik heb hier ook last van gehad maar door een ethernet switch aan de experiabox v10 te hangen is dit verdwenen nooit geen last meer gehad.
Reputatie 7
Badge +21
@nico-557, bedankt voor de terugkoppeling. Dan weten we in ieder geval waar het aan ligt op dit moment. Het is even een rottige situatie, maar het licht aan het einde van de tunnel is wel zichtbaar 😉 En misschien is de tip van @Macwim voor jou ook nog waardevol?

Reageer