Overlegstructuur KPN

  • 10 October 2020
  • 20 reacties
  • 419 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

N.a.v. de huidige problemen rondom iTV heb ik de volgende vragen:

  1. Is er regelmatig overleg tussen techneuten en hoofd ICT?
  2. Is er regelmatig overleg tussen moderatoren v.h. forum en hoofd ICT om eventuele problemen te signaleren en door te geven?
  3. Is er regelmatig overleg tussen helpdeskmedewerkers en hoofd ICT om eventuele problemen te signaleren en door te geven?
  4. Is er regelmatig overleg tussen hoofd ICT en verantwoordelijk directielid?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Katana. 

Je bent een veteraan hier inmiddels. ;) Is er iets waar je zelf tegenaan loopt wat nog niet bekend bij ons is? 

N.a.v. de huidige problemen rondom iTV heb ik de volgende vragen:

  1. Is er regelmatig overleg tussen techneuten en hoofd ICT?
  2. Is er regelmatig overleg tussen moderatoren v.h. forum en hoofd ICT om eventuele problemen te signaleren en door te geven?
  3. Is er regelmatig overleg tussen helpdeskmedewerkers en hoofd ICT om eventuele problemen te signaleren en door te geven?
  4. Is er regelmatig overleg tussen hoofd ICT en verantwoordelijk directielid?

Op alle 4: JA! Op punt 3 misschien niet 1 op 1, maar dit wordt zeker doorgegeven. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Katana. 

Je bent een veteraan hier inmiddels. 😉 Is er iets waar je zelf tegenaan loopt wat nog niet bekend bij ons is? 

N.a.v. de huidige problemen rondom iTV heb ik de volgende vragen:

  1. Is er regelmatig overleg tussen techneuten en hoofd ICT?
  2. Is er regelmatig overleg tussen moderatoren v.h. forum en hoofd ICT om eventuele problemen te signaleren en door te geven?
  3. Is er regelmatig overleg tussen helpdeskmedewerkers en hoofd ICT om eventuele problemen te signaleren en door te geven?
  4. Is er regelmatig overleg tussen hoofd ICT en verantwoordelijk directielid?

Op alle 4: JA! Op punt 3 misschien niet 1 op 1, maar dit wordt zeker doorgegeven. 

Dank voor je reactie @Alex_P 

Nou… ik verbaas me al heel lang over de gang van zaken m.b.t. de invoering van het nieuwe menu/platform van itv: Een implementatie van een nieuw platform/menu die gewoon doorgaat ondanks veel problemen. Weinig tot soms geen communicatie van de kant van kpn. Gefrustreerde gebruikers die tegen van alles en nog wat aanlopen. Vanmorgen werd mijn verbazing nog groter toen bleek dat de laatste update (met terugkeer van PIP) teruggedraaid was en dat de moderator hiervan niet op de hoogte was. Hoe is dat nu te rijmen met jouw “Op alle 4: JA!"???  In de praktijk lijkt het erop dat het minimaal 3x een NEE is. En ik ben niet de enige die dat vindt. Zie topic “Het nieuwe menu”.

Alex, er gaat op dit moment heel veel mis qua dat nieuwe menu/platform. Ik zou het bijna kpn-onwaardig willen noemen want ik had altijd een heel hoge pet op van jullie. Wie o wie gaat er eens ingrijpen? Want het is bijna een soap. Ik denk dat jullie nog eens heel kritisch moeten kijken naar de huidige werkwijzes en procedures. Het is maar een mening maar toch. Het topic over het nieuwe menu staat inmiddels bol van dit soort reacties.

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik heel goed. Dat laat ons niet koud en dat topic wordt zeker actief gelezen, niet alleen door ons als moderators. Dat er overleg op hoog niveau plaatsvindt kan ik zelf uit ervaring bevestigen als lid van het forumteam. 

Zie dit echter wel in verhouding, zo uit mijn hoofd zijn er 2 miljoen huishoudens die via ons lineair televisiekijken. Bij een extreem kleine minderheid spelen deze problemen. Hoewel dit misschien niet zo lijkt hier op het forum, we zitten daar wel bovenop. Hiermee wil ik dit niet downplayen, zeker niet! Want voor de klanten die hier last van hebben is dit uiterst vervelend. Ik zou je bijna een inkijkje in onze keuken willen geven, dat kan/mag ik helaas echter niet. 

Weet wel dat een heel team hiermee bezig, aan onwil ligt het niet. 

Dat is dan een minpuntje van KPN, bij mijn huidige provider heb ik een mooie rondleiding gehad op het hoofdkantoor in Den Haag, samen met Koffie en een Tom Poes, eten kon ook in het restaurant.

Heb alle afdelingen daar wel zo'n beetje gezien en een paar mensen gesproken, ook een kijkje gekregen in het nieuwe TV platform wat ze nu aan het uitrollen zijn, waar ook dezelfde kritiek op is als op het KPN TV nieuwe menu.

Maar toch maar binnenkort over op KPN, dan maar geen kijkje op het kantoor, ben er al zat geweest in het verleden, misschien is mijn werk daar nog wel te zien, nou zal wel niet meer, is al +20 jaar geleden.:kissing_heart:

Reputatie 7
Badge +24

Dat is dan een minpuntje van KPN, bij mijn huidige provider heb ik een mooie rondleiding gehad op het hoofdkantoor in Den Haag, samen met Koffie en een Tom Poes, eten kon ook in het restaurant.

Heb alle afdelingen daar wel zo'n beetje gezien en een paar mensen gesproken, ook een kijkje gekregen in het nieuwe TV platform wat ze nu aan het uitrollen zijn, waar ook dezelfde kritiek op is als op het KPN TV nieuwe menu.

Maar toch maar binnenkort over op KPN, dan maar geen kijkje op het kantoor, ben er al zat geweest in het verleden, misschien is mijn werk daar nog wel te zien, nou zal wel niet meer, is al +20 jaar geleden.:kissing_heart:

Ik moet natuurlijk wel even uitkijken met wat ik zeg hier openbaar, maar op verzoek kan een rondleiding wel voor de leden die hier ons zo goed ondersteunen. Dat is niet wat ik ermee bedoelde hierboven, hehe. 

Ergens in 2029 kunnen we hier wel naar kijken, als deze Covid ellende achter de rug is. :disappointed_relieved:

Zeg dat wel, Covid ellende, mag van mij wel over zijn, ook al heb ik er in mijn werk weinig last van, blijft druk, drukker drukst.:rage:

Reputatie 5
Badge +5

Dat snap ik heel goed. Dat laat ons niet koud en dat topic wordt zeker actief gelezen, niet alleen door ons als moderators. Dat er overleg op hoog niveau plaatsvindt kan ik zelf uit ervaring bevestigen als lid van het forumteam. 

Zie dit echter wel in verhouding, zo uit mijn hoofd zijn er 2 miljoen huishoudens die via ons lineair televisiekijken. Bij een extreem kleine minderheid spelen deze problemen. Hoewel dit misschien niet zo lijkt hier op het forum, we zitten daar wel bovenop. Hiermee wil ik dit niet downplayen, zeker niet! Want voor de klanten die hier last van hebben is dit uiterst vervelend. Ik zou je bijna een inkijkje in onze keuken willen geven, dat kan/mag ik helaas echter niet. 

Weet wel dat een heel team hiermee bezig, aan onwil ligt het niet. 

@Alex_P Mijn zus loopt ook tegen de problemen aan. Maar die gaat niet online hierover. Kent de weg hiertoe niet en accepteert het dan ook maar.
Mijns inziens is het een illusie dat alleen “de klagers” de kleine minderheid vertegenwoordigen waar de problemen spelen. 
Wat mijzelf betreft, ik gebruik meer van de iTV service dan alleen wat switchen tussen kanaal 1 en kanaal 4. En verwacht dus ook meer.
Tot een mnd of 3 terug was ik met KPN zeer tevreden, vanmiddag heb ik al bij andere providers zitten rondkijken. Dat is toch triest dat ik zover ben. 

Reputatie 7
Badge +10

@Alex_P Ik quote je even “ Bij een extreem kleine minderheid spelen deze problemen.”

Je bedoeld natuurlijk dat het hier op forum het meeste zichtbaar is. Dat hoop ik dan maar, want bagataliseren is het laatste wat handig is in deze. 

Iedereen die ik ken die diensten van KPN afneemt en dat zijn best veel mensen, zul je niet op social media of fora zien of nemen contact op met KPN, maar ervaren wel degelijk dezelfde klachten. 

 

Ergens in 2029 kunnen we hier wel naar kijken, als deze Covid ellende achter de rug is. :disappointed_relieved:

Niet slim Alex deze tekst. :sob:, Het forum is niet negatief tegenover jou, Dus pas hem even een beetje aan. Gebruikers moeten dit kunnen doen, maar jij niet. En je mag dan mijn reactie weghalen. 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P Ik quote je even “ Bij een extreem kleine minderheid spelen deze problemen.”

Je bedoeld natuurlijk dat het hier op forum het meeste zichtbaar is. Dat hoop ik dan maar, want bagataliseren is het laatste wat handig is in deze. 

Iedereen die ik ken die diensten van KPN afneemt en dat zijn best veel mensen, zul je niet op social media of fora zien of nemen contact op met KPN, maar ervaren wel degelijk dezelfde klachten. 

Ik probeer dit zeker niet te bagatelliseren, ik doelde hiermee niet alleen op de digitale ingangen. Begrijp me dus vooral niet verkeerd. Laten we hier ook ajb niet een nieuwe discussie beginnen, daar hebben we een topic voor. 

Reputatie 7
Badge +10

@Alex_P Ik quote je even “ Bij een extreem kleine minderheid spelen deze problemen.”

Je bedoeld natuurlijk dat het hier op forum het meeste zichtbaar is. Dat hoop ik dan maar, want bagataliseren is het laatste wat handig is in deze. 

Iedereen die ik ken die diensten van KPN afneemt en dat zijn best veel mensen, zul je niet op social media of fora zien of nemen contact op met KPN, maar ervaren wel degelijk dezelfde klachten. 

Ik probeer dit zeker niet te bagatelliseren, ik doelde hiermee niet alleen op de digitale ingangen. Begrijp me dus vooral niet verkeerd. Laten we hier ook ajb niet een nieuwe discussie beginnen, daar hebben we een topic voor. 


Ik mag zeker wel een reactie geven op jouw antwoorden hier. Het gaat tenslotte ook om mijn maandelijkse kosten aan KPN. En die link klopt volgens mij niet. 

Deze link is welke Alex_P bedoeld.

Reputatie 7
Badge +7

@PeterG Jouw link werkt niet… :grin:

Reputatie 7
Badge +7

@PeterG Jouw link werkt niet… :grin:

Ah, nu doet ie het wel 

Jouw link werkt niet…

Ja, was foutje bij de copy/paste. Ging dubbel….

Bij links van de mods is het een kwestie van het eerste stukje “kpn-nl.insided.com” vervangen door “forum.kpn.com”.

Reputatie 7
Badge +10

Deze link is welke Alex_P bedoeld.


Wist wel om welk topic het ging, die is “omgedoopt tot klaagmuur” ;-) 

Toch bedankt Peter. :-) 

Reputatie 7
Badge +24

Dat mag zeker. Excuus, ik heb de link aangepast. 

Reputatie 5

Even wat betreft aandacht voor de problemen die “een hele kleine groep” die problemen ervaren.

Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001 en AVS-500-10000. EEN EN VEERTIG pagina's.

Veel problemen met opnames, terugkijken, DVS’en (ook veel meer dan voorheen, gevoelsmatig zeg ik dat dit niet alleen komt van zonnepanelen en led-lampen), trage menu's etc

Er is structureel iets mis en updates worden blijkbaar on-getest bij de klanten bezorgd, tenminste daar lijkt het op.

Verder als een oplossing van resetten en opnieuw opstarten komt men niet.

Kortom, het is wel eens beter geweest bij KPN.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Alex_P Ik quote je even “ Bij een extreem kleine minderheid spelen deze problemen.”

Je bedoeld natuurlijk dat het hier op forum het meeste zichtbaar is. Dat hoop ik dan maar, want bagataliseren is het laatste wat handig is in deze. 

Iedereen die ik ken die diensten van KPN afneemt en dat zijn best veel mensen, zul je niet op social media of fora zien of nemen contact op met KPN, maar ervaren wel degelijk dezelfde klachten. 

Ik probeer dit zeker niet te bagatelliseren, ik doelde hiermee niet alleen op de digitale ingangen. Begrijp me dus vooral niet verkeerd. Laten we hier ook ajb niet een nieuwe discussie beginnen, daar hebben we een topic voor. 

@Alex_P ik wilde absoluut niet een nieuwe discussie op een andere plek aanzwengelen. Dat was niet mijn bedoeling. Het ging mij meer in z'n algemeenheid om de vraag “hoe zit de communicatiestructuur bij kpn in elkaar?” Want er gaat niet alleen iets mis met de techniek maar ook in de communicatie. Dat bleek gisteren wel.

Ik zat te twijfelen of ik nu nog zou reageren op jouw posts. Toch nog even een reactie van mijn kant:

Jouw/jullie gedachte dat de problemen gekoppeld zijn aan gebruikers (die wel/niet gaan klagen op forum of via telefoon) is m.i. niet juist. Ik heb namelijk 2 verschillende types tv-ontvangers en daarmee zijn mijn ervaringen compleet verschillend:

Op mijn VIP5202 is de gebruikservaring zoals ie hoort te zijn. Alles werkt snel en flitsend. Zelfs een complete nieuwe installatie van de software is binnen 2 minuten gepiept. Tevreden dus.

Op mijn VIP2952v2 is de gebruikservaring niet zoals ie hoort te zijn. De respons in het menu is wat traag. Het openen/opbouwen van de gids gaat (te) langzaam. Een nieuwe installatie van de software duurt meer dan 20 minuten. Ontevreden dus.

Gelukkig heb ik een 5202. Maar als ik op dit moment alleen 2952-ontvangers zou hebben, dan zou ik jullie vragen om die te vervangen door de 5202. Mocht dat dan niet gebeuren, dan zou ik met alle abonnementen overstappen naar een andere provider. En dat na meer dan 20 jaar tevreden klant te zijn geweest. Dat zegt genoeg denk ik.

Ik hoop dat je hier wat mee doet.

Reputatie 5
Badge +5

@Alex_P

Je krijgt wel wat over je heen zo 😏
Ik wil verder hier in deze Topic niets anders meer toevoegen.
Maar je misschien wel adviseren om (met je collega's Moderatoren) dit bij de hogere lagen binnen KPN neer te gaan leggen. Die moeten dit inzien en ook gaan oplossen.